Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt har ikke PS3 (på papiret) noe som 360 ikke har. Altså, den kan ikke tilby meg noe mere enn det 360 kan, og da ser jeg ingen grunn til å bytte. Noen venner av meg som har alle PS-maskinene og er fans vurderer innkjøp av 360 fordi den tilbyr det samme, samtidig som at færre og færre spill er ekslusive. GTA4 ekstrainnhold vil jo faktisk være eksklusivt til 360, så noe er det.

 

Poenget, føler jeg, er at PS3 ikke kommer til å dominere slik den har gjort siden bl.a 360 ser ut til å gjøre det like bra. Akkurat det har mange vanskelig får å svelge, at det faktisk nå finnes maskin som kan konkurrere. Men det er jo spillene som styrer (og litt pris i PS3`tilfelle) og siden disse to konsollene tilbyr, stort sett de samme spillene er jo ikke det så farlig lenger. En stor fordel har PS3 og det er at den er 100% BK. Det er viktig for Sony siden spillbilbiteket til Sony er uendelig mye større enn MS sitt.

 

Men som jeg har sagt før, jeg bytter tvert om PS3 gjør ting 360 ikke kan og jeg vil ha den tingen.

Lenke til kommentar
Synes denne tråen kan stenges. Blir bare slenging fra den ene fanboyen til den andre. Dere er latterlig...fanboys altså, skal ikke nevne noe navn... :roll:

6424314[/snapback]

Hva faen er problemet?

Denne tråden har da lenge igjen før den sklir ut.

Er det like ille for deg hver gang du ser noen diskutere rundt konsollene? Dette er da et diskusjonsforum.

Vi må da få lov å diskutere det vi vil, så lenge det blir gjort på en rolig og fornuftig måte?

Om du ikke har noe å bidra i diskusjonen med, vær vennlig og hold kjeft. Det er ingen som er interessert å høre deg i hver post at "denne posten bør stenges. Er bare fanboys her"

Dersom du virkelig mener tråden skal stenges, raporter tråden til moderatorene.

Takk for meg. Over og ut.

6424362[/snapback]

 

 

Du kan holde kjeften din selv takk. Er bare drittlei fanboys som hele tiden skal lage slike tråder. essuten så kommer det ikke noe fornuftig ut av fanboys..slike som deg f.eks. Eneste du/dere kan er å slenge dritt om det ene og det andre for å føle dere bedre. Blir kvalm av slike folk. Kan gjærne ha en diskusjon, men da skal den være saklig og gjerne ha link som bakker opp dine/dere utsagt. Blir sagt mye bullshit her og der som ikke stemmer.

 

Og hvor i helevete har du fått fra at jeg skriver det jeg har skrevet i hver post?? Tror du bør skaffe deg briller eller kanskje lære deg å¨lese bedre.

Endret av HaterFanboys
Lenke til kommentar

Her var det mange delte meninger, ang. 1,2 og 3 plass så tror jeg at det kommer til å bli "foto finish". Alle konsollene har noe som noen synes er viktig, Wii med sin hånd kontroll, 360 med xbox live ( og Halo 3 ) og PS3 med blue ray. Akkurat nå tror jeg det blir vanskelig å si hvem som kommer til å gå av med seieren, 360en og Wii er mye konsoll for en billig penge men kanskje sony dumper prisen kraftig etter ett års tid og da blir det ett vansklig valg for de som ikke er fanboys da. Har selv 360 og har allerede lagt av penger til PS3 :!:

Lenke til kommentar

Kor langt tid tok det sånn ca. Før prisen gjikk nedover på PS2? Eg har fått det for meg hat det tok ei god god stund? Tar eg feil? PS3 har mye krefter under panseret,det er visst.

 

Sony går vel allerede mye i tap pr.solgte konsoll ved utsalgspris på rundt 599 dollar. Det er vel ikkje villige til å gå enda meir i tap de førsta åra trur eg. Og da er vel produksjonskostnadene gor noe ned vil ein tru ;)

Lenke til kommentar
Jeg får sitere en mann jeg har blitt ganske stor fan av:
Content is king..

Det er spillene som styrer alt. Og så langt så dekker XBOX 360 mine behov. Jeg koser meg gløgg ihjel.

6427212[/snapback]

Interessant val av førebilete...uansett, eg trur det var Bill Gates som populariserte klisjèen "content is king" i eit essay frå 1996.

 

Rett skal vere rett. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet

6424193[/snapback]

 

Om 4 år ligger billedkvaliteten på blu-ray filmer på PS3 milevis bak kvaliteten til spillere fra f.eks Pioneer, Marantz og Denon.

6425176[/snapback]

 

state the obvious

 

forventer du at spillerne som selges i dag skal forbli helt like i 4 år?

selvfølgelig forbedrer de spillerne når formatet har fått tid til å utvikle seg litt

 

det sier jo egentlig seg selv at spillere som kommer ut i dag kommer til å være dårligere enn de som kommer ut om 4 år

6425220[/snapback]

 

Fælt som du rører rundt grøten. Det er jo akkurat derfor det bare er vissvass å skrive "om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet" i en konsolldiskusjon.

 

Tror du begynner å bli en ny Avean

Lenke til kommentar

Sånne analytikere må man ta med en klype salt og jeg skjønner ikke hvorfor spillsider som Gamer.no orker å rapportere det som nyhet engang.

Skulle jeg satt meg i samme posisjon så hadde jeg også sagt PS3 havner på tredjeplass, men mine erfaringer tilsier det motsatte. Disse analytikerne har sikkert ikke fulgt med Sony før og tenker:

 

Hmm en billig Nintendo Wii mot en rådyr PS3 ....... hmm joda PS3 må havne på en tredjeplass ! Det er det dummeste jeg har lest. Klart pris teller noe men jeg kjøper jo meg ikke Wii pga den er billigst, jeg kjøper den konsollen som er best og appelerer til min spillsmak. Xbox360, Wii og PS3 har jo veldig forskjellige type spill og siden verken Wii eller Xbox360 utfordrer PS3 så ser jeg ikke hvordan de to konsollene skal greie å stjele marked. Det vil si Wii og Xbox360 burde få meg som kjøper , da må dere seriøst greie å stjele en del spill for at det skal skje !

 

Disse samme analytikerne spådde at Xbox360 ville være på 3 millioner solgte konsoller akkurat nå, gjett hvor feil de hadde.

Skal man tenke veldig logisk så er det Xbox360 som havner på en tredjeplass og det er pga Japan. Wii og PS3 kommer til å ta av helt nedi der. DS og DS Lite har solgt over 9 millioner enheter allerede.

Microsoft har slitt veldig med å etablert seg ett godt rykte i Østen og salgstallene går rimelig sakte.

Lenke til kommentar

litt morsomt å høre at folk spår konsollen nord og ned

før den i det hele tatt har kommet på markedet

 

ta heller en titt på salgstallene til x360 http://www.pixelgamers.com/xbox360/news/10...he-east.html.nn

 

"From June 19th to June 25th the Xbox 360 managed to sell a measly 1,169 units compared to the Nintendo DS and Sony PSP which sold 157,022 and 24,737 respectively during the same period."

 

både nintendo ds og sony psp utselger xbox360 grovt

 

snakk om å floppe :whistle:

Lenke til kommentar

lallalala Håndholdt er vel noe forskjellig i forhold til stasjonære konsoller sist eg sjekket :hmm:

 

EDIT: PS2 selger vel ein del bedre enn 360 i disse dager(?) Mye spill+lav pris gjør utslaget tror eg.

 

EDIT2: At MS sliter hardt nede i Asia er ingen hemlighet, men de jobber ihvertfall med saken. Slik at fleire spill som appelerer til det asiatiske markedet skal se dagens lys på 360. Godt å se at MS prøver ihvertfall. Xbox 360 har vel solgt meir enn 3 mill pr. i dag ;) Eller meinte du at analytikerene undervurderte xbox 360 sitt salgspotensiale?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Selvsagt er det forskjell mellom håndholdt og konsoll men konsollene bruker jo å selge mye mer enn de håndholdte. At DS og PSP selger såpass bra vitner om hvor sterkt marked Nintendo og Sony faktisk har, og alt tyder på at PS3 og Wii kommer til å selge sinnsykt bra. Derfor så syns jeg artikler som dette er bare idioti når den mest åpenbare tredjeplassen ikke engang blir nevnt (Xbox360).

Det er fristende for skribenter å argumentere mot sine største konkurrenter og det er vel derfor Sony får gjennomgå litt. Men sånn var det med PS2 også og det hele endte med at en rekke konsoller ble skrinlagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
EDIT: PS2 selger vel ein del bedre enn 360 i disse dager(?) Mye spill+lav pris gjør utslaget tror eg.

6428252[/snapback]

Ikke veldig rart, da de har truffet svært godt med spill som Singstar, Buzz og Guitar Hero - og foreldre synes det er flott å gi slike ting til sine barn da foreldre har en ting med å legge sin elsk på ikke-voldelige spill.

Spørsålet er jo da selvsagt om disse foreldrene som i dag kjøper PS2 til tusen kroner, vil komme til å punge ut seks-sju tusen for å få en ny utgave av Singstar.

Lenke til kommentar
synes de undervurderer sony litt...

 

Sonys maskin er mye kraftigere enn xbox og nintendo

Sonys maskin inkluderer en blu-ray spiller som kan bli det neste hovedformatet

og bare se, en blueray spiller alene er jo skamdyr.

xbox bruker DVD, jeg har lest at mange spillprodusenter er arge på dette da dette gir store begrensninger til størrelse,grafikk og lengde på et spill...

Sony er smarte som legger in blueray som vil bane opp for å kunne lage større og lengre spill en det noensinne har blitt gjort på konsoll...

 

 

slik jeg ser det er dette ekstra verdt de 200 du betaler ekstra.

6425143[/snapback]

 

PS3 er ikkje kraftigare enn Xbox360 når det kjem til spel. Cpuen i PS3 er betre men arkitekturen er langt i frå optimal til spel. Andre ting som spele inn er at dei fleste spel som blir utvikla idag blir utvikla med MS DirectX som har ein fantastisk bra SDK som overgår ALT her i verda. Det er letttare og billegare å utvikle spel for Xbox360.

Konklusjonen her er at det vil koma visuelt betre spel til Xbox360 enn PS3. Men stort sett vil det vera så likt at ingen ser forskjell.

 

Blue Ray gir meir ulemper enn fordeler. Bra bilete mot å miste moglegheiten til å ta backup og MANGE ANDRE gode grunner i tillegg.

 

Ingen spel produsenter whiner om at DVD er for lite. Dei solgte jo spel i fleire år på fleire CDer. Er svært få spel idag som bruker meir enn 1 DVD.

6426087[/snapback]

 

jo det var faktisk mange som "whina" om det...ok kan du gi noen bevis på at Xbox vil kunne gi "visuelt betre spel til Xbox360 enn PS3" for det tror jeg ikke

 

men nå så jeg at microsoft skal legge til salg en ekstern HDDvd spiller til Xbox360 så da forsto de visst i siste liten at Dvd ikke er nok til å slå PS3 og blueray... det skal bli en spennende kamp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...