Gå til innhold

Ny ekstern-harddisk til rundt tusenlappen

Anbefalte innlegg

Jess, da har jeg en 120GB S-ATA disk som har tatt kvelden. Tenkte jeg kunne kjøpe meg en ny ekstern disk. Jeg har USB/USB2 (kanskje firewire).

Noen som har noen bra anbefalinger/erfaringer? Disken skal være på 200-250GB og ikke koste så alt for mye.

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok ikke valgt Lacie når man vet hvor mange som har og har hatt problemer med disse diskene. Jeg hadde gått for en Maxtor elelr en HDkabinett som jeg setter en Samsungdisk i, den er stabil og utrolig stillegående.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nok ikke valgt Lacie når man vet hvor mange som har og har hatt problemer med disse diskene. Jeg hadde gått for en Maxtor elelr en HDkabinett som jeg setter en Samsungdisk i, den er stabil og utrolig stillegående.

6426233[/snapback]

Ikke en eneste av de som jeg og mine kamerater har kjøpt har det vært noe problemer med, og da er det snakk om ca 10stk..

Tror nok "problemene" enkelte folk har hatt med disse er brukerkunnskap, det er f.eks ikke smart å koble fra en ekstern harddisk mens den overfører filer eller mens den katalogiserer, med andre ord så må folk lære seg å bruke "trygg fjerning av maskinvare" funksjonen i windows.

Lenke til kommentar

6426233[/snapback]

Maxtor har vel og sine svin på skogen. En bekjent av meg beretter at godt over halvparten, kanskje så mye som 80%, av alle eksterne Maxtordisker de har solgt blir levert tilbake på garanti. Min har heller ikke vært stabil, jeg kan derfor støtte opp om forslaget om eksternt kabinett og f eks en Samsung disk.

Personlig har jeg stor tiltro til de perforerte kabinettene til IcyBox, f eks IB-350UE-B.

Lenke til kommentar

Når man kjøper sånn Icybox, er det bare å kjøpe en vanlig IDE disk og putte i der igjen da eller?

Har en kompis som har en Lacie disk, den funker meget bra. Men så på erfaingene at det var endel som hadde problemer, så den icybox løsninga virka grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...