resol Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Nå skrev jeg vel ikke konkret at det var piiing-bilder jeg erstatta med jpg, tenkte mer i rettning gif..men samme kan det være! problemet løses mest sannsynlig ved å bytte filtype til jpg. Doit! Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg ville heller valgt å gjøre bakgrunnsfargen gjennomsiktig. Det kommer selvfølgelig an på grafikken, men med jpg kan man fort få synlig "støy" på bildet som et resultat av komprimeringen. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Nå skrev jeg vel ikke konkret at det var piiing-bilder jeg erstatta med jpg, tenkte mer i rettning gif..men samme kan det være! problemet løses mest sannsynlig ved å bytte filtype til jpg. Doit! 6442619[/snapback] Gjelder bare å være klar over det (noen ganger enorme) kvalitetstapet man får med jpg, særlig når det er snakk om grafikk. PS: PNG skrives fortsatt png selv om det uttales ping Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg ville heller valgt å gjøre bakgrunnsfargen gjennomsiktig. Det kommer selvfølgelig an på grafikken, men med jpg kan man fort få synlig "støy" på bildet som et resultat av komprimeringen. 6443348[/snapback] Jippi, frem med IE opacity hax! Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jippi, frem med IE opacity hax! 6443446[/snapback] Jeg sa ikke at man måtte bruke delvis transparente png-bilder. Det er jo helt situasjonsbetinget. Lenke til kommentar
resol Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 PS: PNG skrives fortsatt png selv om det uttales ping 6443357[/snapback] neh? you dont say? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 png-filer blir som regel megasvære. jpg kludrer ikke så mye med andre farger enn rødt. du vi også mest sansynlig få en fargeforskjell i hex og bilde med både gif og png. bakdelen med å ta en screenshot av bildet og bruke en annen hex, er at du da får fargeforskjell i ff. bruk jpg uten å komprimere så mye (eller kos deg med fargeforskjellen) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Nå snakker du om PNG i Internet Explorer, sant? For IE/Microsoft har vært slappe med PNG-handling i IE, så fargene blir feil. Og uansett: PNG-filer blir ikke på langt nær så store som lite komprimerte JPEG-filer, bare du vet hva du driver med.. Og ang. screenshot for annen hex; du kan bruke conditional comments, som kun IE støtter til å servere IE med et stilsett som bruker den "dårlige" hex-koden, mens de andre nettleserne fortsatt får servert den gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå