MrJavalava Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg har kjøpt en 350D med standardlinse. Linsen har ikke allverdens zoom, det er vel 3X zoom på den.. Dermed må jeg tenke på hvilken telelinse som vil være bra å ha. Jeg har fått forslag fra butikken jeg kjøpte kameraet fra, at en Tamrun AF/DI-LI 18-200 vil være bra, da koster den rundt 3800 kr. Jeg har ingen erfaring whatsoever med DSLR, og er derfor helt blank hva alle disse betegnelsene betyr. Jeg ser etter ett bra objektiv til en grei pris, i og med at jeg ikke har allverdens penger å bruke på kameraet... Har vært inne på produktguiden for å se om jeg fant noen fornuftige all round linser: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...25&submit=S%F8k Jeg ser at 3k er iallefall minsteprisen for slike linser. Jeg ønsker jo å få mest mulig zoom og samtidig få ett godt bilde, linsa bør være minst mulig kritisk til lyset Hva er forskjellen mellom 18-200, 28-300 osv? Endret 2. juli 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 jeg har sigmas 18-200 og den er fin til fest, ferie og fjeld - men jeg har købt den som allround, og ikke som tele. Der er 200 mm ikke meget, så jeg ville kigge på sigmas 70-300 apo macro II. Ingen af de to er dog videre lysstærke - skal du have noget i den stil er tamrons -28-75 f2,8 nok noget af det bedste Alternativt sigmas nye 17-70 der starter ved 2,8 ved vidvinkel - men de giver jo ikke meget tele. Så det er lidt hvad du vægter. Sigma 70-300 kunne evt. kombineres med canons 50 mm f1,8 til omkring 1000 kr. Så har du tele + standardkiten, og når det skal være lysstærkt kan du tage 50 mm Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Ikke heng deg opp i X zoom faktoren. En 400mm fast Tele har 1x zoom faktor, men du kommer ganske så mye nærere ting med det enn f.eks. en fiktiv 20-200mm linse som på papiret har 10x zoom. Ta en titt på denne siden for å se forskjellen på brennvidder: Canon sin side om brennvidder Selv kjøpte jeg nettopp Sigma 70-300mm f4,5,6 APO DG Macro til 2200kr. Da kommer du endel nærmere enn Tamron 18-200mm, men du har ikke vidvinkel og moderat tele i samme objektiv (du må altså bytte objektivhvis du skal ha tele/vidvinkel). Endret 2. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå