Gå til innhold

NITH uten generell studiekompetanse?


eikum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slenger meg med på å si at Listog er en flott fyr. Han kan stort sett det meste om alt. For de av dere som skal ha programmering (PG501), så er det litt trist at Fongen har slutta. Han er helt rå når det gjelder programmering.

6697919[/snapback]

 

Slutta? har han fått ny jobb da?

6700808[/snapback]

 

Ja, hørte rykter om at han hadde fått jobb hos FFI.

Lenke til kommentar
Hva var det arbeidsgiveren la mest vekt på drool?

6722777[/snapback]

 

Jeg var på et 2-delt intervju før jeg fikk jobben. Et teknisk og et personlig intervju. I det tekniske snakka vi en del om java, rammeverk, verktøy og patterns og en del om hovedprosjektet som jeg holdt på med da. I det personlige var det om meg som person. Hvordan jeg samarbeider med andre, om hvordan jeg tilnærmer meg et problem og diverse slike ting.

 

Så arbeidsgivere generellt sett er vel ute etter folk som sitter på kompetanse som de er ute etter, samt at de er ute etter folk som har evnen til å samarbeide i store prosjekter osv.

 

Håper det var svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Det hørtes fornuftig ut ja. Sikkert ingen cowboy-arbeidsgiver vil jeg tippe.

Hva blir dine arbeidsoppgaver i bedriften? java-utvikler?

Hvordan fikk du kontakt med arbeidsgiver? Bedriftsdagen? Kontakter?

 

Skal ha j2ee, c++, .net, php og algoritmer og datastrukturer dette siste året. Hovedprosjektgruppa er spikra allerede. Hvis vi gjør det bra på hovedprosjektet så skal det vel bli en jobb på meg også..

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Det hørtes fornuftig ut ja. Sikkert ingen cowboy-arbeidsgiver vil jeg tippe.

Hva blir dine arbeidsoppgaver i bedriften? java-utvikler?

Hvordan fikk du kontakt med arbeidsgiver? Bedriftsdagen? Kontakter?

 

Skal ha j2ee, c++, .net, php og algoritmer og datastrukturer dette siste året. Hovedprosjektgruppa er spikra allerede. Hvis vi gjør det bra på hovedprosjektet så skal det vel bli en jobb på meg også..

 

Takker for svar..

6726907[/snapback]

 

Jeg er ansatt som programmerer, så det vil nok primært være java-utvikling jeg skal holde på med ja. Jeg kjenner en del som arbeidet der fra før, samt at jeg snakka en del med arbeidsgiver da de var på bedriftsdagen. Så det gjelder å bygge nettverke hele tiden og ha gode kontakter.

Når det gjelder fagene du skal ha så er det en veldig bra kombinasjon. Jeg hadde akkurat det samme. Unntatt c++ og php. Algoritmer og datastrukturer kan virke litt skremmende, ved første øyekast. Men gjør du oppgaver og leser til hver forelesning så er det faktisk lett.

Lenke til kommentar
Er det muligt å komme inn på Nith med fagbrev i IKT, isteden for generell studiekompetanse?

 

Noe som skole som helst for den saks skyld!? (Låner tråden din litt jeg, trådstarter :>)

6733485[/snapback]

Nei, generell studiekompetanse er et minimumskrav for å kunne starte, dog har noen høyskoler på vestlandet startet med egne ingeniørforkurssaker som bare krever at du har fagbrev innen IKT eller elektro.

 

Husker dog ikke hvor dette var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...