Gå til innhold

Fjerne dum bildekant i IE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skrev jeg vel ikke konkret at det var piiing-bilder jeg erstatta med jpg, tenkte mer i rettning gif..men samme kan det være! problemet løses mest sannsynlig ved å bytte filtype til jpg. Doit!

6442619[/snapback]

Gjelder bare å være klar over det (noen ganger enorme) kvalitetstapet man får med jpg, særlig når det er snakk om grafikk.

PS: PNG skrives fortsatt png selv om det uttales ping

Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt å gjøre bakgrunnsfargen gjennomsiktig. Det kommer selvfølgelig an på grafikken, men med jpg kan man fort få synlig "støy" på bildet som et resultat av komprimeringen.

6443348[/snapback]

Jippi, frem med IE opacity hax! :dribble:

Lenke til kommentar

png-filer blir som regel megasvære. jpg kludrer ikke så mye med andre farger enn rødt. du vi også mest sansynlig få en fargeforskjell i hex og bilde med både gif og png. bakdelen med å ta en screenshot av bildet og bruke en annen hex, er at du da får fargeforskjell i ff. bruk jpg uten å komprimere så mye :) (eller kos deg med fargeforskjellen)

Lenke til kommentar

Nå snakker du om PNG i Internet Explorer, sant? For IE/Microsoft har vært slappe med PNG-handling i IE, så fargene blir feil. Og uansett: PNG-filer blir ikke på langt nær så store som lite komprimerte JPEG-filer, bare du vet hva du driver med..

Og ang. screenshot for annen hex; du kan bruke conditional comments, som kun IE støtter til å servere IE med et stilsett som bruker den "dårlige" hex-koden, mens de andre nettleserne fortsatt får servert den gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...