knokle_85 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 @echo off echo formaterer c: vennligst vent Hvordan kan jeg legge inn en pause på noen sekunder imellom disse meldingene???? echo fullført Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Er ikke helt sikker på hva du er ute etter med pausen, men hvis du er ute etter muligheten til å avbryte formateringen kan følgende være en mulighet: choice Formater C: /ty,5 if errorlevel 2 goto AvbrytFormater format c: :AvbrytFormater Dette vil gi en 5 sekunders nedtelling før formatering starter. Trykker du N, så avbrytes formateringen. For mer info om choice, skriv "help choice" i et DOS-vindu. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Last ned 4DOS (tror det er gratis). Det har et "pause"-program som lar deg gjøre akkurat det du vil. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Skriver du bare "pause" så får du en "Please press a key to continue" før de neste kommandoen utføres. Det skal gå og få en enkel tidsbegrensing også.. du kan prøve og skrive et nummer bak "pause" f.eks "pause 3" for å angi antall sekunder.. tror det var slik da.. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: knokle_85 skrev (2002-10-15 10:54):@echo offecho formaterer c: vennligst ventHvordan kan jeg legge inn en pause på noen sekunder imellom disse meldingene????echo fullført Du kan jo gjøre slik: Code: @echo offecho formaterer c: vennligst ventformat c:echo fullført Da får du "fullført" når den er ferdig... :smile: Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Meningen med denne komandoen var at jeg skulle spøke litt med en kompis. jeg ville ha en pause på ca 10 sec. mellom: formatere c: og formatering ferdig for å få det til å virke litt ekte(hvilken maskin formaterer hardisken på 1 sec??) Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 lager et annet kødde program, og lurer veldig på hvordan dette gjøres. Har prøvd pause <tall> (i mitt tilfelle 3) men det kom som om jeg bare hadde skrevet pause. Og ja, jeg har prøvd google, uten hell. EDIT: Løsning: ping -n 5 localhost> NUL da pinger du localhost 5 ganger. (tallet kan seff byttes ut) Dette gir deg en grei forsinkelse, outputter ingen tekst, og forårsaker ingen nettverks-trafikk. Lenke til kommentar
snobel Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Prøvv med sleep <sekund> f.eks sleep 5 Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 viss du vil bruke sleep kommandoen må du ha sleep.exe (tror det var exe) vertfall en fil liggende på pcen fra før. Du finner den på google. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 oaeide. Se gjerne på datoen før du svarer. Tråder som er over ett år gamle, er skjelden noe poeng å vekke til liv igjen. Den andre idag forsåvidt... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) det er 2 år siden faktisk.... hvorfor gidder folk å lete etter 2 år gamle tråder, man må jo slite litt får å finne dem, det er ikke noe som plutselig dukker opp her... edit: 2 år siden den ble laget, 1 år siden den burde ha stoppet Endret 25. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå