Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet er ustabilt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fryktelig lite peiling på nettverk og sånt, og trenger hjelp. I hybelhuset jeg bur i, har han som bur øverst satt opp trådløst nettverk med 16mbit linje. Han snakka om han hadde tre noddepunkt(!?) i toppetasjen, som fordeler nettet over heile bygget. Han hadde sitti uti hagen med den bærbare og fått fullt signal. Bygget er jo av tre og signalet trodde jeg gikk gjennom gulvet sida jeg bur under han. Jeg har et trådløst Jensen kort som er 1-2 år gammelt. I starten funka det som bare det, men nå i det siste får jeg omtrent ikke kobla til nettverket. Noen som veit hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Etter min erfaring er Jensen noe av det mest ustabile jeg har vært borti. Hvis du har mulighet, test med et annet trådløst nettverkskort.

Skjedde dette uten noen form for endringer i din hardware eller software?

Lenke til kommentar

Jamen jeg har ikke sånn kabel. Jeg har bare et trådløst kort i pc'n med antenne på. Men det er fryktelig ustabilt. Bestilte nytt fra komplett nå. Husker ikke hva det heter, men vi satser på at det hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
jeg har også trådløs netverk, har nesten alltid dårlig internett forbindelse. derfor skal jeg bytte til kabel det samme burde du gjøre  :)

6425434[/snapback]

Hehe... Har du prøvd noe for å få bedre stabilitet da? F.eks. å bytte frekvens, øke strømstyring, bytte router eller trådløse nettverkskort (til Linksys f.eks.)? Kjipt nettverksutstyr fører til kjip forbindelse..

Din kommentar var et dårlig argument for å ikke benytte trådløst. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...