Gå til innhold

Gå ned rundt 10kilo på en måned

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag fant jeg ut at jeg må gjøre noe alvålig snart.

Jeg er i Spania nå og lurer på hvordan jeg kan gå ned i vekt, evt gjøre kiloene om til musikler til rundt skole start.

Jeg veier rundt 80 nå og er 170 høy :ermm:

Lurer også på hvordan jeg skal trene for å bli kvitt "pupper"?

Takker veldig for tips her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med dette?

Hvis du klarer det går du nok opp 10kilo igjen ganske raskt, kosthold endring og moderat men rutinert trening er det som trengs.

Jeg er 86 kilo og 176 høy, jeg ser ikke feit ut.

Heller kraftig, men jeg er også interessert i og miste litt før skolestart.

Derfor jeg jogger 30 min hver annen dag.

Hunters.

Lenke til kommentar

Hei,

Ti kg på en mnd er veldig mye og er nok ikke tilrådelig!

Men du kan komme godt på vei med først og fremst begynn å tren flere ganger i uken, og spis riktig!

Treningen bør bestå av både styrke, for større muskler forbrenner mer. Og kondisjon/forbrenning for å kvitte seg med fettet.

Tren de store muskelgruppene tre ganger i uken, og gå gode turer med høyt tempo. Evnt jogg om det går greit. de andre dagene.

Du bør spise ofte, gjerne så mye som 6 ganger daglig. Dietten bør ha perider over tre dager, hvor du dropper på kalori inntaket. Viktig at du får i deg masse proteiner, og sannsynligvis mindre karber enn du spiser per idag. Cirka bør maten bestå av 40% protein, 40% karber og 20% fett.

Vil anbefale deg å oppsøke feks et treningssenter for å få et program som er tilrettelagt deg, og kontakt en kostholdsekspert for å få lagt en diett som passer deg, da overnevnte tips er generelle.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Trur ikke du skal fokusere så mye på å gå ned i vekt, prøv heller å endre kosthold og skaff deg gode treningsvaner. Begynn med en sport eller få dra på et treningssenter å få lagd et godt treningsprogram. Hvis du itillegg starter å tenke litt mer over hva du spiser og spiser sunnere (er ikke så vanskelig, vann isteden for brus, frukt/grønnsaker isteden for godis, ordentlig middag isteden for grandis o.s.v) så vil du nok oppleve at kroppen din blir sunnere over tid. Du vil kanskje ikke få et drastisk vekttap, men du vil gå ned i vekt sakt men sikkert samtidig som du vil føle deg sterkere.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Hei,

I dag fant jeg ut at jeg må gjøre noe alvålig snart.

Jeg er i Spania nå og lurer på hvordan jeg kan gå ned i vekt, evt gjøre kiloene om til musikler til rundt skole start.

Jeg veier rundt 80 nå og er 170 høy :ermm:

Lurer også på hvordan jeg skal trene for å bli kvitt "pupper"?

Takker veldig for tips her

6424149[/snapback]

Å gå ned 10kg på en måned er farlig. Dessuten vil du miste mye mer muskler enn du vil miste fett, og det er noe som vil få kroppen din til å se enda verre ut enn det du synes den er i dag.

Det er ikke mulig å punktslanke, så de som sier det til deg snakker bare tull. For å bli kvitt pupper må du ha tålmodighet. Noen mennesker er mer utsatt for dette problemet enn andre, men det er bare sånn det er. Du må generellt ned i vekt for å få bot på det problemet, og selv om det ikke vil forsvinne i en fei, så er det bare å holde motet oppe og fortsette med skikkelig trening.

Dersom du vil ned i vekt er det best å trene både med vekter og gjøre kardio. Kardio er så mangt, det viktigste er at du beveger deg. Du bør trene vekter slik at du forhindrer for mye tap av muskler og for å opprettholde en bedre figur når du er ferdig. Husk bare at muskler veier mer enn fett, så ikke stol blindt på vekten. Det som er mer viktig er forholdet mellom fett og muskler.

Drikk mye vann, gjerne 4 liter om dagen, tren styrke 2-3 ganger i uken og kardio 3 ganger i uken og du vli se store resultater.

Husk at du må spise mindre kalorier enn du forbrenner så prøv å unngå usunn mat og vær varsom med alkohol.

Spis 6-7 måltider om dagen for å opprettholde en god forbrenning med de største måltidene ved frokost, middag og etter trening. Ikke spis noe rett før du legger deg.

Som js79 allerede har sagt så er 40% prot, 40% karb og 20% fett en grei inndeling.

Det er en fordel om du får hjelp til å sette opp et skikkelig kosthold, så du bør ta deg en tur ned til et treningsstudio og snakke med dem der.

Det viktigste akkurat nå som du er i Spania er rett og slett å bevege deg litt og prøve å spise noelunde sunt.

Ikke forvent deg noe mirakelkur, det finnes ikke. Dersom du får deg et skikkelig kosthold (og følger det til punkt og prikke!) samt at du begynner å trene, kan du likevel regne med å gå ned litt under 1 kg fett på èn uke på en skikkelig måte.

Det er veldig mye å forholde seg til når det kommer til slanking, så dersom du er i tvil eller du stagnerer (noe du vil gjøre før eller siden) så snakk med noen som har god greie på dette. Og for all del, ikke tro på alt du hører, det meste er bare tull, akkurat som vidundertreningsmaskinene du får kjøpt på TV-Shop ;)

Lenke til kommentar
for å kunne holde vekta burde du ikke gå ned mer enn 1 kilo i uka. går du ned mer enn dette vil kiloene sannsyneligvis komme kjapt tilbake igjen.

6427369[/snapback]

Jepp. Det vil også mest sannsynlig føre til tap av muskelmasse, noe som selvsagt ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å punktslanke, så de som sier det til deg snakker bare tull.

6427153[/snapback]

Kilder? Jeg stiller meg selv sterkt tvilende til at punktforbrenning er noe som fungerer, men å legge fokus på de områdene du vil slanke er neppe dumt. Ved styrketrening vil man både få større muskler i området (som forbrenner fettet i nærheten; fett transporteres ikke så effektivt som man gjerne ønsker). Styrketrening gir også en god blodgjennomstrømning i området, noe som bidrar til fett-transporten (fettet må ut i blodet før det kan forbrennes i cellene). Atpåtil vil man stramme opp området som blir trent, noe som for overvektige mennesker gjør at man ofte ser slankere ut (gjelder særlig mage).

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å punktslanke, så de som sier det til deg snakker bare tull.

6427153[/snapback]

Kilder? Jeg stiller meg selv sterkt tvilende til at punktforbrenning er noe som fungerer, men å legge fokus på de områdene du vil slanke er neppe dumt. Ved styrketrening vil man både få større muskler i området (som forbrenner fettet i nærheten; fett transporteres ikke så effektivt som man gjerne ønsker). Styrketrening gir også en god blodgjennomstrømning i området, noe som bidrar til fett-transporten (fettet må ut i blodet før det kan forbrennes i cellene). Atpåtil vil man stramme opp området som blir trent, noe som for overvektige mennesker gjør at man ofte ser slankere ut (gjelder særlig mage).

6431361[/snapback]

Det du skriver her er bare tull. Det er ikke mulig å punktslanke seg. Dersom det hadde vært mulig hadde alle sammen gått rundt med null fett på beina og armene, mens alt fettet hadde vært plassert på magen og brystet. Det er jo tross alt bein og armer man bruker aller mest.

Kroppen tar energi fra hele kroppen, det er ikke slik at dersom du tar 1000 sit ups så får du vaskebrett. Dersom man vil få frem vaskebrettet så må fettprosenten ned, det holder ikke å bare trene magen.

Du kan jo se på tennisspillere, de bruker jo bare èn arm, men de har like mye fett på begge armene. Dersom punktslanking hadde vært tilfelle skulle jo den ene armen deres vært fettfri.

Det eneste som er riktig i posten din er at det er mulig å stramme opp deler av kroppen, men det har ingen ting med punktslanking å gjøre. Det har rett og slett med at du får stimulert musklene og at de vokser / blir hardere og har ingen ting med at du punktslanker noe som helst.

Det som er viktig å presisere er at folk er forskjellige og lagrer fett på forskjellige steder. Noen lagrer mest fett på mage, noen på baken og lårene, noen får bryster, osv. Dersom man slanker seg vil man miste fett lettere noen steder på kroppen, men det varierer veldig fra person til person og har ingen ting med punktslanking å gjøre. Punktslanking er rett og slett helt umulig.

For kilder er det jo bare å søke litt på google eller dra ned til nærmeste treningsstudio og spørre de som jobber som personlige trenere der.

Igjen; den eneste måten å bli kvitt fett på spesifikke steder er å redusere fettprosenten over det hele. Det er ingen ting som heter punktslanking, det er en myte som er oppfunnet av TV-shop for å lokke penger av folk.

Lenke til kommentar

Tjah, jeg er 175 og veier +-80kg. Jeg er ikke særlig feit for å si det sånn. 1/2kg nedgang (i uken) burde være nærmere det som er anbefalt. Altså 2kg på en mnd. 10 kg nedgang på en måned... For deg, så vil det være tilnærmet farlig.

Du er ikke overvektig nok til at dette kan gjøres på en sunn måte (nåja, du kan alltids gå til en kvakksalver med støvsuger, men det legger ikke jeg meg borti) Enkleste måten er å styre kostholdet ditt (IKKE slutt å spise. Da går du muligens ned i vekt meget fort, men når du så begynner å spise, så legger du på deg det du gikk ned + litt til)

Hvis du vil gjøre kg fett om til muskler så vær klar over at dette gjør du ikke på en mnd. Muligens til skolestart neste år. Å bygge musker tar tid. laaang tid, er ikke uten grunn at verdens beste bodybouildere er mellom 30-40 og ikke mellom 20-30

Svipp innom ett par treningsforu, f.eks iform.no skaff deg ett program for vektløfting (f.eks 2-3-4 eller 5 split) og info om hvordan du burde spise og hva. Begynn å gå på trenings studio 3-5 ganger i uken, så skal du se at om 1/2 års tid, så begynner du å se resultater.

Desverre funker ikke verden slik TV shop framstiller den, ting tar tid.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
1/2kg nedgang (i uken) burde være nærmere det som er anbefalt. Altså 2kg på en mnd. 10 kg nedgang på en måned... For deg, så vil det være tilnærmet farlig.

Hvis du vil gjøre kg fett om til muskler så vær klar over at dette gjør du ikke på en mnd. Muligens til skolestart neste år.

6433020[/snapback]

Man kan ligge på ca et kilo rent fett i uken, om man er godt overvektig. Dvs 4-5 kg i måneden.

Har man ikke trent på lenge, og har en forholdsvis høy BMI kan man iløpet av første uken med trening fint gå ned bortimot fem kilo. Men la meg påpeke at da er det først og fremst oppsamlet vann som blir tatt bort, og ikke fett. Uansett så vil man føle seg lettere og se mer "puff" ut!

Det er fint mulig for trådstarter å trene seg vel defininert på under ett år. Kanskje det mest ekstreme eksempele er John Stone. (Se på bildene fra uke til uke!)

En voksen person kan bygge ca 2,5 kg med ren muskelmasse iløpet av et år med beinhard trening. Er man utrent kan man øke volumet på eksisterende muskler, uten at nye muskelceller blir tilført, og få en ganske bra fremgang.

Jeg mener går trådstarerter inn for å spise og trene riktig så vil han ha en bra definert kropp før jul.

Endret av js79
Lenke til kommentar

Du kan lett gå ned 10kg, mer også. Drikk mye vann og få i deg vitamin, mineral og fettsyre tabletter. Spis 1 boks tunfisk om dagen og ett eple. på en måned går du i hvertfall ned 10kg fett!

Viss du har sett filmen The Machinist? Han som har hovedrollen i den filmen spiste ikke en dritt en stund å mista 1/3 av vekta si. Her er et intervju av han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tren kardio på tom mage hver morgen. Løp, jogg og sykle flere timer til dagen. Spis KUN sunn mat, hold deg unna alkohol og sukker, så kanskje, KANSKJE vil du gå ned en del kilo på 1 måned.

Lenke til kommentar

Motivet bør egentlig ikke være å gå ned mest mulig kilo på en måned, men kanskje heller endre livsstil og matvaner. Da vil du få best resultater på langsikt. Mange brenner seg på å slanke seg i en kort periode, for deretter å begynne å slappe av og komme tilbake til utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Dere prater om at han må gjøre det, også det, og det der...men er det ingen som har tenkt til å fortelle HVORFOR han skal gjøre akkurat det du vil han skal gjøre, og hva det faktisk er godt for?

Jeg er relativt lei av temaet om "stress"-slanking, men kan forklare noen grunnprinsipper.

Leste at noen anbefalte morgenkardio, eller løpe-på-tom-mage-før-frokost joggetur. Grunnen til at dette er en svært god forbrenningsmåte er for at etter mye søvn har kroppen brukt opp energien, og "avfallet" er dumpet. Når kroppen "plutselig" skal prestere å jogge(noe den ikke har energi til) Vil dette bli registrert, og kroppen begynner å ta energi fra fettlagrene på kroppen. Dette kan være ganske jævlig i starten, før kroppen er ordentlig vant med å ta energi fra fettlagrene, men er en fryd når du har kommet igang!

Svetter som en gris :devil:

Og, hvorfor spise lite, men ofte?

Enkelt og greit fordi kroppen bruker energi på å bryte opp maten. SPESIELT proteiner!

Spis lite, men spis ofte, og prøv alltid å få med en proteinkilde i maten.

Siden barndommen har man jo alltid lært at man skal drikke mye vann, men av forbrenningsmessige grunner er det også smart å få i seg masse vann...Som burde være iskaldt. Kroppen bruker mye energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur=)

Det du også kan gjøre er å Kjøre gerilja-kardio. Hvorfor dette er effektivt har jeg egentig aldri giddi å satt meg inn i, men referer til Iform's informative artikkel: http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Kos deg!

Trening er langsiktig, men utrolig morro når du begynner å skjønne litt av det, og merke forskjell med deg selv=)

Og, IKKE STRESS!

Da vil du få inntrykk av at ingenting hjelper etter kun et par timer, hehe.

Lenke til kommentar

Leser at flere her har anbefalt og spise 6-7 ganger om dagen, dette er ikke å anbefale enda. Grunn: undersøkelser viser i at 8 av 10 tilfeller blir disse mellommåltidene gjerne noe du ikke skulle ha spist, ting som ikke er sunt. Husk det tar tid for deg og kroppen og venne seg til en annen livsstil med sunn mat, derfor bør du ta det langsomt. ikke gå ned mer enn maks 1 kg i uken, dette er fordi da mister du gjerne mest muskler og kroppsvæske. Du bør gjerne lese igjennom www.tn.no sin side, der finner du mange tips.

Med mindre du skal bygge masse muskler er det ikke å anbefale og bruke proteinpulver eller karbo.pulver, dette er for når du slutter vil ikke kroppen greie å tilpasse seg livet uten, og det er lett å bli feit igjen. Heller spis måltider som inneholder naturlige proteiner og karbohydrater. Spis gjerne lyst kjøtt, m poteter 1-2 ganger om dagen, da får du karbo og proteiner.

Trening er det også viktig å begrense seg litt, ikke tren hver dag, begynn heller å tren f.eks 3-4 ganger i uka, med lett jogging eller litt styrke trening. Viktig å huske er at du ikke tar i for hardt, kroppen skal venne seg til omstillingen, ellers ender du opp med en utslitt kropp som ikke forbrenner fett riktig.

Slik spiser jeg:

Frokost:

2 stk brødskiver m kokt skinke

tran

Lunch:

1 stk brødskive m kokt skinke

Middag:

2stk kyllingfile/svine kjøtt

poteter/ris

Kvelds:

1stk brødskive m kokt skinke

Vet at dette er ensformig, men for meg er det enkelt, effektivt og noe av det sunne jeg greier å spise :ermm:

Du kan spise andre ting på brødet, men det må være sunt og magert. Finnes mye spennende. Middag kan du også spise mange ting til, men lyst kjøtt er å anbefal pga høyt inntak av proteiener

Husk å drikk mye, ta gjerne med deg en drikkflaske og drikk fra, mange inkl. meg mener det er lettere å glemme drikker som Cola og annet usunt.

Ta deg gjerne en spise dag i uka, der du spiser noe annet du har lyst på, men begrens deg litt.

Tro meg å gå ned noen kg er deilig, dagene blir enklere og man orker mer. MEN TA DET MED RO, KROPPEN FORANDRES IKKE PÅ EN DAG ELLER UKE :thumbup:

Lenke til kommentar
Leser at flere her har anbefalt og spise 6-7 ganger om dagen, dette er ikke å anbefale enda. Grunn: undersøkelser viser i at 8 av 10 tilfeller blir disse mellommåltidene gjerne noe du ikke skulle ha spist, ting som ikke er sunt.

Hele poenget er jo å følge en kostholdsplan, og dersom en gjør det vil man spise det som står i planen. Den undersøkelsen du viser til tar jeg med en liten klype salt. Den testgruppen kan ikke ha vært folk som forstår kosthold og trening. Dersom de har en kostholdsplan som de ikke følger så er den enten dårlig tilrettelagt for dem eller så går det kun på hvilken person de er.

Poenget med å spise 6-7 ganger i løpet av en dag er at kroppen holder forbrenningen gående hele dagen og det tar mer energi å bryte ned to små måltider enn det tar å bryte ned et større måltid (selv om mengden mat totalt er det samme)-

Ikke gå ned mer enn maks 1 kg i uken, dette er fordi da mister du gjerne mest muskler og kroppsvæske. Du bør gjerne lese igjennom www.tn.no sin side, der finner du mange tips.

Dersom du drikker 3-4 liter vann hver dag får kroppen mer enn nok vann til å unngå væsketap og vel så det. Det er kun i de 2-3 første ukene at væsketap vil være et reelt tema da kroppen må stille seg inn etter det nye kostholdet og treningen.

Grensen på 1kg er satt fordi man skal unngå muskeltap. Muskeltap er noe man vil unngå og som jeg allerede har sagt tidligere så hjelper muskler på forbrenningen.

Med mindre du skal bygge masse muskler er det ikke å anbefale og bruke proteinpulver eller karbo.pulver, dette er for når du slutter vil ikke kroppen greie å tilpasse seg livet uten, og det er lett å bli feit igjen.

Dette er veldig individuelt. Grunnen til at mange bruker kosttilskudd, spesielt proteinpulver, er fordi mange ellers vil ha problemer med å få i seg nok proteiner med vanlig mat. Dessuten er det mye enklere å ta en proteinshake 20 min før trening enn det er å spise en boks med tunfisk 20 min før trening.

Proteiner man finner i proteinpulver er akkurat de samme som man finner i vanlig mat. Whey proteinpulver, som er den mest vanlige formen, er melkeproteiner. Om man bruker proteinpulver eller ikke har ingen ting å si om man går opp igjen i vekt etter endt periode eller ikke. Så lenge man erstatter en eventuell proteinshake med en boks tunfisk eller en annen proteinkilde, så spiller det ingen rolle.

Det du kommer inn på her er at folk plutselig slutter å tenke over hva de spiser og plutselig begynner å spise usunt igjen. Det har ingen ting med kosttilskudd å gjøre, det har med dårlige matvaner og rett og slett for lite kunnskaper på dette området.

Folk må huske på at selv om man har nådd målet sitt så må man fremdeles tenke over hva man spiser for å kunne vedlikeholde resultatet! Det er egentlig ganske logisk, men sjelden har folk hatt så liten forståelse på dette som dagens samfunn :)

For all del, vi kan mye mer enn tidligere, men likevel, så forstår vi det ikke.

Karbopulver er helt unødvendig for de aller fleste med mindre man sliter med å gå opp i vekt eller man er en utøver på et høyt nivå.

Merk at disse produktene heter kosttilskudd. De er ikke ment å erstatte vanlig mat da dette alltid er å foretrekke slik at magen får noe å jobbe med og man får en helt annen metthetsfølelse, men at det kan være gunstig for mange å ta seg en proteinshake i ny og ne er det ingen tvil om.

Viktig å huske er at du ikke tar i for hardt, kroppen skal venne seg til omstillingen, ellers ender du opp med en utslitt kropp som ikke forbrenner fett riktig.

Alle forbrenner fett på samme måte. Det er ikke noe som heter å forbrenne fett riktig. Dersom man er totalt utslitt så vil kroppen fremdeles forbrenne fett, den trenger jo næring uansett om du sliter deg helt ut eller ikke.

Om jeg ligger på sofaen en hel dag så vil jeg fremdeles forbrenne fett. Det eneste er at dersom jeg trener også så vil mengden fett jeg forbrenner øke.

Slik spiser jeg:

Frokost:

tran

Lunch:

Middag:

poteter/ris

Kvelds:

Hvor mye veier du? Dette er et seriøst spørsmål.

Kort og godt; dersom du er mer enn 48-50kg så bør du spise mer!

Dette er forferdelig lite næring. Totalt på en dag ligger du på rundt 1000 - 1100 kcal, og det er helt på grensen til å være underernært.

Dersom du er voksen bør du øke matmengden litt og heller trene litt mer kardio for å ligge på samme forbrenningsnivå dersom det kostholdsoppsettet virker for deg.

Et menneske bør så absolutt ikke ligge under 1100 kcal om dagen.

Til trådstarter som er 80kg: Ikke følg den overnevnte kostholdsplanen! Det vil være svært ugunstig for deg og du vil miste muskler i stedet for fett og da vil forbrenningen din bli enda lavere.

Trådstarter bør ligge på 2000 kcal hver dag. Da har jeg kalkulert med en nedgang på 900g fett hver uke.

Merk at dette er basert på en mann som er i normal daglig aktivitet samt at personen trener.

Din BMR er 1916. BMR betyr Basal Metabolic Rate, og er den energimengden kroppen din bruker dersom du bare skulle ha lagt i ro hele dagen. Du bør ikke gå under din BMR da dette vil føre til muskeltap. Din BMR vil synke i takt med vektreduksjonen, så det er ingen fare om du må redusere matinntak littegrann noe senere. Når du kommer ned i smertegrensen så kan det være smartere å opprettholde matinntaket og heller øke kardiotreningen litt i stedet. Man skal tross alt trives med seg selv når man holder på :)

crapgames kostholdsprogram kan brukes som et utgangspunkt, men du må ha mer næring.

Ta en skje med olje etter middag for å øke fettinntaket, ja, sunt fett er veldig viktig!

Du bør også spise mer til frokost. Frokost er et av dagens viktigste måltid og her må du få i deg proteiner også. De skinkebitene er ikke nok.

Spis mer til lunsj, her kan du gjerne spise noe frukt også.

Du bør legge inn et måltid før og etter trening. Før trening bør du innta proteiner, det er veldig viktig da kroppen tar dette opp lettere enn ellers.

Etter trening bør du igjen få i deg litt proteiner, men sørg også for å få i deg litt karbohydrater, gjerne en banan eller to.

Middagen ser helt grei ut, den er bra!

Kvelds, ta gjerne en skje med olje her også. Du kan trygt spise litt mer proteiner her også. Ikke spis rett før du legger deg, hold det til ca 2 timer før leggetid.

Lenke til kommentar
Frokost:

tran

Lunch:

Middag:

poteter/ris

Kvelds:

Hva veier du, når jeg skal ligge stabilt i vekt, så spiser jeg følgende :

Frokost :

Kornblanding m. kultura (blåbærsmak)

Frukt, banan, eple, pære. Hva som måtte ligge nærmest.

Vitaminer +2ss tran

Ca 3 timer etterpå (kan vel kalle det lunch da)

2 Brødskiver. (pålegg varierer) Helst varmmat hvis jeg har tid til å lage det. (kylling, tunfiskpizza e.l)

Så blir det til at jeg spiser en banan, ett eple eller lignende før det har gått 3 timer igjen for å unngå å bli sulten.

Etter tre timer, så spiser jeg igjen 2 brødskiver.

Deretter, middag. Varierer hva jeg spiser til middag, spørs hvilken trening jeg har og når jeg har trening. Før vekt trening så er det ofte jeg spiser kjøtt o.l

Deretter (ca 5-6 tiden på ettermiddagen) Frukt, noe lett inntak av shake o.l pga jeg bruker å ha trening i 7-8 tiden.

Kveldsmat inntas 1-2 brødskiver, noe kornmat e.l senest 3 timer før jeg køyer (bruker å legge meg ca klokken 11 om kvelden, så jeg spiser rett etter trening.) Evt. under trening.

Nå vet jeg det at jeg har noe høy forbrenning. (jeg spiser ca 1 brød om dagen) Men, dette er en "diett" som jeg ligger stabilt i vekt med. Frukt 3-4 ganger om dagen. Mye brødmat. Skal jeg gå ned i vekt, så er ikke det værre enn at jeg tar en joggetur e.l før frokosten.

Gerilja Kardio er også ett knallprogram for å gå fort ned i vekt.

Lenke til kommentar

10kg på 30 dager er *umulig* hvertfall for en som veier 80kg med BMI på 27.7

10kg fett = 90.000cal/30 dager=3000 kalorier, det vil si at du må spise negative tusen kalorier hver dag. Eller altså, at du må spise ingenting, og i tillegg trene 1000 kalorier ekstra til all den normale aktiviteten din.

Det klarer du ikke uten å dø ;)

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...