river Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hei! Jeg har et stort nettverk her. Jeg kjører WinXP me novell. Det som er problemet er at jeg vil at dei som logger på skal ha samme innstillinger som jeg har siden jeg er administrator, men det vet ikke jeg hvordan jeg gjør. Det som skjer er han når en ny bruker logger seg på så kommer bare papirkurv opp og ikke de innstillinger jeg har. Finnes det en funksjon i XP som gjør at jeg kan stille inn slik at alle som logger på kan få samme innstillinger som meg..?? Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Vet ikke helt med Novell - kjenner ikke til det. Men med vanlig XP pro og win2k server /.Net server, kan du opprette organisation units i Active Directory users and computers, høyreklikk på denne etter at du har laget en ny - velg egenskaper - gå til siste og opprett en ny policy. Sett alle instillingene på "user settings" (eller noe slikt). Legg deretter brukerne inn i organisational unit. Du må muligens skru av inheritance (arving), litt avhengig av oppsettet ellers. Eksempler på hva du kan gjøre er å sette program mappen til samme sted, skrivebord, skjermbeskytter etc. Noe slikt du så etter? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 lag templates som du bruker når du lager nye brukere. på denne måten får alle brukere samme innstillingene. (men husk; dette har ikke tilbakevirkende kraft, så hvis du endrer på templaten så endrer ikke dette på innstillingene til de brukere allerede laget med templaten.) du kan også bruke login-scripts for å sørge for at drivere blir mappet på de samme bokstavene og lignende..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå