Gå til innhold

Tv-kort med lavt CPU-forbruk


Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter et tv-kort med video- (s-video/composite) og lyd-inn (minijack/RCA) som har integrert mpeg enkoding og svært lavt cpu forbruk. Det skal brukes til å ta opp skjermbildet på datamaskinen under spilling.

Er det noen som vet om det finnes muligheter for direkte utbrenning til DVD (enten freeware eller om noen av kortene støtter dette?)

 

Har sett på Hauppauge PVR-150 og det virker til å dekke mine behov. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller gått for Hauppage...PVR-350, da har du decoder på kortet også, samtidig som det er den gode gamle Philips-tuneren, pluss fjernkontroll. Ellers har Leadtek kort som støtter direkte brenning; DV2000, TV2000Expert og PVR2000. Sistnevnte har også hardware-encoder.

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Jeg har ikke bruk for verken decoder eller fjernkontrollen. Er det noen andre grunner til å gå for den kontra PVR-150 ?

 

Direkte brenning er jo en ting som egentlig gjøres softwaremessig, så det bør vel være mulighet med et Hauppauge kort også. Eller?

 

Har ihvertfall bestillt PVR150 nå, og skal teste demoer av forskjellige programmer som sier de støtter direkte brenning når kortet kommer.

Lenke til kommentar
...den gode gamle Philips-tuneren...

Det er noen som har påstått at tuneren på PVR350 er bedre enn på PVR150/PVR500 som har tuner(e) fra Samsung. Men jeg har ikke prøvd forskjellen selv, og kan derfor ikke bekrefte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...