the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) når det gjelder valg av intel eller amd mår det gjelder hovedkort og prosessor er jeg helt blank. hva mener DU at funker best. om du skriver hvilken soccet DU syns er best til amd eller intel så setter jeg pris på om du skriver dette takk på forhand Endret 2. juli 2006 av the_masked_cow Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Har du tenkt å kjøpe ny maskin i nærmeste fermtid anbefaler jeg deg å vente med innkjøp til Intel kommer med sin Conroe CPU (24 juli elns) om dette er mulig for deg. Da skal etter sigende AMD droppe prisene på endel av sine CPU også. Tror det da vil være gunstig å gjøre en vurdering da om hva som gir best ytelse for pengene til ditt bruk. Lenke til kommentar
Nixnu Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 når det gjelder valg av intel eller amd mår det gjelder hovedkort og prosessor er jeg helt blank. hva mener DU at funker best. om du skriver hvilken soccet DU syns er best til amd eller intel så setter jeg pris på om du skriver dette takk på forhand 6422146[/snapback] Jeg syntes AMD er best, denne prosessoren har jeg da AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB- og som hovedkort har jeg denne MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16. jeg syntes dette funker som bare pokker, beste greiene jeg har hatt noen sinne, de er litt dyre da, men det er verdt det. Gå inn på www.komplett.no for å se nærmere på prisen Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Er vel helt og holdent irrelevant hvilken socket en synes er best. Kun harde fakta som gjelder innenfor hardware-verdenen. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Vil mene at Pentium d 805 2.66 ghz dualcore vil gi mest bang for bucks. den er sykt klokkevennlig hvis vi skal tro toms hardware, noe som jeg gjør ihvertfall. Og det beste er at den "bare" koster rundt 900 kr på komplett Slå den Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) om jeg ikke velger intel conroe er det mulig at jeg går for intel Pentium D 950 3.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte MEN på komplett så står det: Intel Pentium D 950 er KUN kompatibel med Intel 975, Intel 955 og Intel 945 MEN jeg fant prosessoren under soccet 775. jeg lurer på om den passer til dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316900&s=sc her er en link til intel Pentium D 950 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317095&s=sc Endret 2. juli 2006 av the_masked_cow Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 De passer sammen ja. 9xx henviser til brikkesettet og ikke til sokkelen. Hovedkortet du linker har brikkesettet i975X og sokkel LGA775. Altså det som trengs for å støtte pentium D 950. Men fortell litt mer om hva du prioriterer når du skal kjøpe så kan vi gi deg noe mer enn helt generelle råd: - Hvilke programmer/spill som du trenger økt ytelse i? - Hvordan er den gamle PCen din? - Prioriterer du støy? - Prioriterer du strømforbruk? - Prioriterer du varme/temperatur? - Hvordan er oppgraderingsplanen din de neste årne? (både maskinvare og programvare) - Hvilke deler vil du helst ha med fra den gamle PCen din? - Hvor mye penger ser du for deg å bruke på hvilket utvalg av deler? Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 De passer sammen ja. 9xx henviser til brikkesettet og ikke til sokkelen. Hovedkortet du linker har brikkesettet i975X og sokkel LGA775. Altså det som trengs for å støtte pentium D 950. Men fortell litt mer om hva du prioriterer når du skal kjøpe så kan vi gi deg noe mer enn helt generelle råd: - Hvilke programmer/spill som du trenger økt ytelse i? - Hvordan er den gamle PCen din? - Prioriterer du støy? - Prioriterer du strømforbruk? - Prioriterer du varme/temperatur? - Hvordan er oppgraderingsplanen din de neste årne? (både maskinvare og programvare) - Hvilke deler vil du helst ha med fra den gamle PCen din? - Hvor mye penger ser du for deg å bruke på hvilket utvalg av deler? 6422363[/snapback] målet mitt er vel å få til en bra pc som kjører "elder scrolls 4 oblivion " uten problemer til en pris rundt 10 000kr, hvis pcen takler oblivion takler den det meste. jeg bryr meg ikke så mye om støy fordi jeg kommer til å bruke headset, men jeg vil ikke at den skal bråke så altfor mye. strøm er noe jeg ikke tar hensyn til så lenge det er nok strøm til pcen. temperatur er jeg ikke sikker på, men det må ikke være så altfor varmt. her er en del deler jeg har satt ihop men jeg er usikker på om de passer. hovedkort prosessor ramskjermkort strømforsyning kabinett Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 AMD sine prosessorer er best til å spille med, men dual-core prosessorene er så utrolig dyre i forhold til intel sine billige dualcore prosessorer.. Mitt råd til deg er å vente til den 24.07.06 når AMD skal kutte prisene på dualcore prosessorene med opptil 50% Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) målet mitt er vel å få til en bra pc som kjører "elder scrolls 4 oblivion " uten problemer til en pris rundt 10 000kr, hvis pcen takler oblivion takler den det meste. jeg bryr meg ikke så mye om støy fordi jeg kommer til å bruke headset, men jeg vil ikke at den skal bråke så altfor mye. strøm er noe jeg ikke tar hensyn til så lenge det er nok strøm til pcen. temperatur er jeg ikke sikker på, men det må ikke være så altfor varmt. her er en del deler jeg har satt ihop men jeg er usikker på om de passer. hovedkort prosessor ram skjermkort strømforsyning kabinett 6422482[/snapback] noen som vet om disse delene gir en bra pc som kan kjøre oblivion uten problemer? prosessoren bestemmer jeg når intel conroe kommer ut. Endret 2. juli 2006 av the_masked_cow Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Fiks linken til strømforsyningen, du linker til skjermkortet Ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Fiks linken til strømforsyningen, du linker til skjermkortet Ellers ser det bra ut. 6423100[/snapback] fixa d nå er 500 watt nok tror du? Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 jeg er litt usikker på om komponentene passre inn i kabinettet. for eksempel om usb'ene kommer i hullene de skal i. og lignende. noen som har prøvd denne prosessoren og vet om den takler klokking og oblivion? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 jeg er litt usikker på om komponentene passre inn i kabinettet. for eksempel om usb'ene kommer i hullene de skal i. og lignende. noen som har prøvd denne prosessoren og vet om den takler klokking og oblivion? 6423179[/snapback] De passer.. Hovedkort og kabinetter følger forskjellige standarder. F.eks. ATX-hovedkort passer perfekt til ATX-kabinetter Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) De passer.. Hovedkort og kabinetter følger forskjellige standarder. F.eks. ATX-hovedkort passer perfekt til ATX-kabinetter 6423292[/snapback] takk Endret 2. juli 2006 av the_masked_cow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå