Herr Brun Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hei! Når jeg stod opp i dag hadde explorer sluttet å fungere. Når jeg trykker på en vilkårlig mappe, Min Datamaskin, Mine Dokumenter, Kontrollpanel eller lignende så forsvinner start-menyen i et par sekunder, før den kommer tilbake igjen, uten at noen mappe er blitt åpnet. Dette er det samme som skjer om man avslutter prosessen explorer.exe og starter den opp igjen manuelt... Noen som har peiling på hva som har skjedd? Jeg prøvde å fikse noe i registeret i går kveld, søkte på "prosearch" og fjernet alle funn (Prosearch er en form for spyware/adware, og ad-aware var i dårlig humør). Disse oppføringene omhandlet hjemmeside, søkemotor etc. for Internet Explorer, kan IE ha kræsjet og dermed ført til at Explorer gjør det samme? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Prøv med en restart, det kan ofte hjelpe Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Prøv med en restart, det kan ofte hjelpe 6421827[/snapback] Tro meg, jeg har prøvd. Men takk for tipset Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Tro meg, jeg har prøvd. Men takk for tipset 6421916[/snapback] Prøv nyinstall av XP, pleier å funke Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Tro meg, jeg har prøvd. Men takk for tipset 6421916[/snapback] Prøv nyinstall av XP, pleier å funke 6421941[/snapback] Dette er siste utvei. Jeg tror det skal være mulig å fikse det uten å reinnstallere. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Installer Firefox eller Opera. Har også det samme problemet. Det virker som om Internet Explorer rett og slett slutter å funke etter ei stund. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Bruk eit godt alternativ til IE, enten i form av Opera eller FF Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg bruker ikke IE, ingen gjør det. Men jeg bruker Windows Explorer, og det er samme programmet... Jeg kan ikke gå inn på noe som helst på datamaskinen lengre. Dessuten krever Explorer konstant 50-80% av cpukraften... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Han mener ikke internet explorer, men utforskeren man åpner og flytter filer rundt med. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Han mener ikke internet explorer, men utforskeren man åpner og flytter filer rundt med. 6422572[/snapback] Nemlig. Så vidt jeg har forstått er Internet Explorer "bygget inn" i windows utforsker. Når IE nå har klikket, klikker også windows explorer... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Ahh! Beklager så meget, leste kansje litt raskt der oppe Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg prøvde å fikse noe i registeret i går kveld Hvis du er erfaren i registeret, vel og bra, hvis ikke, finnes det programmer som gjør dette for deg. F eks Hijackthis, som jeg anbefaler deg å kjøre, og legge inn loggen her (link i sig). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Prøv en Chdsk ved oppstart av maskinen for å evt avdekke problemet. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 *host-kremt, virus? Prøv å kjør Trend Housecall og Panda Activescan. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Sjekket at disken er på vei til å ta kvelden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå