brsseb Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Dell har nå lansert og startet salget av deres siste ultraportable bærbare maskin, Dell Latitude D420. Den erstatter Dell Latitude D410, der hovedforskjellen er Intel Core og widescreen-display. Tenker eiere av Dell X1 (som meg selv), 4x0-eiere eller personer som er på jakt etter en ny ultraportabel PC kan diskutere denne maskinen her. Produktbeskrivelse: http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Spesifikasjoner (detaljert): http://www.dell.com/downloads/emea/product...tit_d420_uk.pdf Spesifikasjoner (Hovedtrekk): * Intel Core Solo (1,06), Core Duo-modeller senere (1,2Ghz) * Intel GMA950 (delt minne, 225MB maks) * 512MB innebygget, 1 ledig slot til 1GB brikke (maks 1,5GB) * 12,1" Widescreen 1280x800 * 30/60GB 1.8" disker ("ipod-disker"), 80GB kommer senere * "7 timer" med største batteri * Dockingløsning og PCCard * 1,4kg med 6-celler, 1,6kg med 9-celler * Fingeravtrykkleser (uklart) Prisen starter på 13.500kr. Diverse lenker: http://breakingnewsblog.com/laptop/archive...ll_d420_laptop/ http://www.funponsel.com/blog/archives/200...de-d420-laptop/ http://www.geekisland.net/2006/06/20/dell-...table-notebook/ Forsatt ingen anmeldelser på nettet, men regner med det dukker opp de nærmeste ukene. Kommer til å poste det her etterhvert. Personlig er jeg ute etter en erstatter til min Dell X1. Kunne trengt en med litt mer kraft i, uten at det går ut over vekt og støyforhold. Syns denne med 1,5GB minne og dobbelkjerneprosessoren på 1,2Ghz, som skal komme iløpet av sommeren, høres interessant ut. Krysser fingrene for at den ikke lager for mye viftestøy.. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Bestilte en nå netopp, og gleder meg til å komme med erfaringer og tips! Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Bestilte en nå netopp, og gleder meg til å komme med erfaringer og tips! 6424539[/snapback] Flott! Ser frem til å høre kommentarer. Spesielt med tanke på viftestøy Lenke til kommentar
Sabotage Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 det gjør jeg og! har gledet meg til denne kom! skal kjøpe en bærbar av den mobilen typen innen slutten av måneden. Men syntes den nåværende utgaven av d420 ble litt for dyr i forhold til specsa. Har også sett på xps m1210 som et alternativ. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Ja, prisen må være det eneste som jeg ikke liker med den. SLik som den er nå er den jo priset omtrent på samme nivå som X1-en. Hadde trodd den skulle ligge på 1-3k lavere. Men hvis den lever opp til forventningene mine, så kommer jeg til å kjøpe den uansett. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) En side med noen gode bilder på: http://www.mobilitysite.com/2006/06/dell_a...leek_ultrap.php Endret 3. juli 2006 av brsseb Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 07/26/2006 Dell er trege... gah:P Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 07/26/2006 Dell er trege... gah:P 6435507[/snapback] Siden PCen er ny, legger Dell den sikkert ut for salg litt før de egentlig har den "på lager". Ellers pleier de å levere varene ganske raskt (< 2 uker). Lenke til kommentar
janterje Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Estimert leveringsdato 02.08.2006. Bestilte forresten over telefon og fikk kurrant rabatt. Ser ut som en bra maskin. OT: Noen som vet leveringstiden til Netcom på 3g/Edge kort? Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Har en D420 som jeg kjøper til jobben. Er ganske imponert over hvor mye man får for pengene på den maskinen(når man får prutet ned prisen..). Vi har tidligere kjøpt storebroren D620 og den har fungert brillefint. Tips til de som skal kjøpe noe hos dell: Be om rabatter, sammenlign med andre leverandørers tilbud(Komplett, PSdata osv). I sommermånedene handler det stort sett om å få omsettning pga labert salg. Da har Dell mer å gå på. Lenke til kommentar
Sabotage Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 takk for tipset! skal da å prøve å ta en telefon før jeg eventuelt bestiller denne maskinen. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sendte mail til Dell og klaget på lang leveringstid og at telefonkunder får rabatt. Vi krysser fingrene for positiv behandling. Jeg er ganske sikker på at de oppgav 7-10 dagers leveringstid, og dermed er 23 dager litt lenge. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Forresten, tror dere denne pcen tar for eks, warcraft 3? GMA 950 er jo ikke akkurat high-end... Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Forresten, tror dere denne pcen tar for eks, warcraft 3? GMA 950 er jo ikke akkurat high-end... 6486438[/snapback] Det burde gå helt fint. GMA950 er helt kurrant til gode gamle slagere, inkludert WC3. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hmm, noen som vet hvordan dell sender til privatpersoner, har tracking på pakken hos Schenker, men trackingen stoppet på Alnabru for en uke siden. Betyr det at pakken sendes med posten, eller bruker Dell budbilfirma? Lenke til kommentar
Kjetil77 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Schenker skal ringe privatparsoner og avtale levering. Ring Schenker og oppgi sendingsnummeret så får du den ganske kjapt! Bestilte D420 i går med Dual Core, dette skal bli supert Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Personlig er jeg ute etter en erstatter til min Dell X1. Kunne trengt en med litt mer kraft i, uten at det går ut over vekt og støyforhold.er det den eneste grunnen til at du er på jakt etter en erstatter til din X1? Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Min d420 kom i dag, men desverre er det problemer med skjermkort/skjerm. Kortet har problemer med å vise bilder, og det er flimmer i kantene. Ser ikke lyst ut... Dette er nok en feil på hardware, og det skal bli utrolig leit å sende den ifra seg. EDIT: ooh, Dell sender ut tekniker til meg. Problemet har blitt værre/mer mystisk, det hender seg pcen er helt fin etter en reboot, men etter en stund og muligens flytting, så blir skjermen fæl igjen. Slik jeg ser det kan det være feil både på skjermen, kablene og hket. Men først, er det mulig at dette er softwarebasert, feil driver etc?? Har ikke gjort noe med pcen etter leveranse... Endret 25. juli 2006 av llefstad Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Da sitter jeg ute i sola og surfer på min nye, og velfungerende D420. Teknikeren som byttet skjerm dro for en time siden, og alt virker bra. Sju poeng til Dell for rask support og handling! Ellers har jeg ennå ikke lagt merke til noe viftestøy, skjermen er veldig god (spesielt nå som den ble fixet), men ellers ble jeg mest imponert over hvor velfungerende wlanet er og ikke minst wifi-catcheren. Pcen er ikke veldig raskt, men mer enn rask nok til surfing og enkle applikasjoner. Erfaringen med batteriet så langt, er at det holder 3-4 timer ved vanlig arbeid. Tar gjerne imot spørsmål angående pcen... Lenke til kommentar
kyan Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Prøver igjen her:) Hvis jeg kjøper denne med 512 mb ram, går det an å kjøpe en 1gb brikke ekstra, isåfall hvilken type? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå