chipmann Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Hei! Jeg sjekket denne siden og der sto det at jeg skulle skrive dette for å sende en melding fra et python script. Tenkte at jeg skulle bruke det som en type form. brukernavn = raw_input("Brukernavn: ") passord = raw_input("Passord: ") import smtplib smtpserver = 'mail.HennepinPublicHealth.org' AUTHREQUIRED = 1 smtpuser = 'TheUSERID' smtppass = 'ThePassword RECIPIENTS = ['[email protected]'] SENDER = '[email protected]' mssg = brukernavn, passord session = smtplib.SMTP(smtpserver) Hva skal jeg skrive som smtpserver og som session? Og... Jeg vil gjøre slik at brukeren av python scriptet ikke merker at informasjonen blir sendt. Skjer dette automatisk? Takk for svar Hvis noen vil vite det så bruker jeg en SMTP-server som heter PostCast Server. Endret 2. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Da LESER du litt på dokumentasjonen og finner en tutorial) på nettet(nedover siden). EDIT: Om du alledrede bruker en smtp-server så vet du hva du skal skrive der... Endret 4. juli 2006 av luser32 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Takk, jeg har en SMTP-server, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den. Jeg setter meg ned å leser litt Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Takk, jeg har en SMTP-server, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den. Jeg setter meg ned å leser litt 6431852[/snapback] Smart det:) Jeg tittet innom http://www.postcastserver.com/, ser jo nå at det er en egen smtp-server du har lastet ned på pc-en din. Isåfall er det jo enkelt, da bruker man jo localhost / 127.0.0.1 (eventuelt en annen LAN-ip om serveren ligger på en annen pc i nettverket) som smtp-server. EDIT: Se forøvrig gjennom dokumentasjonen til PostCast Server Endret 4. juli 2006 av luser32 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Takk for hjelpen Jeg skal prøve meg fram når jeg får tid. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Forresten en siste ting med denne smtp-serveren. Den ligger jo lokalt på pc-en(din). Så det vil ikke funke på pc-er hvor det ikke er installert noen form for smtp-server. Kan derfor være en fordel om du bruker en mail/smtp-server som alltid er tilgjengelig online hvis du vil at andre skal bruke programmet ditt. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Ok, da skal jeg avinstallere smtp-en min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå