Gå til innhold

Tele zoom linse til ca 2000 kroner (D70)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har funnet ut at jeg noen ganger trenger litt mer tele zoom enn min 18-70 kan gi. Har ikke all verdens med kontanter om dagen, og tenkte derfor ikke å bruke mer enn ca 2000-2200 kroner.

 

På mpx.no har de to alternativer på lager som jeg kikker på. Etter å ha lest noen tester ble jeg ikke mye klokere. Konklusjonen er vel at man får det man betaler for. Når det er sagt, hvilke objektiver vil gi mest for pengene i denne prisklassen?

 

Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6 G, sort ( 1.795 kroner)

Nikon 55-200 F4-5,6G AF-S DX, Sort ( 2.195 kroner)

 

Er det noen andre merker (Sigma, Tamron osv) som vil gi mer for pengene? Det viktigste er at de har objektivet på lager i dag.

 

Edit: Fant denne på foto & Video:

 

Sigma 18-125mm F3,5-5,6 DC Nikon (2.495 kroner), vil denne kanskje kunne gi det lille ekstra jeg trenger??

 

 

Setter pris på kjapp tilbakemelding, da jeg tenker å bestille i dag.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les min hovedtråd: Lykkelig eier av Tamron 70-300....

 

Mener tamron 70-300 er meget god til denne prisen og kan anbefale den.

 

Minuset er så klart at det er liten vidvinkel på dette objektivet

6423582[/snapback]

 

Leste tråden din, og ser at 70-300 er et godt valg. Men som jeg sier, føler jeg at jeg bare mangler det lille ekstra. Å starte på 70 mm, betyr at jeg må bytte objektiv oftere.

 

Tror faktisk jeg går for 18-125mm til Sigma. Planen er å bruke Panasonic FZ30 min som tele zoom kamera. Og de ekstra mm fr 70 - 125 kan være det lille ekstra jeg mangler i dag.

Lenke til kommentar
Bør du ikke ha stativ når du bruker slik da Kameragutten?

 

Eller er du bare sinnsykt stø på hånda?

6423588[/snapback]

 

Så lenge en har en lukkertid kortere enn brennvidden (1/300s eller raskere ved 300mm osv) går det som regel bra å håndholde. Men et stativ er absolutt å foretrekke når lukkertiden kryper oppover.

Lenke til kommentar
Bør du ikke ha stativ når du bruker slik da Kameragutten?

 

Eller er du bare sinnsykt stø på hånda?

6423588[/snapback]

 

Med så stive muskler som mine er den største utfordringen å få kameraet i posisjon, når det først er der låser hele kroppen seg... tro meg, da står det stille!! :)

 

Neida.... har jo stativ men har kun brukt objektivet i full dagslys til nå. Ser likevel at jeg kunne brukt stativ på en del makrobilder, uansett belysning....

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg går for 18-125mm til Sigma. Planen er å bruke Panasonic FZ30 min som tele zoom kamera. Og de ekstra mm fr 70 - 125 kan være det lille ekstra jeg mangler i dag.

 

Valget er så klart ditt og det er sikkert ikke noe dårlig valg heller...

 

Likevel vil jeg tro at du vil savne enda litt mer tele etter å ha brukt ett slikt objektiv en stund, da blir det fort dyrt.

 

Men er du sikker, så for all del :yes:

Lenke til kommentar

Sikker er jeg aldri. Får heller spare til 18-200 linsa, når den kommer. Hvis den ikke kommer før i august, så kan jeg fint vente til september, og til den tid burde jeg kunne ha greid å spare opp 6000 kroner.

Hvis jeg ikke har funnet noe annet å bruke pengene på da (lol)

 

Men til da, blir det 18-125 linse. Den var jo ikke så dyr, ca 2500 kroner.

Lenke til kommentar

jeg havde sigmas 18-125, men er lige skiftet til sigmas 18-200 og er vældig fint tilfreds ;o) Den er bedst blændet lidt ned, men det er de fleste linser jo

 

den eller tamrons må man kunne få brugt til omkring 2000 kr eller lidt over.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar
jeg havde sigmas 18-125, men er lige skiftet til sigmas 18-200 og er vældig fint tilfreds ;o) Den er bedst blændet lidt ned, men det er de fleste linser jo

 

den eller tamrons må man kunne få brugt til omkring 2000 kr eller lidt over.

6423868[/snapback]

 

Ser at Sigma 18-200 koster 2.990 på Foto & Video...ville du anbefalt denne i stedenfor 18-125mm linsen? Det er 500 kroner forskjell, men er de ekstra mm verdt prisen?

Lenke til kommentar
jeg havde sigmas 18-125, men er lige skiftet til sigmas 18-200 og er vældig fint tilfreds ;o) Den er bedst blændet lidt ned, men det er de fleste linser jo

 

den eller tamrons må man kunne få brugt til omkring 2000 kr eller lidt over.

6423868[/snapback]

 

Ser at Sigma 18-200 koster 2.990 på Foto & Video...ville du anbefalt denne i stedenfor 18-125mm linsen? Det er 500 kroner forskjell, men er de ekstra mm verdt prisen?

6424390[/snapback]

 

Tror jeg ville gått for 18-200 ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjipt, får ikke avbestilt/slettet orderen hos Foto & Video.

Rakk å bestille 18-125mm objektivet, før jeg angret meg og ville velge 18-200mm objektivet.

6425080[/snapback]

 

Hvis du tok det på postoppkrav så ring FotoVideo med en gang å fortell om situasjonen, da kan du sikkert returnere direkte fra posten uten å hente det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...