Gå til innhold

Bærbar til jobb og fritid: bra skjerm og ytelse


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Trenger meg en ny bærbar da den jeg har begynner å synge på siste verset.

Jeg skal ha en bra rask bærbar, og siden jobben betaler har jeg en øvre grense på 30k :)

 

Jobbens krav:

 

Jeg må kjøre MS XP pro i bunnen, noe som betyr at Mac dessverre er utelukket

 

Mine krav:

 

Jeg skal ha en rask stabil og stillegående pc. Jeg har fått fotofrafi som hobby og dermed bør den ha en bra skjerm som gjengir mest mulig korrekte farger. Videre må den ikke bli for varm.

 

Integrert kortleser er et must. Den må støtte CF brikker.

 

 

Den skal dessuten se bra ut og tåle en støyt :)

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. jeg ville gått for en litt mindre pc. 12, evt 14 tommer. Kjøper du større enn dette kan det resultere i enten store ryggplager og/eller at pcen blir liggende mye hjemme.. Ettersom den skal brukes mest til arbeid, skriving og foto (og ikke HARDCORE CPL 0wn4g3 gaming) så tror jeg portabelt er veien og gå. Jeg har selv falt for fristelsen og kjøpt for stor og tung laptop. Gaming er uansett best på stasjonær.

 

Personlig synes jeg Dell sin XPS M1210 ser meget fin ut. Et godt kompromiss mellom god ytelse og mobilitet. Bare så det er sagt kan man også kjøre windows på Apple sine laptops..!

 

Når det er sagt er Macbook 13" Widescreen Black utrolig sexy og rå.

Her er standard speccs på den (kan oppgraderes selvfølgelig):

 

13.3-inch widescreen display

 

1280 x 800 resolution

 

2.0GHz Intel Core Duo1

 

512MB memory (2x256MB SODIMMs)

 

80GB 5400-rpm Serial ATA hard drive2

 

SuperDrive (DVD±RW, CD-RW)

Lenke til kommentar

Om en skal drive med foto så bør en ha en stor skjerm med høy oppløsning. 12" er bortkastet, blir veldig vanskelig å redigere bildene på en så liten skjerm. Jeg ville sagt 15,4" med f.eks WSXGA. F.eks denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_2

 

Jeg er dog ikke sikker på hvor god skjermen er, men det kan kanskje noen andre her si mer om.

 

Det er desverre få bærbare som har minnekortleser til CF nå lenger da CF nesten bare bruikes i profesjonelle kameraer. Jeg ville heller investert i en liten separat minnekortleser var jeg deg.

Lenke til kommentar

Ja, enig med bamsemoms. Ikke heng deg opp i kortlesergreia. Kjøp en liten ekstern 10-in-1 greie (på størrelse med et kredittkort) som du stikker i USB-inngangen.

 

Konsentrer deg heller om viktigere ting som skjerm osv. Gjelder å finne den hårfine balansen mellom vekt og ytelse.

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...