Ratleto Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Var ute og tok litt bilder idag igjen, med mitt (fortsatt veldig nye) EOS 350D. Det var faktisk ikke meninga at det skulle bli sånn, men det ble nå bra, synes jeg. Har ikke gjort noe med bildet, annet enn å croppe det litt. På neste prøvde jeg faktisk å overeksponere... ... men stavene forsvinner jo. Er et par statuer ved Granåsen skianlegg i Trondheim. Bildet er ikke gjort noe med, annet enn å forandre størrelsen. Prøvde å fikse på et bilde som var mindre overeksponert, men vet ikke helt om det funker. Har herja en del med dette bildet i bildebehandlingsprogram... Endret 2. juli 2006 av Ratleto Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det siste ser ut som det ble brukbart, uten at jeg har sett motivet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Det siste ser ut som det ble brukbart, uten at jeg har sett motivet. 6425692[/snapback] Her er hvordan statuene faktisk ser ut. Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Det finnes andre måter å få bilder lyse enn å overeksponere dem. Det beste er nok å finne en guide for High Key effekten å prøve seg å lære dette i photoshop, dette gir portretter et lyst overeksponert inntrykk, men uten at de blir utbrente slik som dine bilder. Synes i hverfall det er helt unødvendig å overeksponere i kamera, fordi man kan fint ødelegge et normalt eksponert bilde i photoshop slik at det blir overeksponert. Men det er helt umulig å tilføre ny informasjon inn i et utbrent bilde hvis man skulle ønske det. Endret 2. juli 2006 av modin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå