Gå til innhold

Skal kjøpe ny 20" LCD skjerm

Swafty

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe meg Nec MultiSync LCD2090UXi.

har lest anmeldelsen fra DinSide.no og den virker nå ganske bra :)

men er det noen her som har skjermen og som kan fortelle meg om den virkelig er en skjerm som er verdt penga ?

Den virker nå ganske lik 20"W Nec MultiSync 20WGX².

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde uten tvil valgt skjermen til NEC. Jeg kjøpte i fjor høst 2070NX og har vært veldig fornøyd med den. Hadde veldig lyst på 19" med glossy skjermbelegg, men den var ikke på lager, og jeg endte opp med 20,1" istedet. Det har jeg ikke angret et sekund på. Skjermen er stor og behagelig å se på. Henger veldig godt med i spill og filmer og gir meg et stort arbeidsområde.

Når det gjelder den nye NEC'en, så vet jeg at mange synes glossy belegg er skikkelig kjipt.

Poenget er som følger:

-- Skal du bruker skjermen i kontormiljø med sterk belysning, vil du ikke ha glede av glossy belegg. Skal du derimot ha den på et rom hvor det er muligheter for å dimme lys eller er generelt mørkere, så er den perfekt. Gode fargegengivelser.

-- Har du lyst på en spillskjerm i tillegg til en god arbeidskompis som henger med deg i mange år, så er den et veldig godt valg.

-- Innstillingsmuligheter og programvare som følger med for å styre skjermen er meget bra.

Mitt tips: Kjøpt den NEC'en og du vil ikke angre. Hadde jeg vært ute på kjøpemarkedet i dag, så hadde jeg uten tvil i min sjel, valgt den :thumbup:

Lenke til kommentar

@ Cold Snake

Har hatt den skjermen en måneds tid nå og er veldig fornøyd med den. Den har flotte farger, fullstendig jevnt baklys (mitt eksemplar i alle fall) og i spill har jeg kun klart å fremprovosere etterslep ved raske bevegelser i sirkel, og selv da er det knapt merkbart.

Om skjermen er verdt pengene? Tja, den er jo dyr da, men tviler sterkt på at du ikke blir fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...