Erik B. Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Hvordan fjerner jeg den dumme kanten som dukker opp i IE rundt banneret? Jeg har prøvd { img-border:none } OG { img-border:0px } Men ser ikke ut til at noen gjør susen, men mulig jeg har plassert dem på feil sted? Håper noen kan hjelpe meg litt med dette problemet, eneste problemet som virkelig irriterer meg med denne siden i IE! HER ER SIDEN Takker svært mye for svar, Erixz Endret 2. juli 2006 av erixz Lenke til kommentar
Atch Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) img { border: 0px; } Funker den? Endret 3. juli 2006 av Atch Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ja, men slik er riktig: img { border: 0; } Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Det virket ikke, men kanskje jeg plasserer den feil? Det skal vel være slik som dette: img { border: 0; } /*Resten av CSS-innholdet under*\ Altså øverst i koden? Eller er det feil? Akk ja, skal ikke være enkelt=/ Endret 3. juli 2006 av erixz Lenke til kommentar
rønning Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Har ikke noe å si hvor den står.. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg ser ikke noe border og det gjorde jeg ikke i går heller. Mulig jeg er ikke skjønner hva det er snakk om her. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg ser ikke noe border og det gjorde jeg ikke i går heller. Mulig jeg er ikke skjønner hva det er snakk om her. 6426715[/snapback] Du er ikke den eneste som ikke ser den... Lenke til kommentar
Atch Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg tror ikke det har noen ting som helst med border å gjøre- jeg tror det bare er fargene på sida di som vises annerledes i Explorer, og at det dermed ser ut som om det er en kant. Hvis du bruker websikre farger burde problemet forsvinne i så fall. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Websikre farger er bare bullshit nå til dags, vi lever da vitterlig i år 2006!? Websikre farger var en god idé for rundt ti år siden, men nå er det virkelig ikke noe poeng å bruke det... Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Her er det jeg mener for dem som ikke får opp problemet: Hvordan fikse? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Var det eneste jeg så og. Men det der får jeg kun opp i explorer. Og skal jeg være ærlig så vet jeg ikke hvorfor det blir slikt. Det burde bli likt over hele siden når du bruker samme fargen.. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Tror IE endrer fargen om et bilde og bakgrunnen er lik. ARRRGH, hater IE... Skulle ikke hvert lov å bruke den netleseren. Men ingen som vet råd? dette burde være et kjent problem? Lenke til kommentar
Atch Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Kan du ikke lage headeren gjennomsiktig? Jibril2k: Kult nok at vi lever i 2006 og websikre farger egentlig burde sees som overflødige, men når headeren og resten av sida faktisk vises ulikt i Explorer så er det kanskje ikke så dumt likevel? Endret 3. juli 2006 av Atch Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ta et screenshot av siden slik den er i IE, lim inn i Photoshop, sjekk hvilken farge det blir, og legg til den fargen IE bruker i et stilsett som kun fungerer hvis browser er IE: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" href="stilsett.css" type="text/css"> <![endif]--> Burde funke... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har samme problemet på lan.hw.no, men har egentlig ikke brydd meg med å fikse det. Hva er egentlig årsaken til dette teite problemet? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 banneret er lagret som .gif. gif endrer fargene. lagre det som .jpg så skulle du unngå problemet. hvis ikke kan du gjøre som nevnt, ta en print screen av bildet i browseren, lim det inn i psp/ps og bruk dråpetelleren for å finne "den nye" fargen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 banneret er lagret som .gif. gif endrer fargene. lagre det som .jpg så skulle du unngå problemet. hvis ikke kan du gjøre som nevnt, ta en print screen av bildet i browseren, lim det inn i psp/ps og bruk dråpetelleren for å finne "den nye" fargen 6440910[/snapback] I mitt tilfelle er det lagret som PNG, og jeg har akkurat samme problem (se posten over). Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Problemet ligger i IE's billedrenderer, som sliter litt med gamma-verdier, altså kan farger bli mørkere/lysere enn hva de egentlig skall. Tror fortsatt ikke det var i orden i IE7b2, men beta 3 er ute nå, så du kan jo sjekke der. Gjelder både gif og png. Endret 5. juli 2006 av bosannes Lenke til kommentar
resol Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) jess, sjeldent jeg bruker annet enn jpg til web når jeg lager noe med farger. Heller 3 sekunder mer lastetid enn at designet blir voldtatt! Endret 6. juli 2006 av resol Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 jess, sjeldent jeg bruker annet enn jpg til web når jeg lager noe med farger. Heller 3 sekunder mer laste tid enn at designet blir voldtatt! 6442538[/snapback] Vel, lastetiden økes ikke hvis du bruker JPG i stedet for PNG. PNG lagres komprimert, men i full kvalitet. JPG lagres komprimert, men ikke i full kvalitet. Altså er lastetiden til JPG-bilder i de aller fleste tilfeller lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå