Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bilstereo med sub

Anbefalte innlegg

Jeg har kikka litt allrede, og sett for meg disse tingene:

SubX2

Forsterker (Øverste)

Spiller

Men jeg har gavekort hos en levrandør som bestiller ting fra norek, så det ville vært kos å få alt fra et sted i stedet for mange forskjellige.

Jeg har uansett bestemt meg for spilleren, men trenger jo også forsterker og sub..

Spiller

Kan noen anbefale meg en grei sub + forsterker til denne fra komplett? :) Skal passe til spilleren over.

Tenkte meg budsjettet lå på rundt 4-5000 kroner.

Høytalerene i bilen, regner jeg med holder fint som de er, spiller bra som det står nå så trenger ingen fronthøytalere elns..

Edit:

men var ikke 35 liter i drøyeste laget for _ETT_ element tro? :blink:

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dynaBel subwooferen er jo bra til prisen.

Komplett har jo ikke akkurat bra utvalg av bilstereo (er jo ikke rart eller da ;> )

Du har ikke vurdert å skrape sammen en carputer fra komplett da ? siden du har gavekort du vil/må bruke.

Og heller bestille stereo et annet sted.

Hvilken bil skal det inn i ?

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg brukt 4-5k på bare spillern og deretter handla inn kabler, en sub og en god firekanaler senere og kobla komponentene foran og sub på den.

Personlig ville jeg ikke handla inn annet enn Pioneerspillerne fra Komplett. Men det er meg da :)

Lenke til kommentar

Kjøpte ting i går, på bilradiospesialisten i kr.sand. Like greit, også fikk jeg alt med ei gang. Ble ei fin kicker pakke. Husker ikke specs her, men kan legge dem ut når jeg kommer hjem.

Betalte 4500 for alt sammen, inkludert alt av kabler og cd spiller. Synes det var et fint tilbud, og det klarte jaggu å fylle bilen med lyd.

Edit:

Skal inn i en Opel Astra 1.6i, 92 modell :)

Hvordan "spiller man inn" subben best mulig?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Ikke tenk på innspilling... bare spill musikk med den som du ellers ville gjort! Vet ikke om jeg orker å forklare dette med innspilling flere ganger... eller.. jo.. okda. en gang til:

Er ingenting som heter innspilling. Det eneste som skjer er at diverse parametere i elementet stabiliserer seg. Oppheng blir mykere o.s.v. Dette merkes ved at lyden vil endre seg. Hvor mye det endrer seg avhenger helt av merke/modell. Etter en stund med spilling så stabiliserer dette seg og elementet låter slik det skal.

Jeg ble litt skuffet når jeg fyra opp mitt frontsett til 9 lapper og fant ut at det låt drit! Men det var den første halvtimen! Tok ikke lange stunden før tonene låt slik de skulle låte og enda litt til.

Slik, fornøyd? ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg ca navnene på tingene jeg kjøpte. Spilleren er lenger oppe.

Forsterker:

Kicker KX 200.2

Sub:

Usikker faktisk. Ferdigmekka kasse, står Kicker E5 på elementet men kan ikke finne no mer enn det.... Noen andre som kan finne specs??

Edit:

Takk til deg over, vi spiller musikk! :D

Edit igjen

*mumle* Finner bilder av forsterkeren på nett, men de ser jo absolutt ikke ut som min...

Bilde på nett

Bilde i bilen

Kan noen si meg hva slags kasse DETTE er? Produktinformasjon... ?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hmmm..det elementet der tror jeg ikke du kommer til å få mye bass som du forventer kanskje. Se på magneten! :)

Spilleren er faktisk ganske bra! Det er DEN jeg skulle kjøpe på SortlandSenteret :D

50x4watt, + usb! +++ Veldig bra for lite penger. Forsterker er ..tjaa... ka æ ska sei? :p grei forsterker for å ha litt bass i biln..

Men ta en kikk HER du, skulle handle der selv men de var fri fra VAMP DC 12

faen, jeg skulle dem :ermm:

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Det er ikke USB i spilleren, men AUX inngang = du kan koble til hva som helst av bærbare spillere via Minijack kabel...

Og det tilbudet du linka til, virker nice, men kjøpte jo.. som jeg sa for et par poster siden.. :p

Se gjerne forrige posten min, og finn ut hva jeg egentlig har kjøpt.. :S

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Hmmm..det elementet der tror jeg ikke du kommer til å få mye bass som du forventer kanskje. Se på magneten! :)

Spilleren er faktisk ganske bra! Det er DEN jeg skulle kjøpe på SortlandSenteret :D

50x4watt, + usb! +++ Veldig bra for lite penger. Forsterker er ..tjaa... ka æ ska sei?  :p  grei forsterker for å ha litt bass i biln..

Men ta en kikk HER du, skulle handle der selv men de var fri fra VAMP DC 12

faen, jeg skulle dem   :ermm:

6434727[/snapback]

Det er ikke USB i spilleren, men AUX inngang = du kan koble til hva som helst av bærbare spillere via Minijack kabel...

Og det tilbudet du linka til, virker nice, men kjøpte jo.. som jeg sa for et par poster siden.. :p

Se gjerne forrige posten min, og finn ut hva jeg egentlig har kjøpt.. :S

6434879[/snapback]

OK.

Har du kjøpt denne spilleren? Eller du har planer ved å kjøpe den? Æ har en ipod 20gb, har usb kabel for den som kan kobles til data. Kan du tilkoble ipod til denne spilleren og høre musikk rett fra den?

Fin kicker du har fått forresten. Men det burde ha vært en 18 toms kicker med en kvadrat form, en sånnen skal jeg kjøpe meg neste gang. ;)

Lenke til kommentar

Du skal fint kunne koble til Ipod via headphones utgangen, via Minijack kabel (minijack i begge ender) Har ikke testa line out på min mp3 spiller ennå, men kanskje det også går? :)

Edit:

Jeg har kjøpt spilleren ja, og den spiller MEGET bra, selv uten sub og forsterker koblet til! (måtte jo testes det også)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Usikker på hvor jeg har fått den fra, men fant en i skuffen her hjemme :p

Lyd fra mp3 spilleren fungerer utmerket :)

Eneste er at du må spille på full guffe fra mp3 spilleren om det skal bli brukbart.. Og husk å flat ut Eq`en på mp3 spilleren så du ikke ødelegger no med for høy bass.. :p

Lenke til kommentar

Eneste er at du må spille på full guffe fra mp3 spilleren om det skal bli brukbart.. Og husk å flat ut Eq`en på mp3 spilleren så du ikke ødelegger no med for høy bass..

6439899[/snapback]

Hva mener du med det?? (merket rødt)

Har en ipod ikke mp3! Volumet går opp helt til "25" :) Så tror neppe at jeg trenger å slå den på full guffe. Hvilken mp3 har du forresten? En liten en?

Lenke til kommentar

Eneste er at du må spille på full guffe fra mp3 spilleren om det skal bli brukbart.. Og husk å flat ut Eq`en på mp3 spilleren så du ikke ødelegger no med for høy bass..

6439899[/snapback]

Har en ipod ikke mp3! Volumet går opp helt til "25" :) Så tror neppe at jeg trenger å slå den på full guffe. Hvilken mp3 har du forresten? En liten en?

6440352[/snapback]

kjør med en "clean" equalizer. (ikke modifisert)

Veit du i det hele tatt hva en equalizer er ?

Best å ha mp3'n/ipod'n på full styrke, og regulere med spilleren!

Lenke til kommentar

6439899[/snapback]

6440352[/snapback]

kjør med en "clean" equalizer. (ikke modifisert)

Veit du i det hele tatt hva en equalizer er ?

Best å ha mp3'n/ipod'n på full styrke, og regulere med spilleren!

6440361[/snapback]

nei, hva er en equalizer? :roll:

Lenke til kommentar

6439899[/snapback]

6440352[/snapback]

*Pirke*

Ipod kan spille mp3, derfor er det en mp3 spiller.. ;)

*pirke*

Også har jeg en Creative Zen Nano Plus 1024MB :)

Edit:

Volum er forskjellig fra spiller til spiller. Feks den gamle bilradioen, fikk jo vondt i ørene når jeg nermet meg 20 på volumet. Den nye, så er det klart og fint til 30-40..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...