s7yle Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Hei Jeg søker etter en programmerer i php som har erfaring innen php og webdesign. Selvfølgelig med betaling. Jeg har et kontakt skjema og sliter med å få den til å fungere sånn som jeg vil det. Problemet er at de norske tegn æ ø å visses som rare tegn i mail. Altså hoved oppgaven vil da være å løse det. Det er sikkert en enkel sak for dere som kan dette. Den andre oppgaven er å endre på utseende på mailen som blir sendt når en fyller ut skjemaet. Vil bare ha en annen bakgrunnsfarge og en annen farge på teksten(kanskje også logoen til firma) Altså kontakt skjema er egentlig ferdig lagd, det er bare få ting som må rettes opp. Hvor mye skal du ha for denne jobben? Ca. pris? Websiden er til mitt datafirma(bra nå). Håper på svar fra dere. Thnx Endret 3. juli 2006 av s7yle Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Dette tror jeg du kan få hjelp på forumet her med, det er jo små oppgaver. Post det du vil ha hjelp til her, så tror det blir fort en ordning på det. Hvis jeg nå ikke har missforstått . Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Og jeg er den første som begynner å hjelpe. Websiden er til min datafirma. Det skrives "mitt datafirma". Anyway: Jeg tror du vil få god hjelp her på forumet. Mange her hjelper gjerne gratis Jeg kan dessverre ikke nok om php til å hjelpe deg Men jeg lærer Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 okey "mitt datafirma" haha !! jeg har prøvd å få hjelp her på forumet tidligere men ingen god forslag. Har prøvd alt mulig og nå vil jeg bare bli ferdig med dette. Men jeg kan jo prøve igjen. Altså dette er skriptet: <?php /* PHP Form Mailer - phpFormMailer v2.1, last updated 30th Nov 2005 - check back often for updates! (easy to use and more secure than many cgi form mailers) FREE from: www.TheDemoSite.co.uk Should work fine on most Unix/Linux platforms */ // ------- three variables you MUST change below ------------------------------------------------------- $valid_ref1="http://www.minside.no/kontakt.php";// chamge "Your--domain" to your domain $valid_ref2="http://www.minside.no/kontakt.php";// chamge "Your--domain" to your domain $replyemail="[email protected]";//change to your email address // ------------------------------------------------------------ //clean input in case of header injection attempts! function clean_input_4email($value, $check_all_patterns = true) { $patterns[0] = '/content-type:/'; $patterns[1] = '/to:/'; $patterns[2] = '/cc:/'; $patterns[3] = '/bcc:/'; if ($check_all_patterns) { $patterns[4] = '/\r/'; $patterns[5] = '/\n/'; $patterns[6] = '/%0a/'; $patterns[7] = '/%0d/'; } //NOTE: can use str_ireplace as this is case insensitive but only available on PHP version 5.0. return preg_replace($patterns, "", strtolower($value)); } $medlem = clean_input_4email($_POST["medlem"]); $velgen = clean_input_4email($_POST["velgen"]); $select = clean_input_4email($_POST["select"]); $email = clean_input_4email($_POST["email"]); $tlf = clean_input_4email($_POST["tlf"]); $sted = clean_input_4email($_POST["sted"]); $adresse = clean_input_4email($_POST["adresse"]); $navn = clean_input_4email($_POST["navn"]); $email = clean_input_4email($_POST["email"]); $thesubject = clean_input_4email($_POST["thesubject"]); $themessage = clean_input_4email($_POST["themessage"], false); $error_msg='FEIL - melding ble ikke sendt. Vennligst prøv igjen.'; $success_sent_msg= include("./vellykket.php"); $replymessage = "Hei $navn Takk for henvendelsen. Nedenfor finner du henvendelsen din: -------------------------------------------------- $velgen Medlem: $medlem Navn: $navn Adresse: $adresse Sted: $sted Telefon: $tlf Epost: $email Mer info om: $select Emne: $thesubject Din melding: $themessage -------------------------------------------------- Med vennlig hilsen minside.no"; // email variable not set - load $valid_ref1 page if (!isset($_POST['email'])) { echo "<script language=\"JavaScript\"><!--\n "; echo "top.location.href = \"$valid_ref1\"; \n// --></script>"; exit; } $ref_page=$_SERVER["HTTP_REFERER"]; $valid_referrer=0; if($ref_page==$valid_ref1) $valid_referrer=1; elseif($ref_page==$valid_ref2) $valid_referrer=1; if(!$valid_referrer) { echo "<script language=\"JavaScript\"><!--\n alert(\"$error_msg\");\n"; echo "top.location.href = \"$valid_ref1\"; \n// --></script>"; exit; } $themessage = "Ny melding fra minside.no. **************************************************** Medlem: $medlem Gjelder: $velgen Navn: $navn Adresse: $adresse Postnr. og Poststed: $sted Telefon: $tlf E-post: $email Ønsker mer info om: $select Emne:$thesubject ***************************************************** Melding: $themessage ****************************************************"; mail("$replyemail", "$thesubject", "$themessage", "Fra: $email\nReply-To: $email"); mail("$email", "Emne: $thesubject", "$replymessage", "Fra: $replyemail\nReply-To: $replyemail"); echo $success_sent_msg; /* PHP Form Mailer - phpFormMailer (easy to use and more secure than many cgi form mailers) FREE from: www.TheDemoSite.co.uk */ ?> Problemet mitt er at de norske tegn æ ø å vises som rare tegn. Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre?? Jeg blir gal snart av dette. Har holdt på så lenge. Noen som har et forslag? Flere sier ja skriv inn det å det å det men skriver aldri hvor i skriptet. Hvis du har et forslag vennligst fortell meg hvor jeg skal sette inn den koden. TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=67841 Jeg laget en post der for deg Fikk noen tilbakemeldinger som jeg tror kan være nyttige Jeg vet ikke så mye om det, men du bør sjekke ut Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Tusen takk! jeg skal se på det ! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Tror nok problemet ligger i charset. Det blir ikke definer i scriptet. Prøv dette: $headers = 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers1 = $headers."From: $email <$email>" . "\r\n"; $headers1 .= "Reply-To: $email \r\n"; $headers2 = $headers."From: $replyemail <$replyemail>" . "\r\n"; $headers2 .= "Reply-To: $replyemail \r\n"; mail("$replyemail", "$thesubject", "$themessage", "$headers1"); mail("$email", "Emne: $thesubject", "$replymessage", "$headers2"); Går ikke det, prøv å bytt ut "iso-8859-1" med "utf-8". Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jepp, det sto noe om iso-8859-1 på linken min tror jeg. hva er det egentlig? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 hmm takk for alle tips men nå har jeg fått en som skal fikse det for meg, hvis han sitter fast noe som jeg ikke tror så skal jeg si til han at han må se her...uannsett tusentakk for hjelpen! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Forklaring på hva ISO-8859-2 er: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO-8859-2 Og mer generelt ISO-8859: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8859 Det går altså på hvordan den "oversetter" diverse "koder" til tegn. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 fikk hjelp av rønning. Han har skillz men ikke tid. Jeg trenger nå en programmer til som kan hjelpe meg med noen små ting i forbindelse med et login system. Scriptet er ferdig skrevet og installert. Den er i bruk pr. idag. Det er sikkert bare små ting for de som kan PHP. Noen som har lyst? Det er ikke noe som haster veldig. Skal ha den ferdig om 2 uker. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du trenger hjelp til å lage et log inn-skript? Er det, det du sier? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 nei skriptet er ferdig. Trenger bare noen til å tilpasse den til mitt behov. F.eks jeg vil ha det sånn at når en har logget seg på så skal pc-en/siden huske det og sende brukeren direkte til medlem sidene. Sånne enkle ting. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det er jo bare å ta i bruk kaker. Så kan du sikkert titte litt på andre loginscript for å se hvordan de har gjort det. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 jeg vet hva som må brukes men jeg helt nybegynner på php og har prøvd masse men ingenting funker:) Jeg må få siden i gang ganske fort derfor vil jeg heller la en som har peiling ordne det for meg. Lenke til kommentar
................... Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå