Billy Bob Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Etterhvert som norske band gir ut sanger som inneholder navn/stedsnavn som er lokale, må jo noen av dere kjenne til disse. Tenker da hovedsaklig på "dænsbænd", men kom på det når jeg hørte Black Debbath - Tredveårsfurua på Askøy. I Florvåg har de ei furu. Ei furu som er nesten 30 år. Folk kommer helt ifra Kleppestø, for å se hvor fint den står. Florvåg er stedet hvor jeg har vokst opp, og Kleppestø er "sentrum" på Askøy. Noen andre av dere som har noe lignende? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Alf Prøysen har skrevet sangen KJØP EN FIOL (Ellers får du en blåveis) og i den står følgende strofe: Gløm at det snødde på Kolsås i vår. Kolsås ligger i Bærum som er nabokommunen til Asker hvor jeg bor, og den overnevnte sang skrev Prøysen mens han var på Sem i Asker. Ellers vet jeg at det er flere sanger som inneholder henvisninger til Asker og Bærum uten at jeg kommer på dem nå. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Er ikke danseband, men Øystein Sunde - Åna-sira. Som ligger i kommunen min. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 DDE - E6 inneholder stedsnavnet Skibotn, wooheeei Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 DDE - E6 inneholder stedsnavnet Skibotn, wooheeei 6423614[/snapback] E6 går forbi her, ikke langt unna der jeg bor Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Diaz - Jessheim Jessheim er sentrum på de stedene jeg nevner, Gjerdrum, Årnes, Råholt og Kløfta... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 tja... Scandinavia - "Det regner i Tromsø i kveld" Scandinavia - "Fra Tromsø til Bergen" Ole Paus - "Folk og røvere i tromsø by" Jørg1 - "Tromsø Stomp" Søsterhjemmet - "Susa I Hodet" Lufta står stille på målselvgruinn Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Alf Prøysen har skrevet sangen KJØP EN FIOL (Ellers får du en blåveis) og i den står følgende strofe: Gløm at det snødde på Kolsås i vår. 6422802[/snapback] Det visste jeg ikke! Kolsås er jo bare 1 km elns fra der jeg bor! Min mormor bor på stedet der de synger om i "Åsmund Åmli Band - Påskerally På Riksveg Nummer 9" Endret 3. juli 2006 av Blackslash Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Rapgruppa Ogobor kommer jo fra her jeg kommer fra, Dovre, og tekstene deres er på dialekt. Hentet fra "To veidde": Du veit dæ‘kje kæm såm helst såm kainn få se tå to veidde frå Dovre! Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 DDE - E6 inneholder stedsnavnet Skibotn, wooheeei Stjørdal nevnes også i E6. En mil unna mitt andre hjem (Han må forresten kjøre forbi der jeg bor for å komme nordover ) Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tja, lesjaskogsangen handler om det stedet jeg bor, og hvis jeg husker riktig ble den skrevet av en skoging som utvandret til amerika, og tok en tur tilbake, derav teksten "du skal aldri angre meire på at du såg att barndomsreiret" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå