Gå til innhold

Gå ned rundt 10kilo på en måned

Anbefalte innlegg

Hva skal man bevisst ungå å spise dersom man vil ungå kalorier og fett, samt. øke forbrenningen(ikke diare mage)? Og hva skal man spise?

Jeg er 180cm 75kg. Jeg er ikke det man kan kalle feit, men jeg ønsker mer tydelige muskler på magen. Jeg har en kraftig beinbyggning (musklene på armene vises godt)

Jeg trener ganske aktivt med fotball(løper mye), jogger endel + turer med hunden.

Jeg tar også situps, men musklene kommer ikke akkurat fram for å si det sånn.

Derfor lurer jeg på om det er noe galt med kosholdet mitt.

*ikke et hijack forsøk* :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal man bevisst ungå å spise dersom man vil ungå kalorier og fett, samt. øke forbrenningen(ikke diare mage)? Og hva skal man spise?

Jeg er 180cm 75kg. Jeg er ikke det man kan kalle feit, men jeg ønsker mer tydelige muskler på magen. Jeg har en kraftig beinbyggning (musklene på armene vises godt)

Jeg trener ganske aktivt med fotball(løper mye), jogger endel + turer med hunden.

Jeg tar også situps, men musklene kommer ikke akkurat fram for å si det sånn.

Derfor lurer jeg på om det er noe galt med kosholdet mitt.

*ikke et hijack forsøk*  :D

6442136[/snapback]

Du bør lage en ny tråd! Hvor du gjerne legger ut kostholdet ditt, slik at det kan bli lettere å spesifisere hva som er galt!

Men stall tips er unngå saus og sukker! :p

Lenke til kommentar
Men angående det med å jogge før frokost på tom mage, Er det noe lurt hvis jeg ikke vil unngå muskeltap?

6442257[/snapback]

Såvidt jeg vet er ikke det noe problem, såfremt du spiser mye/riktig resten av dagen særlig en god frokost med mye protein når du kommer hjem.

Og å få trent styrke 3-4 ganger i uken.

Mener å ha lest engang at du gjerne bør spise en yoghurt, litt frokostblanding etc før du trener på morgene for å passe på at kroppen ikke går rett inn i sparemodus.

Kan godt stemme da en god frokost sparker igang forbrenningen av fett for hele dagen. Men for all del, skyt meg i foten om noen vet dette er feil!

Lenke til kommentar
Men angående det med å jogge før frokost på tom mage, Er det noe lurt hvis jeg ikke vil unngå muskeltap?

6442257[/snapback]

Er ikke noe problem, poenget med å jogge om morgenen er følgende : (etter det jeg har blitt forklart, så sjekk det selv hvis du er veldig interesert)

Når du har sovet ut om natta, så har kroppen brukt opp overskuddet. Derfor vil den når du presser den om morgenen begynne å bruke rett av fettreservene som kroppen din har. Dette skal, etter det jeg har forstått ikke ha noe innvirkning på musklene hvis du spiser riktig resten av dagen.

Lenke til kommentar

6442257[/snapback]

Dette er ikke noe problem dersom man ikke tar seg helt ut! For at kroppen skal bruke av fettreservene i stedet for å begynne å bryte ned muskler må man ta det rolig!

Dersom man jogger om morgenen skal det være i et tempo hvor man kan føre en samtale samtidig.

I stedet for jogging er det veldig vanlig å gå raskt i stedet. Dersom man går i ca 45 minutter om morgenen vil det ha en veldig bra effekt på fettforbrenningen.

De av dere som har en pulsklokke bør jo absolutt bruke denne for da har man stålkontroll på hvor man bør ligge og treningen blir mye mer effektiv, spesielt ved slike aktiviteter hvor det er viktig å holde seg til et spesifikt ytelsesnivå.

Er ikke 1g fett 9 calorier da, 1g protein og karbo 4cal?

Det er riktig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

6442257[/snapback]

jogge veldig rolig, prøv med 1 spiseskje olje før du jogger.

6503437[/snapback]

Hva gjør oljen?

6503777[/snapback]

nei, istedenfor at du spiser sukker om morgingen og ødelegget for det som kalles ketose så får kroppen en kickstart til å begynne å brenne fett, samt at kroppen ikke låser forbrenningen. må jo testes da, harke prøvt. synes det høres lurt ut.

vet at helsekost folk høljer ned på ss med olivenolje, høres lit mye ut. er vel kansje det de gjør når de deffer.

elektroder på magefettet kan også være gunstig punkt slanking, da det er svært lite som blir slanket. funker sikkert på mm fett lag. hvis det er alt en har.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

nei, istedenfor at du spiser sukker om morgingen og ødelegget for det som kalles ketose så får kroppen en kickstart til å begynne å brenne fett, samt at kroppen ikke låser forbrenningen. må jo testes da, harke prøvt. synes det høres lurt ut.

vet at helsekost folk høljer ned på ss med olivenolje, høres lit mye ut. er vel kansje det de gjør når de deffer.

elektroder på magefettet kan også være gunstig punkt slanking, da det er svært lite som blir slanket. funker sikkert på mm fett lag. hvis det er alt en har.

6503851[/snapback]

Høres kanskje ikke helt ufornuftig ut, men vet ikke helt om jeg kjøper grunnen du sier. Ketose oppnår man jo når man utelukkende lever på fett og protein, som Atkinson. Og da gjerne først etter en liten uke.

Kroppen trenger uansett fett, av den sunne typen ala olivenolje, så tror det er mer nærliggende. Grunnen for å spise noe før man jogger på morgenen er at trening på tom mage heller angriper muskler, som vi jo ikke vil, istede for fettet vi drasser på. Men å jogge på full mage er jo heller ikke gunstig, så noe lite noe som olje bør jo funke bra!

Uansett så er sukker usunt morgen som kveld! :p

Lenke til kommentar

6503851[/snapback]

Høres kanskje ikke helt ufornuftig ut, men vet ikke helt om jeg kjøper grunnen du sier. Ketose oppnår man jo når man utelukkende lever på fett og protein, som Atkinson. Og da gjerne først etter en liten uke.

Kroppen trenger uansett fett, av den sunne typen ala olivenolje, så tror det er mer nærliggende. Grunnen for å spise noe før man jogger på morgenen er at trening på tom mage heller angriper muskler, som vi jo ikke vil, istede for fettet vi drasser på. Men å jogge på full mage er jo heller ikke gunstig, så noe lite noe som olje bør jo funke bra!

Uansett så er sukker usunt morgen som kveld! :p

6503878[/snapback]

ser ikke vekk fra mini ketose om morningen hvis det er sant som de sier at kroppen automatisk brenner mye fett om morningen på grunn av kroppen brenner fett i søvn modus og om morningen spesielt. kansje en gradvis adapterer kroppen til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...