Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ALLID vært skikkelig PRO Playstation,

men etter å ha lest alle de dumme innleggene til Asia_Hills og han derre Ava ett eller annet, så er det grunn nok i seg selv til å ikke skaffe PS3 på launch.

 

Har selv 360 jeg sjeldent bruker, men det er en supermaskin for de som liker spilla. Oppfordring til Asia_Hills og han derre Ava ett eller annet.

 

SKJERP DERE! Makan til mye tull og tøys de to der poster burde være grunn nok alene til å miste lysten på PS3.

 

Kanskje jeg skal holde meg vekk fra forumet her littegrann, slik at jeg får lyst på PS3 til launch alikevel....

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Burde hatt en konsollkrig ferie. Synes alt som blir sagt i tråder som denne er sagt 1000 ganger og er stort sett like irrelevant som første gangen de ble sagt.

 

Hver konsoll kommer til å klare seg fint. Å at en skal være sykt mye bedre en den andre er utenkelig igrunnen, siden de fleste spill er multiplattform. '

Lenke til kommentar
Bor du under en stein du? Maken til innavla utsagn har jeg ennå til gode å se. Microsoft sine XBOX 360 ambassadører er ydmyke. Foreslår du leser litt rundt hvem som sier hva..

 

 

Latterlig å si.. MS har kritisert sony for kontrollen, prisen, at de gir ut to versjoner og til slutt at de tvinger på brukerne blu-ray. Sony har for det meste holdt kjeft om xbox 360, selv om de kanskje slenger litt om HD-dvd.

 

 

Om PS3 pwner xbox360 eller omvendt gjenstår å se, men med det forspranget 360 har, så burde de har droppet flere fantastiske titler allerede.. og vel.. det har de ikke.

Lenke til kommentar
xbox cpu= 1TFLOPS

 

ps3 cpu  = 2TFLOPS

 

TFLOPS  = flytende regneoperasjoner

 

dette betyr at ps3 sin cpu i teorien er dobbelt så kjapp som xbox360 sin

 

edit: har lest at dette vil bety at det ikke bare blir grafisk forskjell på spillene,

cell vil sørge for at AI i spillene vil være langt mer kompliserte og at det dermed vil bli mer dybde i spillet enn la oss si en x360 port

6432591[/snapback]

Så nettopp at du hadde modifisert innlegget ditt siden sist... Jeg har også lest det samme, men jeg mener bestemt at det er feil. Det kan godt være at jeg tar feil selv. :)

 

Uansett, PS3-en består av en Cell-prosessor og en GPU. Cell-prosessoren har én PPE (Power Processor Element beregnet på generell prosessering, samt syv SPEer (Synergistic Processor Element). Disse SPEene er ikke i stand til å utføre branching, kun nummerknusing. Til gjengjeld er de veldig gode til akkurat det da. :) Det samme gjelder forsåvidt GPUen, god til nummerknusing, og det er GPUen som drar opp antall FLOPS i PS3-en (1.8 TFLOPS visstnok). Problemet er bare det at denne regnekapasiteten er ikke umiddelbart tilgjengelig. Skal du bruke GPUen til noe annet enn å transformere polygoner og behandle teksturer, vil du finne ut at det er en nokså høy overhead involvert. En ting er X360 hvor alle de 512MB deles mellom CPU og GPU (hvilket medfører at man faktisk kan sette av opp mot 512MB til teksturer!), men med PS3, så deles minnet på midten og 256MB er tilgjengelig for CPU og 256MB for GPU. For å kunne utføre regneoperasjoner på GPU (for å utnytte regnekapasiteten der), må data flyttes fra CPU sitt minne til GPU sitt minne, og det medfører overhead.

 

X360 har tre hyperthreaded kjerner. Disse kjernene er alle godt egnet for generell prosessering: de håndterer matteoperasjoner veldig bra (hver kjerne har sin egen vektorenhet) og branching håndteres på alle tre. I tillegg kommer GPUen. Denne er riktignok noe annerledes enn PS3 sin GPU og har så vidt jeg har forstått mer innebygd støtte for spesielle effekter på bekostning av regnekraft.

 

Poenget mitt er at for eksempel for AI, så er det ikke total regnekraft som teller. AI krever en høy grad av branching og tilstandshåndtering, og da blir den råe regnekraften til en viss grad irrelevant. X360 kan fordele denne prosesseringen utover tre kjerner (_veldig_ enkelt sett kunne én kjerne settes av til gameloopen, én til AI og pathfinding og en til fysikk, hvis det var viktig (å samkjøre på den måten mistenker jeg vil være et mareritt, bare ment som et illustrerende eksempel; en god utvikler vil finne måter å fordele oppgavene utover kjernene)). PS3 derimot har kun den ene prosessorenheten som kan gjøre slike oppgaver. Så gameloopen, AI, fysikk, etc må kjøres på denne. Tunge beregninger offloades selvfølgelig til SPEene, og på den måten vil Cell-prosessoren kjøre veldig bra, men det vil ikke hjelpe AI i et spill i noen særlig grad.

 

Totalt sett så tror jeg at vi vil oppdage at det ikke er så stor forskjell på PS3 og X360 når det gjelder grad av fysikk, AI og grafiske elementer. PS3 har kanskje råere kraft tilgjengelig, men kraften er ikke like lett tilgjengelig og anvendelig som X360 sin er for de fleste spill. Så det jevner seg ut.

 

For min egen del synes jeg Cell-teknologien virker veldig spennende, og håper den vil få et godt fotfeste i markedet gjennom PS3. Det er jo noe helt nytt i forhold til X360 sitt mer trauste design, og det er slett ikke negativt.

 

Regner forøvrig med at hvis det er faktafeil i det jeg har skrevet er det helt sikkert noen som sier ifra. :D

Lenke til kommentar
Bor du under en stein du? Maken til innavla utsagn har jeg ennå til gode å se. Microsoft sine XBOX 360 ambassadører er ydmyke. Foreslår du leser litt rundt hvem som sier hva..

 

 

Latterlig å si.. MS har kritisert sony for kontrollen, prisen, at de gir ut to versjoner og til slutt at de tvinger på brukerne blu-ray. Sony har for det meste holdt kjeft om xbox 360, selv om de kanskje slenger litt om HD-dvd.

 

 

Om PS3 pwner xbox360 eller omvendt gjenstår å se, men med det forspranget 360 har, så burde de har droppet flere fantastiske titler allerede.. og vel.. det har de ikke.

6435136[/snapback]

Absolutt ALLE har kritisert prisen på PS3, ingen bombe at MS også gjør det. Men for de er det jo en god nyhet. Derfor driver de med positive bemerkninger til Nintendo om Wii. Slik at folk heller skaffer seg 360/Wii enn PS3.

 

Nå har vel Sony for kort tid siden sagt at MS burde stoppe å kopiere de. Det må vel være årets kommentar fra Sony.

 

Uansett så blir det alltid noen kvesninger mellom konkurrende selskaper. Personlig syns jeg Sony er den mest arrogante av de tre (mye faktisk slik Nintendo var for en 10 år siden).

 

Så nettopp at du hadde modifisert innlegget ditt siden sist... Jeg har også lest det samme, men jeg mener bestemt at det er feil. Det kan godt være at jeg tar feil selv. :)

 

Uansett, PS3-en består av en Cell-prosessor og en GPU. Cell-prosessoren har én PPE (Power Processor Element beregnet på generell prosessering, samt syv SPEer ..................[..]

6435142[/snapback]

Såg ganske greit ut etter som jeg har forstått hvordan de fungerer. Bra at noen klarer å ordlegge seg godt om det også :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
lanserer rykter og halvsannheter er vel å ta i litt

å spekulere derimot, det gjør jeg mye av ;)

6432539[/snapback]

Ok, jeg var kanskje litt krass. ;) Men spekulasjonene dine går som regel i én retning. ;)

 

på basis av mine personlige erfaringer med både xbox 1 og 360

føler jeg at flere burde få vite at å kjøpe en xbox 360 kan være som med

"katta i sekken" og at skuffelsen kan bli mildt sagt HARD

6432539[/snapback]

Tja, jeg synes folk kan få oppleve det selv. For min egen del var det ingen skuffelse, og jeg ser ingen grunn til å advare andre mot å kjøpe X360. Tvert imot forsøker jeg å få venner og kjente til å kjøpe, slik at jeg har flere jeg kjenner å spille mot online. ;) Eier du en X360 selv, forresten?

 

har ikke noe imot nintendo, synes de alltid har levert helt knall bare så det er sagt

 

hvis du fortsatt vil kalle meg fanboy så skjønner ikke jeg det iallefall... :whistle:

men du for tro hva du vil

6432539[/snapback]

Vel, personlig har jeg ikke noen sterk mening om hvorvidt du er fanboy eller ikke, og synes vel egentlig ikke det er så interessant, men jeg legger jo merke til innleggene dine. Du har lett for å spekulere rundt negative sider ved X360 og synes vel kanskje du ikke balanserer det i forhold til de positive sidene (og de er det jo noen av, synes du ikke?)

 

og det med at xbox'en var kraftigst sist men fortsatt ikke solgte har ingenting å si for dette scenarioet

 

xboxen solgte ikke fordi ps2 allerede dominerte markedet, denne gangen er det vinneren fra forrige runde som har de største hanskene.

 

du skal ikke se bort ifra at det faktisk har noe å si, det har det iallefall for meg..

6432539[/snapback]

Vel, jeg for min del skulle kjøpe PS3 på lanseringsdagen, helt til E3 2006 kom og jeg oppdaget hva prisen ville bli. Jeg er forøvrig sikker på at jeg kjøper PS3 en dag, det vil nok være for mange PS3-ekslusive spill jeg vil spille til at jeg kan unngå det, men i første omgang venter jeg.

 

tror folk som har en virkelig lidenskap for gaming er opptatt av å kunne spille i ekte HD (1080p) og på den beste hardwaren, hvis de kan velge det

 

det er jo tross alt det øynene dine sanser som er den største opplevelsen ved gaming

6432539[/snapback]

Ummm... så hvorfor slo ikke Xbox bedre an da? Forøvrig for min egen del (og jeg er nokså lidenskapelig i forhold til gaming) så er jeg mer opptatt av historien og opplevelsen enn skjermoppløsning og hardware. Jeg er mer opptatt av om en historie rører ved meg enn om det er tjue skyggedannende lyskilder. Jeg synes det er bedre å puste glad og lettet ut etter en heftig bosskamp enn om det hele ble presentert i 1080p og 5.1 surround. Jeg sier ikke at grafikk og lyd ikke er viktig, men med så små forskjeller som det vil være mellom X360 og PS3, så er det ikke hardware som vil være avgjørende for min del.

Lenke til kommentar

Da dette har kokt ned til nok en IDIOTISK diskusjon rundt hvilken E-P*IKK som er størst av PS3 og Xbox360 sine, fortjener dere som drar disse trådene ned i gjørma egentlig 2 ukers ferie hver.

 

MEN - det er altfor mange av dere her - altfor mange som jeg tror heller bare bør skjerpe seg.

 

Tråd stenges - SKJERPINGS!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...