Chalciporuspiperatus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hei! Har her i huset en mac, og en PC. Har problemer med å sette opp nettverk imellom disse to, kan noen guide meg litt? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mener du et "permanent" nettverk som starter opp hver gang du starter maskinene? Om ikke, gå i finder, klikk på nettverk, og du vil finne ditt windows nettverk (f.eks MSHOME). Klikk deg inn. For å dele fra Macen må du inn i brannmuren og åpne (aktivere) for enkel fildeling tror jeg de kaller det der også. En annen måte å koble til fra macen er eple + k og så skriv inn banen til PCen (smb://<PC_navn>/<navn_på_delt_område>) Om WindowsPCen heter Rommet_mitt og delen du skal ha heter MP3, vil kommandoen bli eple+k -> smb://Rommet_mitt/MP3 Vet ikke om dette helt var svar på spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg linker som vanlig til denne siden slik at man får sette opp Mac`n til å automatisk søke etter korrekt "arbeidsgruppe" om denne heter MSHOME eller hva man har kalt den . Ellers så bør man lage en konto på pc`n sin som mac`n kan logge på med user/pass på samme måte som en vanlig innlogging på pc`n . Lenke til kommentar
steveak Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 m-kane har gode forslag. Hvis de løser problemet ditt så fint er det. Hvis ikke, tror jeg du må gi oss mer informasjon for at vi skal hjelpe deg. Ganske vanskelig å hjelpe når du kun oppgir at du har en mac og en pc... Generelt kan man si at er det veldig lett å få nettverk mellom mac og pc, kanskje spesielt fra mac'en. Har du en switch eller en router mellom eller direkte kabel? Trådløst? Vil du dele mapper på både mac'en og pc'en? Hva er IP-adressene dine? Har du f.eks. en DSL-router/modem som deler ut IP-adresser og som gir begge maskinene tilgang til internett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå