larsan92 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 hei jeg har lest og gjort akkurat det som står i denne tutorial jeg kan skrive i gjestebok og blir sendt til siden der det står: Successful View guestbook da trykker jeg på vis gjestebok og kommer til en blank side??? jeg er helt sikker på at linken går til rett side Lenke til kommentar
trondes Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Da høres det ut som om det er noe feil i koden din men hvis du skal ha muligheten til å hjelpe deg må vi nesten se koden. Utifra "oppskriftet" ser jeg en enkelte feil i den også. MEn det hadde vært fint om vi kunne se koden. btw før du legger ut koden, husk på forandre/fjern passord, bruker og host som mysql bruker å koble seg til med. Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) gjestebok.php <table width="400" border="0" align="center" cellpadding="3" cellspacing="0"> <tr> <td><strong>Test Sign Guestbook </strong></td> </tr> </table> <table width="400" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC"> <tr> <form id="form1" name="form1" method="post" action="addgjestebok.php"> <td> <table width="400" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF"> <tr> <td width="117">Name</td> <td width="14">:</td> <td width="357"><input name="name" type="text" id="name" size="40" /></td> </tr> <tr> <td>Email</td> <td>:</td> <td><input name="email" type="text" id="email" size="40" /></td> </tr> <tr> <td valign="top">Comment</td> <td valign="top">:</td> <td><textarea name="comment" cols="40" rows="3" id="comment"></textarea></td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit" /> <input type="reset" name="Submit2" value="Reset" /></td> </tr> </table> </td> </form> </tr> </table> addgjestebok.php <?php $host=""; // Host name $username=""; // Mysql username $password=""; // Mysql password $db_name="t"; // Database name $tbl_name=""; // Table name // Connect to server and select database. mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect server "); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); $datetime=date("y-m-d h:i:s"); //date time $sql="INSERT INTO $tbl_name(name, email, comment, datetime)VALUES('$name', '$email', '$comment', '$datetime')"; $result=mysql_query($sql); //check if query successful if($result){ echo "Successful"; echo "<BR>"; echo "<a href='visgjestebok.php'>View guestbook</a>"; // link to view guestbook page } else { echo "ERROR"; } mysql_close(); ?> visgjestebok.php <?php $host=""; // Host name $username=""; // Mysql username $password="l"; // Mysql password $db_name=""; // Database name $tbl_name=""; // Table name // Connect to server and select database. mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect server "); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); $sql="SELECT * FROM $tbl_name"; $result=mysql_query($sql); while($rows=mysql_fetch_array($result)){ ?> <table width="400" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC"> <tr> <td><table width="400" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF"> <tr> <td>ID</td> <td>:</td> <td><? echo $rows['id']; ?></td> </tr> <tr> <td width="117">Name</td> <td width="14">:</td> <td width="357"><? echo $rows['name']; ?></td> </tr> <tr> <td>Email</td> <td>:</td> <td><? echo $rows['email']; ?></td> </tr> <tr> <td valign="top">Comment</td> <td valign="top">:</td> <td><? echo $rows['comment']; ?></td> </tr> <tr> <td valign="top">Date/Time </td> <td valign="top">:</td> <td><? echo $rows['datetime']; ?></td> </tr> </table></td> </tr> </table> <BR> <? } mysql_close(); //close database ?> Endret 3. juli 2006 av larsan92 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Over $host i visgjestebok.php sett inn: error_reporting(E_ALL); ini_set("display_errors", 1); Det bør føre til at en evnt feilmelding dukker opp i stedet for en blank side. Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Over $host i visgjestebok.php sett inn:error_reporting(E_ALL); ini_set("display_errors", 1); Det bør føre til at en evnt feilmelding dukker opp i stedet for en blank side. 6426787[/snapback] har gjort det nå men dt kommer fortsatt blank side Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Merkelig... Hvis du ser på kilden, er den blank også eller er det noe der? Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Merkelig... Hvis du ser på kilden, er den blank også eller er det noe der? 6426825[/snapback] kilden er blank den også Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Prøv en echo "test"; øverst i filen da, se om du får noe output da? Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Prøv en echo "test"; øverst i filen da, se om du får noe output da? 6426870[/snapback] den er fortsatt blank men hvis jeg fjerner php codinga kommer fram tabelen som innleggene skulle vises i Endret 3. juli 2006 av larsan92 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Det var veldig merkelig... Har ingen umiddelbare ideer... Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jeg har opplevd blanke sider når jeg har hatt syntaksfeil i koden. Da får jo ikke PHP laget noe output, men det skal kunne settes et sted at PHP skal vise syntaksfeilmeldinger. Jeg ser ikke umiddelbart noen syntaksfeil. Prøv å kommentere ut deler av PHP-koden slik at du får isolert feilen. En annen ting: Jeg tror du ønsker å bruke while($rows=mysql_fetch_assoc($result)){ // assoc i steden for while($rows=mysql_fetch_array($result)){ // array ettersom du bruker $rows['id'] osv og ikke $rows(0). Edit: Sjekk direktivet som heter display_errors i PHP Core, f.eks. ved hjelp av phpinfo() eller ved å titte i php.ini. Endret 3. juli 2006 av balletryne Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 balletryne: Han har allerede prøvd ini_set("display_errors", 1).... men, skader jo ikke å sjekke da... Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 <?php echo "test"; error_reporting(E_ALL); ini_set("display_errors", 1); $host=""; $username=""; $password=""; $db_name=""; $tbl_name=""; mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect server "); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); $sql="SELECT * from $tbl_name"; $result=mysql_query($sql); //while($rows=mysql_fetch_assoc($result)){ // assoc ?> hvis jeg kommenterer ut while($rows=mysql_fetch_assoc($result)){ // assoc så får jeg output jeg skrv inn display_errors = On i php.ini men phpinfo viser fortsatt off Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det han mente var at du skulle bruke while($rows = mysql_fetch_array($result)) { istede for while($rows = mysql_fetch_assoc($result)) { Dette siden du bruker "$rows['id']" til å hente infoen fra databasen, og ikke "$rows('0')". Og når jeg ser gjennom scriptet dit, så ser jeg ikke hvor den henter variablene "$name", "$email" osv fra. Du må derfor bruke dette for å hente ut POST-infoen. $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $comment = $_POST['comment']; Problemet kan også ligge i at du bruker såkalte short-tags. Dette er vel skrudd av som default i php5(?). Skru det derfor på, eller endre alle <? til <?php. Feks. td><?php echo $rows['id']; ?></td> Istede for td><? echo $rows['id']; ?></td> Lenke til kommentar
larsan92 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) endli virke det tusen takk Endret 4. juli 2006 av larsan92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå