Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

personlig mener jeg at noen av de_beste

spillene som noen gang har blitt lagd er made i japan.

6432119[/snapback]

Jepp, noen av dem. :)

 

edit: og å påstå at jeg er fanboy er bare tull

eide alle tre konsollene forrige generasjon, og syntes helt klart xbox var værst.

etter å ha testet 360 kan jeg ærlig si at jeg misliker den, den var bare skuffende

6432119[/snapback]

Sorry, men det at du eide PS2, Xbox og GC gjør deg ikke til mindre potensiell Sony- og PS-fanboy. Derimot, det at du som regel hiver deg over X360-diskusjonene og lanserer rykter og halvsannheter og negative ting du har kommet på selv og kaster deg over alt som er potensielt negativt om X360 og fremhever PS3. Vel det gjør at mange tenker på deg som en PS-fanboy. Sorry, men sånn er det.

 

jeg setter pris på ps3 fordi den kommer med noe innovativt og nytt

og med alle muligheter den har... hvorfor skulle jeg ikke?

6432119[/snapback]

Selvfølgelig, det gjør jeg også, men jeg disser ikke konkurrentene for alt det er verdt av den grunn.

 

Uansett, denne tråden handler ikke om deg, den handler om PS3 og dens salgsutsikter. Og jeg for min del vet hva jeg mener om den saken, og det er at PS3 blir for dyr inntil videre og jeg bryr meg katta om Blu-Ray-spilleren som driver prisen i været. Og mener mange det samme som meg, så vil ikke PS3 selge mer enn PSX og PS2 til sammen, slik Avean håper. Og hvorfor stresse med å kjøpe PS3? Jeg har kjøpt meg X360 og er veldig fornøyd. Er også lykkelig eier av PS2 og GC og alle tre konsoller har gitt meg utallige timer med til tider svært god underholdning.

 

Så hva er det PS3 skal gi meg akkurat nå? Det måtte være om det var et über-heftig spill som jeg rett og slett bare måtte ha og som kun kommer på PS3. At PS3 kanskje vil ha spill som er litt bedre grafisk sett om et par-tre år er ingen grunn til å kjøpe PS3. Jeg tviler sterkt på at det er mange PS2-eiere her på forumet som kjøpte Xbox kun fordi den var litt kraftigere og at man i noen tilfeller fikk litt bedre grafikk på multikonsollspill. Det var nok heller i stor grad fordi det kun var der Halo kunne kjøres.

 

Til slutt, den gang jeg kjøpte PS2 hadde jeg valgets kval mellom PS2 og Xbox. Jeg valgte PS2 fordi det var den som hadde de mest interessante spillene tilgjengelig. Jeg visste godt at Xbox både var kraftigere og hadde muligheten til å moddes til å bli et mediasenter, men utvalget og tilgjengeligheten på spill var det som var viktig for meg. Jeg har ikke angret på det valget. Jeg har heller ikke angret på kjøpet av X360 og gleder meg til mange av spilltitlene som er på vei. Jeg skulle gjerne kjøpt PS3 også, men 6000,- synes jeg som sagt er for mye...

 

edit: skriveleif

Endret av baltie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@ Asia_hills: aldri ment som noe personangrep. Håper du skjønner dette. Jeg har bare oppfattet deg som litt naiv, og dine PS3 profetier kjøper jeg ikke. :)

 

Men som sagt, ikke noe personlig. :)

Btw- jeg er mye penere enn han karen i tegninga di.

6432295[/snapback]

 

nei men det er grei fisk det...

synes det er fint at du har funnet det du ville ha i x360 :)

 

men jeg mener at ps3 "is like having your cake, and eating it too"

det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, blue-ray, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

 

mens x360 føles mer som en halveis konsoll,

tror dette vil bli mere tydelig for deg om ca. 2 år

 

kanskje du da føler for å rettferdigjøre kjøpet for deg selv, av alle personer

 

edit: leif

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

Mye kan skje på to år. Men når forskjellen bare er BR og HD-DVD, så tviler jeg sterkt på at akuratt det har forandret seg.

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor du nevner bluetooth? Hva skal det brukes til annet enn å sende og motta signaler fra kontrollerene?

 

Uansett, siden du mest sannsynlig ikke er en eier av XBOX 360 synes jeg det er litt dumt av deg å kalle den "halvveis" - men jeg kan på ingen måte nekte deg å mene hva du vil. Håper PS3 lever opp til dine astronomiske forhåpninger :)

Lenke til kommentar
personlig mener jeg at noen av de_beste

spillene som noen gang har blitt lagd er made i japan.

6432119[/snapback]

Jepp, noen av dem. :)

 

edit: og å påstå at jeg er fanboy er bare tull

eide alle tre konsollene forrige generasjon, og syntes helt klart xbox var værst.

etter å ha testet 360 kan jeg ærlig si at jeg misliker den, den var bare skuffende

6432119[/snapback]

Sorry, men det at du eide PS2, Xbox og GC gjør deg ikke til mindre potensiell Sony- og PS-fanboy. Derimot, det at du som regel hiver deg over X360-diskusjonene og lanserer rykter og halvsannheter og negative ting du har kommet på selv og kaster deg over alt som er potensielt negativt om X360 og fremhever PS3. Vel det gjør at mange tenker på deg som en PS-fanboy. Sorry, men sånn er det.

 

jeg setter pris på ps3 fordi den kommer med noe innovativt og nytt

og med alle muligheter den har... hvorfor skulle jeg ikke?

6432119[/snapback]

Selvfølgelig, det gjør jeg også, men jeg disser ikke konkurrentene for alt det er verdt av den grunn.

 

Uansett, denne tråden handler ikke om deg, den handler om PS3 og dens salgsutsikter. Og jeg for min del vet hva jeg mener om den saken, og det er at PS3 blir for dyr inntil videre og jeg bryr meg katta om Blu-Ray-spilleren som driver prisen i været. Og mener mange det samme som meg, så vil ikke PS3 selge mer enn PSX og PS2 til sammen, slik Avean håper. Og hvorfor stresse med å kjøpe PS3? Jeg har kjøpt meg X360 og er veldig fornøyd. Er også lykkelig eier av PS2 og GC og alle tre konsoller har gitt meg utallige timer med til tider svært god underholdning.

 

Så hva er det PS3 skal gi meg akkurat nå? Det måtte være om det var et über-heftig spill som jeg rett og slett bare måtte ha og som kun kommer på PS3. At PS3 kanskje vil ha spill som er litt bedre grafisk sett om et par-tre år er ingen grunn til å kjøpe PS3. Jeg tviler sterkt på at det er mange PS2-eiere her på forumet som kjøpte Xbox kun fordi den var litt kraftigere og at man i noen tilfeller fikk litt bedre grafikk på multikonsollspill. Det var nok heller i stor grad fordi det kun var der Halo kunne kjøres.

 

Til slutt, den gang jeg kjøpte PS2 hadde jeg valgets kval mellom PS2 og Xbox. Jeg valgte PS2 fordi det var den som hadde de mest interessante spillene tilgjengelig. Jeg visste godt at Xbox både var kraftigere og hadde muligheten til å moddes til å bli et mediasenter, men utvalget og tilgjengeligheten på spill var det som var viktig for meg. Jeg har ikke angret på det valget. Jeg har heller ikke angret på kjøpet av X360 og gleder meg til mange av spilltitlene som er på vei. Jeg skulle gjerne kjøpt PS3 også, men 6000,- synes jeg som sagt er for mye...

 

edit: skriveleif

6432397[/snapback]

 

lanserer rykter og halvsannheter er vel å ta i litt

å spekulere derimot, det gjør jeg mye av ;)

 

på basis av mine personlige erfaringer med både xbox 1 og 360

føler jeg at flere burde få vite at å kjøpe en xbox 360 kan være som med

"katta i sekken" og at skuffelsen kan bli mildt sagt HARD

 

har ikke noe imot nintendo, synes de alltid har levert helt knall bare så det er sagt

 

hvis du fortsatt vil kalle meg fanboy så skjønner ikke jeg det iallefall... :whistle:

men du for tro hva du vil

 

og det med at xbox'en var kraftigst sist men fortsatt ikke solgte har ingenting å si for dette scenarioet

 

xboxen solgte ikke fordi ps2 allerede dominerte markedet, denne gangen er det vinneren fra forrige runde som har de største hanskene.

 

du skal ikke se bort ifra at det faktisk har noe å si, det har det iallefall for meg..

 

tror folk som har en virkelig lidenskap for gaming er opptatt av å kunne spille i ekte HD (1080p) og på den beste hardwaren, hvis de kan velge det

 

det er jo tross alt det øynene dine sanser som er den største opplevelsen ved gaming

Lenke til kommentar
men jeg mener at ps3 "is like having your cake, and eating it too"

det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, bluetooth, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

6432433[/snapback]

.... 2x prosessorkraft på papiret? Den skal du få lov til å forklare...

Lenke til kommentar
men jeg mener at ps3 "is like having your cake, and eating it too"

det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, bluetooth, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

6432433[/snapback]

.... 2x prosessorkraft på papiret? Den skal du få lov til å forklare...

6432548[/snapback]

 

xbox cpu= 1TFLOPS

 

ps3 cpu = 2TFLOPS

 

TFLOPS = flytende regneoperasjoner

 

dette betyr at ps3 sin cpu i teorien er dobbelt så kjapp som xbox360 sin

 

edit: har lest at dette vil bety at det ikke bare blir grafisk forskjell på spillene,

cell vil sørge for at AI i spillene vil være langt mer kompliserte og at det dermed vil bli mer dybde i spillet enn la oss si en x360 port

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
men jeg mener at ps3 "is like having your cake, and eating it too"

det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, bluetooth, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

6432433[/snapback]

.... 2x prosessorkraft på papiret? Den skal du få lov til å forklare...

6432548[/snapback]

 

xbox cpu= 1TFLOPS

 

ps3 cpu = 2TFLOPS

 

TFLOPS = flytende regneoperasjoner

 

dette betyr at ps3 sin cpu i teorien er dobbelt så kjapp som xbox360 sin

6432591[/snapback]

Sorry, men du peker på et av PS3 sine største problem i forhold til CPU, og det er at den er så gira mot flyttallsoperasjoner. Vel og bra for streaming av video og slikt, men ikke fullt så bra for spill som bruker mye heltallsoperasjoner, branching, etc., for eksempel for AI-håndtering og stifinning. Og dette er en av årsakene til at det er vanskeligere å lage spill til PS3 enn til X360.

Lenke til kommentar
men jeg mener at ps3 "is like having your cake, and eating it too"

det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, bluetooth, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

6432433[/snapback]

.... 2x prosessorkraft på papiret? Den skal du få lov til å forklare...

6432548[/snapback]

 

xbox cpu= 1TFLOPS

 

ps3 cpu = 2TFLOPS

 

TFLOPS = flytende regneoperasjoner

 

dette betyr at ps3 sin cpu i teorien er dobbelt så kjapp som xbox360 sin

6432591[/snapback]

Sorry, men du peker på et av PS3 sine største problem i forhold til CPU, og det er at den er så gira mot flyttallsoperasjoner. Vel og bra for streaming av video og slikt, men ikke fullt så bra for spill som bruker mye heltallsoperasjoner, branching, etc., for eksempel for AI-håndtering og stifinning. Og dette er en av årsakene til at det er vanskeligere å lage spill til PS3 enn til X360.

6432639[/snapback]

 

så hvorfor har de brukt flyttallsoperasjoner som målestokk

hvis det ikke passer seg for konsoller?

 

har ingen peiling på dette så hvis du har det, gjerne forklar

 

synes det høres merkelig ut at de velger

og måle i flyttall istedenfor heltalls (hva enn det betyr)

hvis dette var tilfelle

Lenke til kommentar
så hvorfor har de brukt flyttallsoperasjoner som målestokk hvis det ikke passer seg for konsoller?

 

har ingen peiling på dette så hvis du har det, gjerne forklar

 

synes det høres merkelig ut at de velger og måle i flyttall istedenfor heltalls (hva enn det betyr) hvis dette var tilfelle

6432670[/snapback]

Vel, hardwareprodusenter velger som regel å fokusere på de tallene som ser best ut (litt sånn som harddiskprodusenter som deler på 1000 istf 1024 når de skal oppgi antall MB, slik at det på papiret ser ut som om du har mere plass enn OSet mener at du har). Forøvrig er tallet på 2 TFLOPS ikke Cell-prosessoren alene, men Cell-prosessoren (200+ GFLOPS) og GPUen (1.8 TFLOPS) slått sammen. Sony har brukt det tallet for å peke på PS3-en sin teoretiske regnekapasitet i forhold til X360 som en markedsføringsgimmick.

 

Flyttallsoperasjoner er matematiske operasjoner (pluss, minus, ganging, deling, etc) på flyttall. Flyttall er det vi vanligvis tenker på som desimaltall, 1.58, 3.14159, etc. Heltall er tall som 1, 2, 3, 10, 244. Heltallsoperasjoner er som regel mye raskere på de fleste CPUer enn flyttallsoperasjoner. Branching er det som skjer når man gjør en if-then-else-test, for eksempel. "Hvis fiende er 100 meter unna, så løp nærmere, ellers gjem deg".

 

Poenget mitt er at X360 med sine litt mer konvensjonelle CPU-kjerner er bedre på generell prosessering enn det PS3 er. PS3 er god på flyttallsoperasjoner som kan legges i pipeline (dvs at en kan forutse en lang strøm med flyttallsoperasjoner), noe som tilsier at PS3 kanskje har en edge når det gjelder å prosessere store polygonmodeller (translasjon, skalering, rotasjon, etc), men ikke fullt så heftig på fysikkberegninger og AI. Sier ikke at PS3 vil være dårlig på det, men på slike ting vil ikke PS3 ha dobbel prosesseringskraft i forhold til X360.

 

Håper det var litt oppklarende. :)

Lenke til kommentar
tror folk som har en virkelig lidenskap for gaming er opptatt av å kunne spille i ekte HD (1080p) og på den beste hardwaren, hvis de kan velge det

1080p spill vil nok være få av. Dette er for krevende og tar for mye minne. Spill utviklerene vil heller bruke kapasiteten til AA, HDR og generelt mer detaljer.

Warhawk er som nevnt blitt bekreftet å støtte maks 720p.

 

Ellers er det hovedsaklig spillene folk med lidenskap for gaming er opptatt av.

Lenke til kommentar
det er smådetaljer som 1080p, innebygd wifi, blue-ray, 2x prossesorkraft på papiret og linux som gjør at jeg kanskje virker en smule overoptimistisk

6432433[/snapback]

 

Kanskje er det jeg som har dårlig fantasi. Kan du fortelle meg hvordan alle disse "innovative" tekniske detaljene vil gjøre at spillopplevelsene vil bli unike og mer underholdende på en PS3 enn på en Game Boy?

 

Jeg kjøper spillkonsoller for å få gode spillopplevelser. Jeg kan allerede nå se at Wii kommer til å gi meg noen helt nye opplevelser. Jeg har med 360 allerede fått mange fine opplevelser, selv om mesteparten av tida mi på 360 har blitt brukt på Geometry Wars. Jeg kan ikke forstå hvordan Linux, 2x prosessorkraft på papiret, blu-ray, 1080p og wifi vil gi meg en merkbart forbedret spillopplevelse fra det 360 tilbyr.

 

tror folk som har en virkelig lidenskap for gaming er opptatt av å kunne spille i ekte HD (1080p) og på den beste hardwaren, hvis de kan velge det

 

Vås.

 

Jeg tror folk som er lidenskapelig opptatt av film vil kunne glede seg over en gammel svart/hvitt film i monolyd, og kunne få masse utav denne filmen. Mens de som har et overfladisk forhold til film vil være mer opptatt av at filmene de ser høres og sees best mulig ut, på et 5.1 anlegg i høyest mulig oppløsning. Kvaliteten på selve filmen spiller ikke så stor rolle, bare det tekniske er perfekt.

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg på føelsen av at asia_hills ikke har peiling på hva han snakker om på akkurat dette?

6432765[/snapback]

 

Fordi han mest sannynlig er en av de som kikker på speedometert og ser hvor langt det går. Så vet han hvilken bil eller motorsykkel som er raskest.

6433563[/snapback]

Gi mannen litt cred da, han turde innrømme at han ikke visste så mye om dette og ba om hjelp. Dere trenger ikke latterliggjøre han av den grunn. Det er nok av de her som kommer med de utroligste påstander og aldri tør innrømme at de tar feil...

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg på føelsen av at asia_hills ikke har peiling på hva han snakker om på akkurat dette?

6432765[/snapback]

 

Fordi han mest sannynlig er en av de som kikker på speedometert og ser hvor langt det går. Så vet han hvilken bil eller motorsykkel som er raskest.

6433563[/snapback]

Gi mannen litt cred da, han turde innrømme at han ikke visste så mye om dette og ba om hjelp. Dere trenger ikke latterliggjøre han av den grunn. Det er nok av de her som kommer med de utroligste påstander og aldri tør innrømme at de tar feil...

6433617[/snapback]

Jeg vil benytte anledningen å takke Baltie. Forklaringen hans litt lenger oppe lærte meg mye jeg ikke visste fra før.

 

 

 

For meg er en blu-ray spiller verdt følgende:

0

6434113[/snapback]

Samme her. :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...