yngve1 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Telefoninntaket er i annen etasje, i arbeidsrommet står det 3-4 pc'er. Av forskjellige grunner er det ikke praktisk mulig å sette WLAN-adapter i alle disse, så jeg har satt opp et D-Link DWL 700AP i klient-modus tilkoblet en switch. I annen etasje ved inntaket sitter en Thomson Speedtouch med WLAN (NGT). Denne løsningen har vært stabil, men av hensyn til IP-telefoni har jeg ønsket å flytte Fritz.BOX!FON-boksen som første boks i huset. Denne ble derfor i helgen konfigurert som modem og satt opp i stedetfor Speedtouchen. Da opplever jeg to nye momenter som jeg ikke har opplevd med Thomson: 1) WLAN-linken mellom Fritz-ruter og faller stadig ut og 700AP må restartes ofte. 2) Ytelsen på kablet eneheter mot Internet er lav. LapTop med integrert WLAN direkte mot Fritz går veldig bra. Dette minner litt om et tilfelle på jobben hvor jeg prøvde å kjøre link mellom en DWL-2000AP i aksesspunkt modus og en DWL-2000AP i klient-modus, også her opplevde jeg at linken falt ofte ut. Er det noen som har erfaringer med tilsvarende løsninger? Og forslag til egnet utstyr? Har svart lite lyst til å sette opp Thomson igjen, da det helt klart har sine fordeler for IP-telefoni at Fritz er først i huset. Y Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har du oppgradert alt til siste firmware. Har hatt en del ustabile d-link produkter som har blitt bedre med oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå