Edmund Blackadder Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg tror jeg er en av de på forumet som har hatt FLEST forskjellige problemer når det gjelder PC. Her er enda et. Reinstallerte windows idag, og har installert noen programmer, modiferer settings osv. Så gjorde jeg etellerannet i ZoneAlarm , og jeg fikk en BSOD. Jeg håper at denne BSODen var forårsaket av ZoneAlarm slik at det finnes en enkel løsning. Her er tall: Stop: 0x0000008E (0xc0000005, 0x0000000, 0xB54A4Ce0, 0x00000000). Og så stod det noe med "Beginning dump of physical memory" og så Dump complete og noe slikt som sikkert ikke har noe å si her. Når jeg restartet (Var en usannsynlig treig restart) så kom den popupen opp om at "Windows has recovereed from a serious error" eller noe slikt. Jeg trykket på details, og dette kom: H:\UserTMP\WER7154.dir00\Mini070306-01.dmp H:\UserTMP\WER7154.dir00\sysdata.xml (Disse filene fant jeg ikke) BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 00000000 BCP3 : B54A4CE0 BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 Har googlet litt, men har ikke funnet så mye relevant, så jeg spør om hjelp her enkelt og greit. Tusen takk hvis noen tok seg tid å hjelpe. Enhver som har slike BSODs vet hvordan det er. Takker. Endret 2. juli 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hei! Ja jeg vet hvordan det er med BSOD. Like "hyggelig" med hilsener fra Bill hver gang. Om pcen er ustabil, så kan BSOD-informasjonen være tilfeldig. Om du ikke alt har gjort det, så vil jeg anbefale at du kjører diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD, test minnet og harddisken. Prøv med annen strømforsyning om du kan. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Det er snedig å vite om du har SP2 eller ikke når man snakker om disse feilkodene, de kan bety en del rart ut fra hva du på forhånd har lagt inn og hva du holdt på med når du fikk dem. Feks denne meldingen "STOP: 0x0000008E" kan under noen omstendigheter bety at ram'en din er gåen, mens som i andre tilfeller kan tyde på feil i windows sin GDI+ service som håndterer hardware acceleration for det grafiske. Kan du ha forandret på dette? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Det er snedig å sjekke om den informasjonen står i min hardware profil. For der står det at jeg har SP2. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Det er snedig å sjekke om den informasjonen står i min hardware profil. For der står det at jeg har SP2. 6426434[/snapback] Snedig. Du ser altså på operativsystemet ditt som hardware?? Det slo meg faktisk ikke å gå på hardwareprofilen din og lete etter hva slags operativsystem du kjører.-.Lykke til da edit:leif Endret 3. juli 2006 av LYStGASS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå