Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Disse samme analytikerne spådde at Xbox360 ville være på 3 millioner solgte konsoller akkurat nå, gjett hvor feil de hadde.

 

6428224[/snapback]

 

Vær så snill og utdyp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så langt har ikke PS3 (på papiret) noe som 360 ikke har. Altså, den kan ikke tilby meg noe mere enn det 360 kan, og da ser jeg ingen grunn til å bytte. Noen venner av meg som har alle PS-maskinene og er fans vurderer innkjøp av 360 fordi den tilbyr det samme, samtidig som at færre og færre spill er ekslusive. GTA4 ekstrainnhold vil jo faktisk være eksklusivt til 360, så noe er det.

 

Poenget, føler jeg, er at PS3 ikke kommer til å dominere slik den har gjort siden bl.a 360 ser ut til å gjøre det like bra. Akkurat det har mange vanskelig får å svelge, at det faktisk nå finnes maskin som kan konkurrere. Men det er jo spillene som styrer (og litt pris i PS3`tilfelle) og siden disse to konsollene tilbyr, stort sett de samme spillene er jo ikke det så farlig lenger. En stor fordel har PS3 og det er at den er 100% BK. Det er viktig for Sony siden spillbilbiteket til Sony er uendelig mye større enn MS sitt.

 

Men som jeg har sagt før, jeg bytter tvert om PS3 gjør ting 360 ikke kan og jeg vil ha den tingen.

6427126[/snapback]

 

På papiret tilbyr ps3 mer en xbox360, å si noe annet er løgn

kanskje den ikke kan tilby akkurat deg noe mer

 

men for alle andre har den støtte for flashkort,wifi,blu ray og gratis online spilling..

alt "out of the box"

 

men tvert imot det du sier, dinsdale,

så føler jeg at xbox360 har vært en generell skuffelse

ville ikke forundret meg vis x360 selger minst

 

vet om mange som skal kjøpe seg en ps3 og tipper på at de kommer til å bli

revet bort fra hyllene på releasen senere i år

Lenke til kommentar
om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet

6424193[/snapback]

 

Om 4 år ligger billedkvaliteten på blu-ray filmer på PS3 milevis bak kvaliteten til spillere fra f.eks Pioneer, Marantz og Denon.

6425176[/snapback]

 

state the obvious

 

forventer du at spillerne som selges i dag skal forbli helt like i 4 år?

selvfølgelig forbedrer de spillerne når formatet har fått tid til å utvikle seg litt

 

det sier jo egentlig seg selv at spillere som kommer ut i dag kommer til å være dårligere enn de som kommer ut om 4 år

6425220[/snapback]

 

Fælt som du rører rundt grøten. Det er jo akkurat derfor det bare er vissvass å skrive "om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet" i en konsolldiskusjon.

 

Tror du begynner å bli en ny Avean

6428077[/snapback]

 

:roll: wow konstruktiv post.. hvem er du?

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er tre konsoller. De tre store. Det sier seg selv at en av dem får minst markedsandel og dermed får tredjeplass. Det er uunngåelig, og det kan skje både PS3, Wii og X360. En av dem vil få størst markedsandel, en minst, og en midt i mellom. Alle skjønner da det.

Det betyr ikke at forskjellen i salgstall/prosenter blir så utrolig stor!

 

Du kan løpe 60-meter og få tredjeplass av de 3 som var med. Altså sisteplass. Det høres forferdelig dårlig ut, men det kan fortsatt være at du bare var et hundredels sekund bak vinneren. Og da er det kanskje ikke så dårlig likevel?

 

*Gjesp*, disse konsollkrigdiskusjonene begynner å bli oppbrukt.  :roll:

6423215[/snapback]

 

Hør på Nevnarion, kunne ikke sagt det bedre sjøl ;)

Endret av Strife_Cloud
Lenke til kommentar
virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

 

Spis litt på denne

 

A recent survey of Japanese game developers puts even this in doubt. The survey was released in the latest issue of Japan's Ge-Maga magazine, and paints a picture of dissatisfied developers in the land of the Rising Sun. According to the survey:

 

90 percent disagree with the PS3's price point.

56 percent disagree with the idea of having a "low-end" PS3 and a "high-end" model.

56 percent think the console will not sell given its announced launch title lineup

33 percent feel less confident with the PS3 after its E3 showing.

62 percent feel the PS3 won't reach its goal of 6 million units sold by March 2007

 

Link

Lenke til kommentar
jo det var faktisk mange som "whina" om det...ok kan du gi noen bevis på at Xbox vil kunne gi "visuelt betre spel til Xbox360 enn PS3" for det tror jeg ikke

 

men nå så jeg at microsoft skal legge til salg en ekstern HDDvd spiller til Xbox360 så da forsto de visst i siste liten at Dvd ikke er nok til å slå PS3 og blueray... det skal bli en spennende kamp.

6428340[/snapback]

 

Jo eg skal gi deg bevis på kvifor det blir lik grafikk. Om du tar og googler etter RSX og Xenos specs så vil du faktisk sjå at dei ligger ganske likt men 360 sin GPU er hakket betre. Hovudforskjellen er at Cell er ein anna type CPU enn PowerPC. Saken er det at mens PS3 kan sikkert håndtere fleire objekter på skjermen samtideg som Xbox360 kan pushe fleire polygoner og effekter. Det vil ligge så likt at det står meir på utviklerane. Alt ein trenger er å google litt. Nå er ikkje RSX sine specs ferdige, men den blir ikkje mykje betre enn det som er ute og går i dagens dev-kits.

 

Og grunnen til at MS leggjer til HD-DVD er nok å gi eit tilbod til dei som er faktisk interessert i det(som er sikkert 0.1% av alle som har xbox360).

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.

 

Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at 360 kan selge mer enn ps3.

 

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

Lenke til kommentar
Sånne analytikere må man ta med en klype salt og jeg skjønner ikke hvorfor spillsider som Gamer.no orker å rapportere det som nyhet engang.

No er det ikkje Gamer.no som har rapportert om dette.

 

Disse analytikerne har sikkert ikke fulgt med Sony før og tenker:

Eh, jo. Jobben deira er å følgje med på t.d. Sony for å spekulere i korleis framtida vil bli. Dei har sikkert granska Sony mykje betre ein det du har gjort.

 

Xbox360, Wii og PS3 har jo veldig forskjellige type spill

Mange av spela som kjem ut kjem ut på alle plattformer. Ellers er speltypen som kjem ut på 360 og PS3 veldig lik. Wii kan skille seg litt ut.

 

Disse samme analytikerne spådde at Xbox360 ville være på 3 millioner solgte konsoller akkurat nå, gjett hvor feil de hadde.
Total number of Xbox 360s shipped:

* Total: 3.2 million units (March 2006)

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#_note-X360_prediction

 

Skal man tenke veldig logisk så er det Xbox360 som havner på en tredjeplass og det er pga Japan.

No må du ikkje overdrive kor viktig Japan er.

 

 

 

Det er fristende for skribenter å argumentere mot sine største konkurrenter og det er vel derfor Sony får gjennomgå litt.

Dette må du forklare nærmare. Konkurrerer mange av verdas skribenter mot PS3? Merkeleg påstand, men du har vel gode kilder bak deg.

 

men nå så jeg at microsoft skal legge til salg en ekstern HDDvd spiller til Xbox360 så da forsto de visst i siste liten at Dvd ikke er nok til å slå PS3 og blueray... det skal bli en spennende kamp.

6428340[/snapback]

Den eksterne HDDVD-spelaren er nettopp ein HDDVD-spelar. Det er ikkje eit teikn på at DVD gir for lite lagringsplass.

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

 

Er du med oss i verden? Den første xboxen gjekk kraftig ned i pris kort tid etter lansering. Xbox 360 har vert spinnbillig allerede fra starten av. Den prisreduksjonen du fabler om er nok de lappene butikkkjeden sjølv valgte å ta fra egen kasse for å friste kunder.

 

EDIT: Leif var innom.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

 

Spis litt på denne

 

A recent survey of Japanese game developers puts even this in doubt. The survey was released in the latest issue of Japan's Ge-Maga magazine, and paints a picture of dissatisfied developers in the land of the Rising Sun. According to the survey:

 

90 percent disagree with the PS3's price point.

56 percent disagree with the idea of having a "low-end" PS3 and a "high-end" model.

56 percent think the console will not sell given its announced launch title lineup

33 percent feel less confident with the PS3 after its E3 showing.

62 percent feel the PS3 won't reach its goal of 6 million units sold by March 2007

 

Link

6428441[/snapback]

 

dette sier meg ingenting...

hvem som helst kan lage en survey

 

kanskje de skulle tatt med hvor mange devs

som eventuelt var med i undersøkelsen?

 

jeg må vite hvilket omfang det har før jeg kan ta undersøkelsen seriøst.

Nå må du huske at det er sinnsykt mange spillutviklere i japan og hvis dette magasinet spurte si 50 forskjellige utviklere,

så representerer dette fortsatt en ubetydelig del av devs'ene

 

nå vet vi ikke hvor mange som er tatt med i undersøkelsen

så det er umulig å si hvor troverdig denne surveyen er..

Lenke til kommentar
Mange av spela som kjem ut kjem ut på alle plattformer. Ellers er speltypen som kjem ut på 360 og PS3 veldig lik. Wii kan skille seg litt ut.

6428518[/snapback]

 

Ser ut som PS3 vil ligge et hakk forann x360 på det grafiske

 

EGM pg.78 in the July 06 issue

The Xbox 360 and PS3 versions of Call of Duty 3 will look about the same, although the PS3 game will have more light sources and other touches. All screens are from the Xbox 360 unless otherwise noted.

 

Litt flere quotes fra spill produsenter:

 

HEAVENLY SWORD DEVELOPERS

Marco: Not at all; in fact for many framebuffer effects I believe RSX will have an edge over Xenos.

Link

 

KIKIZO DEVELOPER COMMENTS

"Unlike Xbox and PS2, where Xbox had a host of built-in effects that were a generation ahead of PS2, the Xbox 360 and PS3 are same-generation machines. One doesn't have additional effects over the other - 360 can do the same effects, just not as many of them simultaneously and with less geometry

 

"Realistically, as libraries and experience with both machines grow, I think the PS3 will start showing things the 360 will choke at,"

Link

 

 

CRYSIS DEVELOPERS

Originally Posted by Crysis Developers

As a generic cpu the Xbox 360 processor is the most powerful one, if you're taking the 7 Spu's of the PS3 into account things change.

 

The 360 solution resembles Hyper threading. In principle it's 3 cpu's with 2 Hyper threads each. If you're asking the hardware manufacturers, that's not the case though. But analyzing it from a software developer’s standpoint it's no different from hyper threading. That means that you're supposed to have 6 threads, but it's only 1.5 threads by 3 in reality

 

Game Star dev : .....the graphics interfaces are requiring an extra effort?

 

Cevat Yerl : Yeah, because of OpenGL ES for the PS3 we have to recode our whole rendering. If you look at it closely, CryEngine 2 will have 2 solutions for each system in total. If a developer abstracts that, the technology is optimized very specifically. Otherwise you cannot utilize the whole power. Alternatively you can abstract it in a way that it is not running on all system, then the strongest platform is losing out the most ...

Link

 

JOHN CARMACK

The PS3 will have a bit more peak power

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.

 

Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at 360 kan selge mer enn ps3.

 

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

6428516[/snapback]

 

hehe... jeg lover at jeg ikke har sjekka nettet før denne posten...

x360 kosta 4000(?) på release for premium og 3500 for core... riktig?

 

nå har de kutta begge versjonene med 500 spenn

 

"Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul."

 

jeg mener at jeg så den i butikken til salgs før jul uten at jeg på noen måte "lette" etter den.

men kan jo hende jeg tar feil, er jo lenge siden releasen nå...

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.

Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at 360 kan selge mer enn ps3.

 

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

6428516[/snapback]

 

hehe... jeg lover at jeg ikke har sjekka nettet før denne posten...

x360 kosta 4000(?) på release for premium og 3500 for core... riktig?

 

nå har de kutta begge versjonene med 500 spenn

 

 

6428656[/snapback]

 

 

Feil. 360 kostet rundt 3400,- på diverse nettbutikker. På Elkjøp, Lefdal og Expert(?) kostet den 2995,-. Coreversjonen kostet ca. 2500 i diverse nettbutikker og rundt 2000,- på Lefdal osv.

 

 

EDIT: Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Total number of Xbox 360s shipped:

* Total: 3.2 million units (March 2006)

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#_note-X360_prediction

du burde vite at det er forskjell på hvor mange konsoller som er shippet og hvor mange som er solgt, kom heller med solide salgstall

 

 

Skal man tenke veldig logisk så er det Xbox360 som havner på en tredjeplass og det er pga Japan.

No må du ikkje overdrive kor viktig Japan er.

 

japan er ofte en pekepinn til hvordan markedet utfolder seg...

rett før nintendo mistet makten , stagnerte salgstallene først i japan , så i nord amerika og senere europa

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.

Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at "360 kan selge mer enn ps3.

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

6428516[/snapback]

 

hehe... jeg lover at jeg ikke har sjekka nettet før denne posten...

x360 kosta 4000(?) på release for premium og 3500 for core... riktig?

 

nå har de kutta begge versjonene med 500 spenn

 

 

6428656[/snapback]

 

 

Feil. 360 kostet rundt 3400,- på diverse nettbutikker. På Elkjøp, Lefdal og Expert(?) kostet den 2995,-. Coreversjonen kostet ca. 2500 i diverse nettbutikker og rundt 2000,- på Lefdal osv.

 

 

EDIT: Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?

6428701[/snapback]

 

jeg bomma med 500 spenn...

 

"Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?"

 

hva mener du med det?

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

Lenke til kommentar
hva mener du med det? 

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

6428770[/snapback]

 

Du som bæsja deg litt på leggen her vel.

X360 har ikke blitt satt ned i pris siden den kom ut.

Lenke til kommentar
Vel at PS3 blir revet vekk fra hyllene skal ein ikkje se bort ifra. Den blir ikkje å finn i stort antall,akkurat som ved 360 lanseringen. Den bkei jo også revet bort fra hyllene ;)

6428374[/snapback]

 

virker som det bare var et "stunt"

husker jeg så mange konsoller i butikken rett etter release

 

husker de satt ned prisen rimelig fort også..

kanskje de ikke solgte nok konsoller? :hmm:

6428403[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

 

Uff, nå er du bare dum nå.. Alle vet at 360 nesten var umulig å oppdrive før jul.

Begynner faktisk å lure på om du er redd 360. Du skjelver i buksa ved tanken på at "360 kan selge mer enn ps3.

Spørsmål til deg Asia_Hills: Hva kostet 360 når den kom, og hva koster den nå?

6428516[/snapback]

 

hehe... jeg lover at jeg ikke har sjekka nettet før denne posten...

x360 kosta 4000(?) på release for premium og 3500 for core... riktig?

 

nå har de kutta begge versjonene med 500 spenn

 

 

6428656[/snapback]

 

 

Feil. 360 kostet rundt 3400,- på diverse nettbutikker. På Elkjøp, Lefdal og Expert(?) kostet den 2995,-. Coreversjonen kostet ca. 2500 i diverse nettbutikker og rundt 2000,- på Lefdal osv.

 

 

EDIT: Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?

6428701[/snapback]

 

jeg bomma med 500 spenn...

 

"Kanskje det er på tide å 'skjekke nettet' før du kommer med påstander som ikke kan backes opp?"

 

hva mener du med det?

har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360

kanskje du burde lese postene mine ordentlig før du kommer med hjernedøde svar?

6428770[/snapback]

 

Nå var det vel du som skrev at du ikke hadde skjekket nettet.

husker de satt ned prisen rimelig fort også..
har aldri påstått noe fra eller til på prisen til x360
kanskje du burde lese postene mine ordentlig

Les postene dine ordentlig selv du.

 

______

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...