Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

hva mener du med det? 

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

6428770[/snapback]

 

Du som bæsja deg litt på leggen her vel.

X360 har ikke blitt satt ned i pris siden den kom ut.

6428796[/snapback]

 

hmm hva er dette?

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...f1bffd18526f40d

 

syns det helt klart og tydelig ser ut som en prisreduksjon jeg

 

du er så driti ut avanore :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånne analytikere må man ta med en klype salt og jeg skjønner ikke hvorfor spillsider som Gamer.no orker å rapportere det som nyhet engang.

No er det ikkje Gamer.no som har rapportert om dette.

 

Disse analytikerne har sikkert ikke fulgt med Sony før og tenker:

Eh, jo. Jobben deira er å følgje med på t.d. Sony for å spekulere i korleis framtida vil bli. Dei har sikkert granska Sony mykje betre ein det du har gjort.

 

Xbox360, Wii og PS3 har jo veldig forskjellige type spill

Mange av spela som kjem ut kjem ut på alle plattformer. Ellers er speltypen som kjem ut på 360 og PS3 veldig lik. Wii kan skille seg litt ut.

 

Disse samme analytikerne spådde at Xbox360 ville være på 3 millioner solgte konsoller akkurat nå, gjett hvor feil de hadde.
Total number of Xbox 360s shipped:

* Total: 3.2 million units (March 2006)

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#_note-X360_prediction

 

Skal man tenke veldig logisk så er det Xbox360 som havner på en tredjeplass og det er pga Japan.

No må du ikkje overdrive kor viktig Japan er.

 

 

 

Det er fristende for skribenter å argumentere mot sine største konkurrenter og det er vel derfor Sony får gjennomgå litt.

Dette må du forklare nærmare. Konkurrerer mange av verdas skribenter mot PS3? Merkeleg påstand, men du har vel gode kilder bak deg.

 

men nå så jeg at microsoft skal legge til salg en ekstern HDDvd spiller til Xbox360 så da forsto de visst i siste liten at Dvd ikke er nok til å slå PS3 og blueray... det skal bli en spennende kamp.

6428340[/snapback]

Den eksterne HDDVD-spelaren er nettopp ein HDDVD-spelar. Det er ikkje eit teikn på at DVD gir for lite lagringsplass.

6428518[/snapback]

 

Nå spekulerer du bare i vildens sky ttt. Hvordan kan du vite at disse har fulgt med Sony over lang tid ? Analytikere får en håndfull info og baserer seg utav det. Du må jo skjønne selv at å regne ut at PS3 kommer på en tredjeplass er bare tull, og at de tenker kun på prisforskjellen. Absolutt ingenting som tyder på at PS3 vil havne på en sisteplass. Det er jo tross alt konsollen som får de mest populære spillseriene oppgjennom tidene. Sisteplass ? I THINK NOT

 

Mange spill kommer ikke samtidig til de forskjellige konsollene nei. Sony har fortsatt bindende avtaler med de største spillutviklerne og kommer eksklusivt til PS3. Er enkelte spill som neste Grand Theft Auto som vil bli utviklet på alle konsollene, men det er langtifra mange :)

 

Japan betyr VELDIG mye. Det er en grunn til at Sony faktisk vurderte å skippe Europa i første omgang. Japan er nintendos og Sony sitt hovedmarked noe du burde skjønne også.

 

Angående skribenter mot PS3 så ja, skribenter elsker å skrive mot de største. Det er allmenn kjent. Så fort det kommer ut en liten artikkel uansett hvor liten så vil den bli postet blant de store sidene for å prøve å sverte dem. Ta The Inquirer artikkelen f.eks. Den spredte seg som vildens sky på internett men ble senere avkreftet. Så at Gamer.no poster om dette skjønner jeg ikke. Lurer på om vi får se tilsvarende artikler om Wii ?

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at "360 kan selge mer enn ps3.

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

6428516[/snapback]

 

hehe... jeg lover at jeg ikke har sjekka nettet før denne posten...

x360 kosta 4000(?) på release for premium og 3500 for core... riktig?

 

nå har de kutta begge versjonene med 500 spenn

 

 

6428656[/snapback]

 

 

Feil. 360 kostet rundt 3400,- på diverse nettbutikker. På Elkjøp, Lefdal og Expert(?) kostet den 2995,-. Coreversjonen kostet ca. 2500 i diverse nettbutikker og rundt 2000,- på Lefdal osv.

 

 

EDIT: Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?

6428701[/snapback]

 

jeg bomma med 500 spenn...

 

"Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?"

 

hva mener du med det?

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

6428770[/snapback]

 

Nå var det vel du som skrev at du ikke hadde skjekket nettet.

husker de satt ned prisen rimelig fort også..
har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360
kanskje du burde lese postene mine ordentlig

Les postene dine ordentlig selv du.

 

______

6428816[/snapback]

 

du misfortsår...

 

du spurte meg om pris på release date

jeg tok det som en pop quiz og svarte på sparket,

jeg vet jo sånn ca. hvor mye den kostet

 

jeg svarte feil

 

BIG DEAL

 

fortsatt... har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

Lenke til kommentar
hmm hva er dette?

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...f1bffd18526f40d

 

syns det helt klart og tydelig ser ut som en prisreduksjon jeg

 

du er så driti ut avanore  :hmm:

6428820[/snapback]

 

HAHA så bra. Du finner en side som tar sine egne priser og setter dem ned. Selvfølgelig finnes det forhandlere der ute som har tatt mere penger for konsollen enn det Elkjøp, Expert, Spaceworld, komplett og de andre store kjedene.

 

Det betyr ikke at prisen har blitt satt ned!

Lær deg markedsføring.

En annen ting. Du bæsja deg helt opp til livet nå, ikke la det gå over hodet.

Lenke til kommentar
hva mener du med det? 

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

6428770[/snapback]

 

Du som bæsja deg litt på leggen her vel.

X360 har ikke blitt satt ned i pris siden den kom ut.

6428796[/snapback]

 

hmm hva er dette?

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...f1bffd18526f40d

 

syns det helt klart og tydelig ser ut som en prisreduksjon jeg

 

du er så driti ut avanore :hmm:

6428820[/snapback]

 

Du fikk kansje ikkje me deg det eg sa om butikker som tar fra egen lomme og selger lavere for å lokke kunder? Har det vert ein offisiel prisreduksjon av xbox 360, så har ihvertfal eg gått glipp av den.

Lenke til kommentar
hmm hva er dette?

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...f1bffd18526f40d

 

syns det helt klart og tydelig ser ut som en prisreduksjon jeg

 

du er så driti ut avanore  :hmm:

6428820[/snapback]

 

HAHA så bra. Du finner en side som tar sine egne priser og setter dem ned. Selvfølgelig finnes det forhandlere der ute som har tatt mere penger for konsollen enn det Elkjøp, Expert, Spaceworld, komplett og de andre store kjedene.

 

Det betyr ikke at prisen har blitt satt ned!

Lær deg markedsføring.

En annen ting. Du bæsja deg helt opp til livet nå, ikke la det gå over hodet.

6428842[/snapback]

 

 

 

her serverer jeg en link som motbeviser det du sier

så ber du meg om å gå å lære meg markedsføring?

 

ser ut som du prøver å ro deg i land her...

 

når du snakker om bæsj syns jeg du har noe på leppa...

SRY det var bare bulls*it

Lenke til kommentar
her serverer jeg en link som motbeviser det du sier

så ber du meg om å gå å lære meg markedsføring?

 

ser ut som du prøver å ro deg i land her...

 

når du snakker om bæsj syns jeg du har noe på leppa...

SRY det var bare bulls*it

6428870[/snapback]

 

Les posten til Mala over så skjønner du kanskje litt mere.

Gratulere du klarte å få det over hodet.

Lenke til kommentar
Veiledende pris fra MS:

 

Xbox 360 Premium

 

Core

 

De har ikke senka prisen.

6428889[/snapback]

 

men da spørs det egentlig litt hvordan man ser på det :hmm:

 

og hvis man bruker ideologien til avanore så svømmer jo han i bæsj,

jeg mener først likte han ps3 og forguda den som det beste i verden og nå er plutselig xbox mye bedre.

 

makan til ubesluttsomhet og fanboyism skal man lete lenge etter,

virker som du bare er en sau, som liker det samme som de "kule" på forumet liker

Lenke til kommentar
men da spørs det egentlig litt hvordan man ser på det  :hmm:

 

og hvis man bruker ideologien til avanore så svømmer jo han i bæsj,

jeg mener først likte han ps3 og forguda den som det beste i verden og nå er plutselig xbox mye bedre.

 

makan til ubesluttsomhet og fanboyism skal man lete lenge etter,

virker som du bare er en sau, som liker det samme som de "kule" på forumet liker

6428936[/snapback]

 

Morsomt og se hvordan du prøver å ro deg unna nå som du fant ut at prisen ikke er satt ned på x360.

 

Jeg er ikke noe fanboy, kanskje derfor jeg går litt frem og tilbake.

Etter det PS3 viste på E3 2006 så gikk jeg tilbake til X360.

Aldri har jeg klaget på selve maskinvaren til X360 utenom HD-DVD, men jeg var misfornøyd med spillene som var laget. Det har snudd seg nå.

 

Gratulere du kan nå hente pokalen hvis du klarer å komme deg ut av all den møkka du sitter i.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Hvis elkjøp en dag selger 360 for 3500kr, men setter den ned til 2000kr neste dag så er IKKE det en offisiel prisreduksjon for 360. Når man skal finne ut om det er prisreduksjon så må man ta utgangspunkt i "veiledende utsalgspris" som man får fra produsenten. Og så vidt jeg har fått med meg har det ikke vært noen prisreduksjon på Xbox 360.

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Ikkje ta deg nær av dette avanore.

 

Ja han var faktisk litt kvass mot 360 ein periode, eg _tror_ han gjikk 5 på det Sony trykte ut av kjeften sin.Og det var han tydeligvis ikkje åleine om. Men så kom E3,og med dette fikk vi som hadde eit litt meir jordnært syn bevist at det slettes ikkje ville bli noe himelfall med PS3. Slik E3 05 skulle ha det til. Avanore jekket seg ned noen hakk og såg fakta i trynet,og forsto.

 

Slakt meg om du vil avanore,men tror du er litt enig sjøl :) Flere her inne skulle vert igjennom samme prosesen.

 

Nemlig kesse! Eg prøvde å forklare det til vedkommende,men det gjikk tydligvis forbi begge gangene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ikkje ta deg nær av dette avanore.

 

Ja han var faktisk litt kvass mot 360 ein periode, eg _tror_ han gjikk 5 på det Sony trykte ut av kjeften sin.Og det var han tydeligvis ikkje åleine om. Men så kom E3,og med  dette fikk vi som hadde eit litt meir jordnært syn bevist at det slettes ikkje ville bli noe himelfall med PS3. Slik E3 05 skulle ha det til. Avanore jekket seg ned noen hakk og såg fakta i trynet,og forsto.

 

Slakt meg om du vil avanore,men tror du er litt enig sjøl :)  Flere her inne skulle vert igjennom samme prosesen.

 

Nemlig kesse! Eg prøvde å forklare det til vedkommende,men det gjikk tydligvis forbi begge gangene.

6429007[/snapback]

 

Som jeg skrev i en annen tråd. Jeg fikk bena ned på jorda :)

Det skulle vært en lov hva produsenter og selskap kan uttale seg om produkter som skal slippes ut.

Lenke til kommentar
Ser ut som PS3 vil ligge et hakk forann x360 på det grafiske

Kanskje det, men speltypen er den same. :)

 

du burde vite at det er forskjell på hvor mange konsoller som er shippet og hvor mange som er solgt, kom heller med solide salgstall

Når dei fleste butikkane var utsolgt på den tida, betyr dette at dei fleste konsollane vart solgt. Det at det er "shipped" nokre millionar til etter den tid tilseier og at konsollane vert selde.

 

Forøvrig oppererer Sony med "shipped" for sine konsoller, men det var ingen som reagerte på det når det vart sagt at PSP solgte med ein 360.

 

japan er ofte en pekepinn til hvordan markedet utfolder seg...

rett før nintendo mistet makten , stagnerte salgstallene først i japan , så i nord amerika og senere europa

Samanliknar du det japanske markedet mot vesten vil du sjå at det er klare forskjeller i blant anna kva for nokre spel som er mest populære. I Japan er dei ikkje spesielt begeistra for spel frå vesten (nokre få unntak er det sjølvsagt), dei spelar heller eigenproduserte spel (mange som vi aldri vil sjå noko til her).

 

 

 

 

Nå spekulerer du bare i vildens sky ttt. Hvordan kan du vite at disse har fulgt med Sony over lang tid ?

På same måten som du kan vite at dei ikkje har gjort det. :)

 

Du må jo skjønne selv at å regne ut at PS3 kommer på en tredjeplass er bare tull,

Å nekte for at det kan skje er bare tull.

 

Absolutt ingenting som tyder på at PS3 vil havne på en sisteplass.

Visst du leser f.eks. denne tråden vil du sjå at det er fleire ting som kan tyde på at PS3 kjem på siste plass.

 

Det er jo tross alt konsollen som får de mest populære spillseriene oppgjennom tidene

Både Xbox og Nintendo-konsollane har fleire svært populære spelseriar. Ellers er det enkelte som vil ha nye spel, ikkje bare oppfølgarar.

 

Mange spill kommer ikke samtidig til de forskjellige konsollene nei.

Store utgivarar (t.d. EA) gir som regel ut spela sine på alle konsollar omtrent samtidig.

 

Er enkelte spill som neste Grand Theft Auto som vil bli utviklet på alle konsollene, men det er langtifra mange :)

GTA kjem ikkje på alle konsoller. Men det er mange andre spel som gjer det.

 

Japan betyr VELDIG mye. Det er en grunn til at Sony faktisk vurderte å skippe Europa i første omgang. Japan er nintendos og Sony sitt hovedmarked noe du burde skjønne også.

Rettelse, Japan betyr mykje for Sony og Nintendo, men det betyr ikkje så mykje for det totale salget. PS2 solgte vel meir i Europa ein i Japan. Så om Sony dropper Europa er det deira tap.

 

Angående skribenter mot PS3 så ja, skribenter elsker å skrive mot de største.

Seriøse skribenter gjer ikkje dette.

 

Lurer på om vi får se tilsvarende artikler om Wii ?

Er det så mange negative artiklar om Wii på verdsveven? Gamer.no var ikkje bare positiv ved E3-inntrykka.

Lenke til kommentar
Du må jo skjønne selv at å regne ut at PS3 kommer på en tredjeplass er bare tull,

Å nekte for at det kan skje er bare tull.

6429079[/snapback]

 

Hele denne diskusjonen er bare tull. Hele tråden er bare tull. Skulle ønske jeg bare kunne ignorere det, men er så latterlig å se på den utrolig idiotiske oppførselen mange her inne har. Dere prater og diskuterer og argumenterer og krangler om noe dere ikke har PEILING på i det hele tatt. Det er bare spekulasjoner alt sammen, stort sett.

 

DET, er bare tull.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Mange her inne kommer også med mye bra og saklig informasjon. Mens andre rett og slett ikkje greier å stikke hull på den fantastiske boblen de lever i. Vi kan vel diskutere ut i fra det vi veit...Og kansje tom. noen suger til seg vital informasjon også :)

Lenke til kommentar
Mange her inne kommer også med mye bra og saklig informasjon. Mens andre rett og slett ikkje greier å stikke hull på den fantastiske boblen de lever i. Vi kan vel diskutere ut i fra det vi veit...Og kansje tom. noen suger til seg vital informasjon også :)

6429159[/snapback]

 

Skal bli morsomt og grave frem disse trådene når vi har fått konsollene til salgs :)

Blir nok mye jaja jojo joda og javist :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...