Gå til innhold

Enda en død IBM. Hvordan drepe neste ????

JohanP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke bare IBM som ryker....

Hadde akkurat en ytterst kjedelig episode.

For et par uker siden gikk en 3mnd gammel IBM 80Gb til €£{[{€{ for meg...

(PSdata var dessuten kjempetreige med å sende meg en ny, like før de mista meg som fremtidig kunde etter over 2 ukers venting+at jeg ikke kunne få en større HD isteden mot mellomlegg -> Service)

Vel, fikk til slutt en ny disk da...og bestilt enda en her om dagen, en 120Gb WD disk...den har stått i servern min nå i 2 dager..så -> krasj, kaputt!

Har testa alt som er å teste, Hd'en funker bare ikke lenger, kan ikke formateres engang.

(WD sitt fiagnose prog sier den er OK likevel..hehe)

Så i kveld sendte jeg mail til PS, og spurte om de nå kan yte meg litt service etter den kjedelige episoden sist gang og sende meg en HD i morgen, så sender jeg i retur også i morgen...

(Jeg trenger virkelig plassen, har ikke tid til masse somling)

Går ikke PS med på dette nå, så hever jeg likegodt kjøpet isteden for å reklamere og tar handelen min annetsteds.

Er egentlig luta lei handel fra web pga. at det er såpass mye feil på datakomponenter generelt at det er muligens verd å betale litt extra og heller kunne gå ned i ei sjappe med det når det ryker..

Lenke til kommentar

1 + 1 = 2

1 + 2 = 3

2 + 2 = 4

Når mange rapporerer og defekte IBM-disker, - så blir det påstått at det ikke har med virkelighetene å gjøre. At diskene ikke er dårlige. Javel :eek:

Og jeg er useriøs. Javel.

Vel. Jeg føler meg bare drita evnefattig og dum jeg, - for jeg fatter ikke det hele ...

Tilbakestående og dum! - Dersom det er jeg som tar feil da. :lol:

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-18 14:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 12:43, skrev Kjetil Lura:

Søksmål er amrikanerne eksperter på, De saksøker alt mulig tull og tøys. Så at ibm er saksøkt på grunn av disk problemer tar eg ikke så tunkt. Misnøyen blant ungdomen er at de ikke har backup når ibm diskene ryker/kraskjer derfor er ibm dritt hos dem, Og så er det mye rykte som og avgjør blant ungdom. Om mangen sier at WD er noe dritt så er det dritt, Men det stemmer ikke. Har aldri opplevd at et spesielt disk merke er direkte dårlig, Litt feil ja men ikke dritt.

Jeg støtter deg Lura i den stadige pågående diskusjonen om IBM-disker. Jeg syns at du uttaler deg balansert om kvaliteten til IBM-diskene og andre disker. Jeg kan f.eks. ikke huske at du har motsagt at IBM sin 75GXP serie er dårlig.

Jeg syns derimot det er heller umodent av deg enry å stadig hakke på de som vil kjøpe IBM-harddisker og bruker klagene og problemene med 75GXP serien (muligens også deler av 60GXP) som argument.

En relevant sammenligning er Mercedes og deres A140. Det var egentlig en fadese at den bilen ikke klarte "elgtesten". Men det var ingen av den grunn som begynte å tvile på at Mercedes fortsatt kunne levere gode biler.

Lenke til kommentar

Har ikke giddi å lest alt jeg, ville bare si at min IBM også tok kvelden. Dessuten var den utrolig treg og bråkte mye.

Aldri vært borti en dårligere disk.

Når det gjelder å ødelegge den for å få ny, synes jeg det er helt greit. Tenkte på det selv en stund, da min over en lengre periode ofte ikke ville boote pga skrapelyder. Men komplett ville self ikke bytte fordi testene viste at den var ok. Da er det like greit å fremskynde prosessen litt. Ingen parter taper på det.

Lenke til kommentar

Tråden er foreløpig stengt, mens vi vurderer om dette er innhold vi ønsker på forumet. Dette skjer etter klager som vi har fått under Tilbakemeldinger. Råd om korleis ein kan svindle butikkar bør haldast borte frå forumet, og om denne tråden får fortsette eller ikkje er under intern diskusjon.

Om du har noko du vil sei når det gjeld diskusjonar av denne typen, ver vennleg å nytt tråden under Tilbakemeldinger, "Upassende diskusjon". Ny-oppretta trådar om dette emnet, før me er komne fram til ei avgjersle, vil verte sletta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...