Gå til innhold

Fjerne dum bildekant i IE

Anbefalte innlegg

Hvordan fjerner jeg den dumme kanten som dukker opp i IE rundt banneret?

Jeg har prøvd

{
img-border:none
}

OG

{
img-border:0px
}

Men ser ikke ut til at noen gjør susen, men mulig jeg har plassert dem på feil sted?

Håper noen kan hjelpe meg litt med dette problemet, eneste problemet som virkelig irriterer meg med denne siden i IE!

HER ER SIDEN

Takker svært mye for svar,

Erixz

Endret av erixz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virket ikke, men kanskje jeg plasserer den feil?

Det skal vel være slik som dette:

img {
border: 0;
}
/*Resten av CSS-innholdet under*\

Altså øverst i koden? Eller er det feil?

Akk ja, skal ikke være enkelt=/

Endret av erixz
Lenke til kommentar

Kan du ikke lage headeren gjennomsiktig?

Jibril2k: Kult nok at vi lever i 2006 og websikre farger egentlig burde sees som overflødige, men når headeren og resten av sida faktisk vises ulikt i Explorer så er det kanskje ikke så dumt likevel?

:)

Endret av Atch
Lenke til kommentar

banneret er lagret som .gif. gif endrer fargene. lagre det som .jpg så skulle du unngå problemet. hvis ikke kan du gjøre som nevnt, ta en print screen av bildet i browseren, lim det inn i psp/ps og bruk dråpetelleren for å finne "den nye" fargen :)

Lenke til kommentar
banneret er lagret som .gif. gif endrer fargene. lagre det som .jpg så skulle du unngå problemet. hvis ikke kan du gjøre som nevnt, ta en print screen av bildet i browseren, lim det inn i psp/ps og bruk dråpetelleren for å finne "den nye" fargen :)

6440910[/snapback]

I mitt tilfelle er det lagret som PNG, og jeg har akkurat samme problem (se posten over).

Lenke til kommentar

Problemet ligger i IE's billedrenderer, som sliter litt med gamma-verdier, altså kan farger bli mørkere/lysere enn hva de egentlig skall.

Tror fortsatt ikke det var i orden i IE7b2, men beta 3 er ute nå, så du kan jo sjekke der.

Gjelder både gif og png.

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
jess, sjeldent jeg bruker annet enn jpg til web når jeg lager noe med farger.

Heller 3 sekunder mer laste tid enn at designet blir voldtatt!

6442538[/snapback]

Vel, lastetiden økes ikke hvis du bruker JPG i stedet for PNG. PNG lagres komprimert, men i full kvalitet. JPG lagres komprimert, men ikke i full kvalitet. Altså er lastetiden til JPG-bilder i de aller fleste tilfeller lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...