Gå til innhold

Harddisk fra pc over til Xbox

Thewiz

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg har en 120 GB harddisk i min pc.

Denne har jeg lyst til å flytte over til Xboxen iogmed at jeg ikke bruker all plassen på pcen.

Men jeg har en del ting jeg lurer på;

1. Hvordan kan jeg slette Windows (OS) og gjøre disken helt clean?

2. Disken er delt opp i 2. Slik at det er 60GB på hver del. Hvordan sette dem sammen igjen?

3. For at jeg skal klare å bruke harddisken i Xboxen må jeg få over OS'en som ligger på Xboxen atm over til den nye disken, hvordan? (ja, Xboxen er moddet og lagt in OS på den orginale harddisken)

mvh :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xBoxen er chipped fra før av, ikkesant? hvis ikke får du ikke brukt den extra hardiskplassen.

hvis du er så usikker vil jeg nesten anbefale deg å la noen profesjonelle ta seg av det slik at du ikke ødelegger xBoxen din... det koster ikke mye å få gjort det...

Lenke til kommentar
xBoxen er chipped fra før av, ikkesant? hvis ikke får du ikke brukt den extra hardiskplassen.

hvis du er så usikker vil jeg nesten anbefale deg å la noen profesjonelle ta seg av det slik at du ikke ødelegger xBoxen din... det koster ikke mye å få gjort det...

6423111[/snapback]

Den er chippet ja.

Jeg kan litt så jeg vet hva jeg driver med. Så jeg kan gjøre det selv. :)

Lenke til kommentar

Den er chippet ja.

Jeg kan litt så jeg vet hva jeg driver med. Så jeg kan gjøre det selv.  :)

6423411[/snapback]

Når du ikke vet følgende:

2. Disken er delt opp i 2. Slik at det er 60GB på hver del. Hvordan sette dem sammen igjen?

så er jeg ikke sikker på at du vet hva du driver med. La noen andre som har gjort det før gjøre det.. bare et tips altså.

Lenke til kommentar

Den er chippet ja.

6423411[/snapback]

så er jeg ikke sikker på at du vet hva du driver med. La noen andre som har gjort det før gjøre det.. bare et tips altså.

6423542[/snapback]

Snakker om Xboxen jeg da :roll:

Lenke til kommentar

Den er chippet ja.

6423411[/snapback]

6423542[/snapback]

6423564[/snapback]

Ja, det gjør jeg også..

Lenke til kommentar

Den er chippet ja.

6423411[/snapback]

6423542[/snapback]

6423564[/snapback]

Ja, det gjør jeg også..

6423606[/snapback]

ehm?

Jeg er vant med å få en helt clean harddisk når jeg monterer. Så det er som regel ikke windows på dem jeg kjøper på nett...

Lenke til kommentar

Er vel ikke verre enn å formatere, og partisjonere disken?

For å finne ut hvordan dette gjøres kan du bruke alles gode venn google.com, eller lese mer her.

Nå har jeg aldri vert borti dette her før, og jeg har aldri eid en xbox, men jeg mener å ha lest at harddisken blir formatert under installasjon i xboxen, men dette varierer kanskje alt ettersom hvilken chip man har?

Jeg mener også å ha lest at for å ta backup av det som ligger på den originale disken, må man bruke FTP, mellom xboxen, og en pc.

Merk at alt dette kan for alt jeg vet være helt feil, så jeg oppfordrer noen med litt mer erfaring rundt emnet om å eventuelt rette meg dersom jeg er helt ute å kjører.

Edit: Typo

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

1.les xbox-scene.com

2.dytt inn harddisk

3.last ned autoinnstaller (finnes mange)

4.brenn ut autoinnstaller på cd du veit xboxen vil ta

5.start xboxen med cden i

6.kjør autoinnstaller

trenger ikek gjøre noe med harddisken før den går i xboxen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...