Gå til innhold

Sense svarer ikke på reklamasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10-11 måneder gammel Nokia 5140i som rent bortsett fra å være en drittelefon nå også har begynt å slå seg av mens jeg taster meldinger, uten at batteriet er utladet. Jeg har sendt mail til Sense (hvor jeg kjøpte den) og er lovet svar på 24 timer, men har ikke hørt noe på dagesvis. Regnes dette som et avhjelpsforsøk ihht forbrukerkjøpsloven? Hva kan man egentlig gjøre dersom en bedrift ikke svarer på reklamasjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sense er kjøpt opp, tror du bør henvende deg til chess, dvs ringe de :).

Om en bedrift ikke svarer på reklamasjoner så sender du et hevingskrav, skriftlig i posten, med beskjed om at om du ikke får skriftlig svar innen 7 dager tas saken til forbrukerrådet feks.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Sense i dag, hvor de prøver seg med garanti, og sier at jeg må levere telefonen inn på et verksted for at garantien skal være gyldig etc. Jeg skrev tilbake og påpekte forskjellen mellom garanti og reklamasjon, samt påpekte at jeg skal forholde meg til selger og ikke en tredjepart.

Lenke til kommentar

Den må sendes på verksted for at de skal kunne finne ut hva som er galt med den. Du skal kunne forholde deg til selger, men dersom de ikke har et utsalgssted nær deg er det ofte like greit å levere den på et verksted selv. Det går fortere.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal selger slippe unna ansvaret de har?

6436080[/snapback]

Dette var bare et råd for å få mobilen repartert fortest mulig. For min del må han gjerne sende den inn i posten til selger, som så må sende den til et verksted, og samme vei tilbake. Det tar litt lenger tid enn å stikke til et lokalt verskted å få den reparert på 2-3 dager. Hvis feilen går på garanti er den eneste ulempen med denne fremgangsmåten at man muligens vil få problemer med antall avhjelpsforsøk. Mange selgere godkjenner også denne typen innlevering av service som et avhjelpsforsøk utført av dem selv.

Det var altså ikke ment som forsvar for treg kundeservice, noe som selvsagt ikke er bra. Telefonen må jo til et verksted uansett.

Lenke til kommentar

Lite tips. Registrer deg på Club Nokia. Så kan du ta med deg telefonen til lokalt verksted og få den fikset der. Hadde en 8310 en gang i tiden som var "teit". Leverte den på verksted, forklarte at jeg var med i Club Nokia og vips så fikset de den uten noen frem og tilbake. Gikk veldig fort også. Husker ikke helt hvor fort det var, men tror det var en dag.

Hentet fra Club Nokia: "Hvis det er en feil med telefonen, kan du henvende deg til nærmeste Club Nokia-servicebutikk. Der får du raskest mulig service. Vis Club Nokia-medlemskortet og kvitteringen for telefonen. Forutsatt at telefonens garanti gjelder ennå, samt at feilen er av en type som dekkes av garantien*, tester servicebutikken telefonen og reparerer den innen 24 timer. Hvis telefonen ikke kan repareres innen 24 timer, har du som medlem, mulighet til å få en erstatningstelefon av samme modell (hvis tilgjengelig), alternativt en lånetelefon som skal leveres tilbake når din telefon er reparert."

Lenke til kommentar
Lite tips. Registrer deg på Club Nokia. Så kan du ta med deg telefonen til lokalt verksted og få den fikset der. Hadde en 8310 en gang i tiden som var "teit". Leverte den på verksted, forklarte at jeg var med i Club Nokia og vips så fikset de den uten noen frem og tilbake. Gikk veldig fort også. Husker ikke helt hvor fort det var, men tror det var en dag.

Hentet fra Club Nokia: "Hvis det er en feil med telefonen, kan du henvende deg til nærmeste Club Nokia-servicebutikk. Der får du raskest mulig service. Vis Club Nokia-medlemskortet og kvitteringen for telefonen. Forutsatt at telefonens garanti gjelder ennå, samt at feilen er av en type som dekkes av garantien*, tester servicebutikken telefonen og reparerer den innen 24 timer. Hvis telefonen ikke kan repareres innen 24 timer, har du som medlem, mulighet til å få en erstatningstelefon av samme modell (hvis tilgjengelig), alternativt en lånetelefon som skal leveres tilbake når din telefon er reparert."

6437464[/snapback]

den regelen er det per i dag intet verksted som har greid å følge ovenfor meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...