Cowboystrekk Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Kjøpte meg nylig en i9400 som beskrevet under i signaturen. Har imidlertid litt problemer med prosessoren da den ofte når jeg kjører spill/krevende applikasjoner nekter å klokke seg opp til full hastighet. Jeg har prøvd med forskjellige strømstyringer og ofte klokker den opp riktig når jeg bruker portable/laptop eller max battery. På always on nekter den å klokke seg opp. Eksempler på dette er at oblivion begynner å smålagge under spilling fordi prosessoren klokker ned, eller at jeg kjører 3Dmark05 to ganger på rad hvor den ene gangen gir 6400 poeng, mens den neste gir 5300 poeng fordi prosessoren ikke ville klokke opp. Noen som har noen tips? Jeg har sjekket at speedstep er på i biosen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hei! Kan det være nødvendig med nyere drivere? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Hei! Kan det være nødvendig med nyere drivere? Hilsen, efikkan. 6425119[/snapback] Har lastet ned de nyeste fra intel/dell. Begynner å lure på om det er windows-versjonen min som er for gammel, la inn en eldre winxp pro, den har tydeligvis ikke full støtte for core duo. Får prøve å oppdatere flere drivere. Kan hende noe av dette er relatert til skjermkortet og som også har kommet etter min versjon av windows. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Har du lagt inn Intel Speedstep Applets, eller lar du den innebygde strømstyringa i XP ta seg av det? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Har du lagt inn Intel Speedstep Applets, eller lar du den innebygde strømstyringa i XP ta seg av det? 6428257[/snapback] Bruker den nyeste versjonen av dell quickset, later til at den virker når jeg bruker max performance-innstillingen. Sålangt har jeg ihvertfall greid å kjøre flere 3Dmarkrun på korrekt hastighet. Kan prøve intel speedstep applets om jeg opplever problemet igjen, takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå