Gå til innhold

PS3 inn på tredje plass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er itvil om hvem som går av med "seieren", jeg tror personlig ikke det vil bli noen seier heller.. Men en ting jeg vet, er at uansett hvor mye meningsløs krangling dere driver med, så kommer ps3 til og selge som varmt brød.. Det er det ingen tvil om.. Den er ikke feilfri, den er ikke lydløs og den er hvertfall ikke billig..Men vend og vri på det så mye dere vil, ps3 kommer til og selge noe grusomt...

Lenke til kommentar

synes de undervurderer sony litt...

 

Sonys maskin er mye kraftigere enn xbox og nintendo

Sonys maskin inkluderer en blu-ray spiller som kan bli det neste hovedformatet

og bare se, en blueray spiller alene er jo skamdyr.

xbox bruker DVD, jeg har lest at mange spillprodusenter er arge på dette da dette gir store begrensninger til størrelse,grafikk og lengde på et spill...

Sony er smarte som legger in blueray som vil bane opp for å kunne lage større og lengre spill en det noensinne har blitt gjort på konsoll...

 

 

slik jeg ser det er dette ekstra verdt de 200 du betaler ekstra.

Lenke til kommentar
om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet

6424193[/snapback]

 

Om 4 år ligger billedkvaliteten på blu-ray filmer på PS3 milevis bak kvaliteten til spillere fra f.eks Pioneer, Marantz og Denon.

6425176[/snapback]

Dersom Blueray faktisk blir standarden og ikke HD-DVD ;)

Lenke til kommentar
om 4 år koser vi oss med blu ray og 1080p på displayet

6424193[/snapback]

 

Om 4 år ligger billedkvaliteten på blu-ray filmer på PS3 milevis bak kvaliteten til spillere fra f.eks Pioneer, Marantz og Denon.

6425176[/snapback]

 

state the obvious

 

forventer du at spillerne som selges i dag skal forbli helt like i 4 år?

selvfølgelig forbedrer de spillerne når formatet har fått tid til å utvikle seg litt

 

det sier jo egentlig seg selv at spillere som kommer ut i dag kommer til å være dårligere enn de som kommer ut om 4 år

Lenke til kommentar

Jeg mener vi snart når et punkt der du ikke kan få et bedre/skarpere bilde.. Det vil være teoretisk umulig og få drastiske forbedringer på bilde.. Tenker da på hoppet mellom VHS og DVD.. Et slikt hopp tror ikke jeg vi vil oppleve før vi evntuelt sitter på helt ny teknologi.. Forbedringer vil selvfølgelig komme på bluray, men så masse forandringer at vi sperrer opp øyenen tror jeg neppe.. skulle det være tilfelle at andre fabrikanter kommer med mye bedre spillere, må nesten ps3 sin bluray spiller være dårligere en dagens dvd spillere.. Noe vi får håpe den ikke er.. :)

Lenke til kommentar
Xbox360 syns jeg ligner mer og mer på som Dreamcast var i sin tid. Jeg kjenner ingen som har den konsollen og det er heller ingen som snakker om den ....er helt merkelig.

6424581[/snapback]

 

 

Nå syns jeg du skal slutte med det hatet ditt mot xbox 360, vi har mer enn nok fortsått at du liker ps3.

 

Du sier at ingen prater om xbox 360, har du hele tatt sett på forumet her f.eks? mesteparten av konsoll forumet her er oversvømt av xbox 360 tråder.

Hvis du tenker på folk du kjenner irl/som bor i nærheten av deg, ja ok da er det greit, det kan jo varriere fra sted til sted, men det å si at ingen prater om xbox 360 er jo bare helt på jorde og feil.

 

Vet også at du er lei av folk som sier stygt om ps3, men du er jo ikke noe bedre selv så hvorfor ta igjen med samme mynt? prøv heller å vær litt nøytral, xbox 360 er sluppet(og ja greit du er ikke glad i konsollen) det er ikke ps3 og wii enda, det er greit at man kan spekulere om de 2 konsollene, men for alt vi vet kan de floppe totalt eller omvendt.

 

 

Ikke vet jeg helt hvorfor jeg skriver dette, men er bare lei av fanboys nå rett og slett, skulle ønske alle fanboys skulle tatt seg ferier fra forumer helt til alle konsollene er sluppet, for det er da dere kan begynne å snakke om hvem som selger mest, hvem som har best spill osv osv...

 

 

 

Edit: Skal bare legge til at jeg gleder meg til både ps3 og wii, men de er enda ikke ute på markedet og derfor har ikke jeg så mye å si om de enda, eneste jeg har sett er trailere osv.. noe som i min mening ikke er nok til begynne å si at den er bedre enn den konsollen.

 

Rett og slett så tror jeg ikke noe før jeg har fått testet/sett det selv

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
synes de undervurderer sony litt...

 

Sonys maskin er mye kraftigere enn xbox og nintendo

Sonys maskin inkluderer en blu-ray spiller som kan bli det neste hovedformatet

og bare se, en blueray spiller alene er jo skamdyr.

xbox bruker DVD, jeg har lest at mange spillprodusenter er arge på dette da dette gir store begrensninger til størrelse,grafikk og lengde på et spill...

Sony er smarte som legger in blueray som vil bane opp for å kunne lage større og lengre spill en det noensinne har blitt gjort på konsoll...

 

 

slik jeg ser det er dette ekstra verdt de 200 du betaler ekstra.

6425143[/snapback]

- En kraftigere konsoll er ikke en direkte fordel

- KAN bli... Om det ikke blir må Sony lide for det. Dette vil gå utover forbrukere også

- Utviklerer vil alltid ha så mye plass som mulig. De burde heller begynne å optimalisere spillene sine skikkelig.

- De er smarte om BluRay blir den nye standarden.

 

Absolutt INGEN spillkonsoll burde være priset mer enn 3000 - 4000kr. Samme hva den kan gjøre.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Markedet er mer enn moden for det. Vil dere ha High Definition filmer må vi ha mer enn bare DVD plater gitt. HD Skjermer her i Norge selger sinnsykt bra for tiden så marked for BlueRay er det ABSOLUTT. Dette vet Sony garantert og Sony vil nok få flere kjøpere denne gangen enn PSX og PS2 tipper jeg. Før så var Playstation bare en spillkonsoll men nå får du med en bluerayspiller på kjøpet. Det er rimelig sterkt !

 

At Sony PS3 havner på en tredjeplass er bare vissvass. Wii og Xbox360 har en TOTALT annen del av markedet . Folk som kjøpte PSX og PS2 kjøper ikke Wii siden konsollen har jo ikke de spillene de liker. Jeg tror det er en del som kommer til å kjøpe både PS3 og Wii. Xbox360 syns jeg ligner mer og mer på som Dreamcast var i sin tid. Jeg kjenner ingen som har den konsollen og det er heller ingen som snakker om den ....er helt merkelig.

6424581[/snapback]

 

ta en titt her & her & her & her. mange andre plasser også ;)

Lenke til kommentar
synes de undervurderer sony litt...

 

Sonys maskin er mye kraftigere enn xbox og nintendo

Sonys maskin inkluderer en blu-ray spiller som kan bli det neste hovedformatet

og bare se, en blueray spiller alene er jo skamdyr.

xbox bruker DVD, jeg har lest at mange spillprodusenter er arge på dette da dette gir store begrensninger til størrelse,grafikk og lengde på et spill...

Sony er smarte som legger in blueray som vil bane opp for å kunne lage større og lengre spill en det noensinne har blitt gjort på konsoll...

 

 

slik jeg ser det er dette ekstra verdt de 200 du betaler ekstra.

6425143[/snapback]

 

PS3 er ikkje kraftigare enn Xbox360 når det kjem til spel. Cpuen i PS3 er betre men arkitekturen er langt i frå optimal til spel. Andre ting som spele inn er at dei fleste spel som blir utvikla idag blir utvikla med MS DirectX som har ein fantastisk bra SDK som overgår ALT her i verda. Det er letttare og billegare å utvikle spel for Xbox360.

Konklusjonen her er at det vil koma visuelt betre spel til Xbox360 enn PS3. Men stort sett vil det vera så likt at ingen ser forskjell.

 

Blue Ray gir meir ulemper enn fordeler. Bra bilete mot å miste moglegheiten til å ta backup og MANGE ANDRE gode grunner i tillegg.

 

Ingen spel produsenter whiner om at DVD er for lite. Dei solgte jo spel i fleire år på fleire CDer. Er svært få spel idag som bruker meir enn 1 DVD.

Lenke til kommentar

Siden arkitekturen i PS3 og 360 er såpass ulik, vil eg tru vi vil se spill på PS3 som ser bedre ut enn på 360, og selvfølgelig omvendt. Når det gjelder multiplatform titler trur eg ikkje vi vil se store forskjeller. MG4 f.eks til PS3 ser jo forrykende godt ut, så har vi Gears Of War til 360`en.

 

Tror det vil bli ein fin håndfull slike titler til begge platformene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
xbox1 mistet jo støtte ganske kjapt. kanskje det samme skjer med 360? :hmm:

6424193[/snapback]

Fantastisk! Du sitter på solid info ser jeg. XBOX 1 mistet støtte kjapt? Jeg hadde min i 4 år, har den ennå som media center. Og i de 4 årene jeg spillte på den mista den ikke noe særlig støtte.

 

 

At Sony PS3 havner på en tredjeplass er bare vissvass. Wii og Xbox360 har en TOTALT annen del av markedet . Folk som kjøpte PSX og PS2 kjøper ikke Wii siden konsollen har jo ikke de spillene de liker. Jeg tror det er en del som kommer til å kjøpe både PS3 og Wii. Xbox360 syns jeg ligner mer og mer på som Dreamcast var i sin tid. Jeg kjenner ingen som har den konsollen og det er heller ingen som snakker om den ....er helt merkelig.

6424581[/snapback]

Du vet som regel noe som oss andre ikke vet. Du kjenner ingen som har X360? Hvordan kan du da i en tidligere post skrive at 4 av kompisene dine måtte sende inn sin X360?

 

Du er merkelig. Husk hva du lyver om din løk. Dette blir for dumt.

 

 

Edit: litt feil. Det var hvis bare 3 kompiser:

De henger ikke her men 3 venner av meg har måttet levert tilbake boksen. Han ene fikk en ny en med samme problemene >_<

5983992[/snapback]

Har sjekket litt om deg. 24 år? Har jeg utrolig vanskelig for å forstå. En som nesten er 30 år burde ikke ha hodet så langt oppi ræva. Endret av dark by design
Lenke til kommentar
At Sony PS3 havner på en tredjeplass er bare vissvass. Wii og Xbox360 har en TOTALT annen del av markedet . Folk som kjøpte PSX og PS2 kjøper ikke Wii siden konsollen har jo ikke de spillene de liker. Jeg tror det er en del som kommer til å kjøpe både PS3 og Wii. Xbox360 syns jeg ligner mer og mer på som Dreamcast var i sin tid. Jeg kjenner ingen som har den konsollen og det er heller ingen som snakker om den ....er helt merkelig.

6424581[/snapback]

 

Som du skrev i januar om Xbox 360:

30% av de jeg kjenner har problemer med konsollen og dette er første gang en konsoll faktisk KRÆSJER , men så er nå dette Microsoft også da.

 

Nok en gang, tatt med en løgn. Slutt å skriv løgner bare for å forsøke å forsterke dine patetiske poeng.

Lenke til kommentar

Latterlig! Å lyve om slike ting for å forsvare en spillkonsoll forstår jeg ikke hvorfor noen ville gjøre. Nok en gang viser Avean at han ikke kan diskutere på modent og redelig vis. Nei, for å forsvare Playstation 3 sin messias og Sony sin Gud må ha lyve for å forsterke sine poeng.

 

Det er overhodet ingen som vet hvem som kommer først eller sist. Men man har selvfølgelig lov til å synse. Og skal man tro hva 70% av famitsus (Største japanske spillmagasinet) lesere synes vil Wii selge svært mye bedre enn PS3 i Japan. Det at 70% av famitsus lesere foretrekker Wii mot PS3s 21% forteller det meste. Hardcore gamere i Japan vil ha Wii da de synes Playstation 3 er for dyrt.

 

Kilde: Next Generation - www.next-gen.biz

 

En annen ting man kan tenke på er dette med Blueray. Ok, det er sikkert et svært godt format og alt. Dog er det en ting folk utelater når det kommer til dette med Blueray. Formatkrigen er akkurat begynt og man vet enda ikke hvilket format som vinner. HD-DVD eller Blueray? Hvem har yst til å kjøpe en konsoll som satser på et format når standarden kanksje blir det andre formatet. Tenk på alle de filmene man har kjøpt på det ene formatet som man ikke kan spille av på fremtidens medieavspillere. Det er en skummel tanke. Og det er ingenting som tyder på at Blueray automatisk skal bli vinneren av formatkrigen.

 

Hva har så Playstation 3 å by på som Xbox 360 ikke allerede kan tilby. Grafikkmessig ligger disse to svært nørme hverandre. Skal man tro Gears of War, Halo 3 og en rekke andre spill! Playstation 3 vil muligens dra fra Xbox 360 ettersom årene går, men så utrolig stor forskjell tviler jeg på at det noen gang blir. Dessuten kjøper man seg PC om man virkelig skal ha den nyeste og beste grafikken. Selv om dette koster mer så er jo dette klart det beste valget om man først skal være grafikkhore.

 

I tillegg til dette er jeg bombesikker på at Xbox Live vil fortsette å være en suveren online-tjeneste også når Playstation Live kommer, dette fordi Microsoft har tilbudt en slik tjeneste i flere år. Dermed har de erfaring med å drifte en slik tjeneste. Dessuten har Microsoft dominert på programvare-fronten i flere år. Sony har liten erfaring med programvare, men derimot større erfaring med maskinvare.

 

Så man skal alstå ikke se bortifra at Playstation 3 vil selge dårligst av de tre konsollene. Det er faktisk en mulighet for det, selv om enkelte brukere her inne nekter for det. Skal alikevel sies at båe Xbox 360 og Wii kan selge minst, det er det jo ingen som vet. Alikevel spekuleres det ofte i at Playstation 3 kan floppe. Jeg har sett mer til dette på de forumene jeg stikker innom enn at noen annen konsoll skal floppe. Og på polls gjort på gamespot-forumene kommer alltid PS3 ut på siste plass med et ganske så lite antall stemmer. Så noe må det jo være når de fleste hardcore gamerene ønsker seg Wii og dette ikke er det store markedet Nintendo har tenkt til å satse på. Det kan bli oppriktig interessant å se hva som skjer.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Og du fikk med en DVD-spiller med Playstation 2, men hvor mange brukte egentlig sin PS2 for å spille av DVDer?

6424723[/snapback]

 

Vel, jeg har brukt min PS2 mye til dvd-avspilling. :dontgetit:

 

Må ellers bare nevne at jeg sitter her og leser denne tråden og ler for meg selv, fordi hele greia her er bare idiotisk. Hele diskusjonen er unødvendig. To av disse konsollene er ikke engang på markedet enda, men dere vet tilsynelatende ALT om dem. Merkverdig.

 

Edit:

Og på polls gjort på gamespot-forumene kommer alltid PS3 ut på siste plass med et ganske så lite antall stemmer.

 

Kan du vise meg eksempel på dette?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Nevnarion igjen.

 

Det er mange gode poeng som kommer frem her - men også mange idiotiske utsagn. Avean topper som alltid dette med å lyve så grasalt at han tror det selv. Trøster han seg selv mon tro?

 

Uansett. Jeg for mitt vedkommende tenker slik:

Jeg er kanonfornøyd med min XBOX360. Så PS3 kan være 18 ganger bedre når den kommer, og den kan koke kaffi og kurere alzheimer. Det har ingenting å si. Slik som jeg ser det, har den ingenting å tilby meg, som XBOX 360 allerede ikke har tilbudt meg. Og så tilbake til XBOX live da. En tjeneste Microsoft har driftet i 5 år nå - de har erfaring her, de har veldig dyktige folk som utvikler nye tjenester, og som vet hva de holder på med.

 

Det jeg prøver å si er, Wii blir en flott maskin, det blir PS3 også. Men som sagt, for mitt vedkommende er det XBOX 360 som gjelder. Uansett.

 

Ber folk respektere dette. På samme måte som jeg respekterer at andre velger PS3. Derimot respekterer jeg ikke folk som sitter å finner på ting, og lyver for å skape en fordel til seg selv. Trenger vel ikke nevne navn.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...