Gå til innhold

Explorer funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg stod opp i dag hadde explorer sluttet å fungere. Når jeg trykker på en vilkårlig mappe, Min Datamaskin, Mine Dokumenter, Kontrollpanel eller lignende så forsvinner start-menyen i et par sekunder, før den kommer tilbake igjen, uten at noen mappe er blitt åpnet. Dette er det samme som skjer om man avslutter prosessen explorer.exe og starter den opp igjen manuelt... Noen som har peiling på hva som har skjedd? Jeg prøvde å fikse noe i registeret i går kveld, søkte på "prosearch" og fjernet alle funn (Prosearch er en form for spyware/adware, og ad-aware var i dårlig humør). Disse oppføringene omhandlet hjemmeside, søkemotor etc. for Internet Explorer, kan IE ha kræsjet og dermed ført til at Explorer gjør det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han mener ikke internet explorer, men utforskeren man åpner og flytter filer rundt med.

6422572[/snapback]

Nemlig. Så vidt jeg har forstått er Internet Explorer "bygget inn" i windows utforsker. Når IE nå har klikket, klikker også windows explorer...

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å fikse noe i registeret i går kveld

Hvis du er erfaren i registeret, vel og bra, hvis ikke, finnes det programmer som gjør dette for deg. F eks Hijackthis, som jeg anbefaler deg å kjøre, og legge inn loggen her (link i sig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...