Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndstelefoni-problemer - Siemens Gigaset

Anbefalte innlegg

Ble oppringt av en dame fra Telenor ( :hmm: ) for en tid tilbake siden, og takket ja til tilbud om bredbåndstelefoni. Har koblet det, slik som det er bilde av på tegningen, og alle lysene som skal lyse på IP-telefoni boksen (PWR, WAN, LAN/PC og SIP) lyser, men telefon virker ikke. Bruker en Siemens Gigaset SX205 basestasjon med en trådløs Siemens telefon koblet til. I bruksanvisningen fra Telenor står det at de fleste telefoner skal fungere, men er det noen som vet om dette gjelder ISDN-telefoner, og om det er riktig å koble Gigaset-basestasjonen rett inn på IP-telefoni boksen. Hadde vært flott om noen kunne gi svar på dette, og da særlig dersom det er noen som har den aktuelle basestasjonen og forteller hvordan du/dere har koblet opp dette...

PS: Dersom det skulle være tvil: ADSL-fungerer, men ikke bredbåndstelefonien.

Dersom det er noen som kan hjelpe hadde det vært flott! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ISDN base kan da umulig virke med en analog iptelefonadapter for her trenger man an analog basestasjon .

Oppkoblingsmetoden din er nok korrekt .

6423739[/snapback]

Altså: Mener du at jeg må ha en analog telefon, i stedet for en isdn-base stasjon?

Lenke til kommentar
En ISDN base kan da umulig virke med en analog iptelefonadapter for her trenger man an analog basestasjon .

Oppkoblingsmetoden din er nok korrekt .

6423739[/snapback]

Altså: Mener du at jeg må ha en analog telefon, i stedet for en isdn-base stasjon?

6423813[/snapback]

Ja. Du kan ikke bruke en ISDN telefon med en trådløs base. Men analoge trådløse telefoner koster ikke spesielt mye lenger, så kjøp det i steden.

Lenke til kommentar

Ok, da blir det anskaffelse av trådløs telefon imorgen, men en ting: Alle PC'ene er idag tilkoblet til internett trådløst gjennom en linksys router. Siden ADSL-modemet jeg har fra Telenor er et såkalt bridgemodem, står det ifølge oppkoblingstegningen at en PC skal være koblet til med kabel til IP-telefoniboksen. Spørsmålet mitt er om dette er en nødvendighet for at IP-telefonien skal fungere, eller om alle PC'ene kan være tilkoblet til Linksys-routeren trådløst, uten at noen er tilkoblet gjennom kabel til IP-telefoniboksen?

Lenke til kommentar

Liker du håndsettet til Siemens løsninga du har tar du et analogt trådløssett fra de og melder opp håndsettet du har ( i tillegg til håndsettet som følger med) når du kjøper et nytt.

Skaffa meg Siemens Gigaset S1, for og få trådløst (analog) for bruk med mi IP-løsning fra Telio, Telenor sendte eg ut for snart 2 år siden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...