Villmink Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hei. Jeg har installert mandrake 9.0 nylig. Denne har jeg satt opp fildeling på ved hjelp av Samba, men for øyeblikket må jeg mounte mappene det gjelder, når jeg er logget inn som root, for å få tilgang til de senere. Er det noen som vet om det går an å få dette til å skje under oppstarten, slik at jeg slipper å logge inn som root til å begynne med, etter reboot. Hilsen Kjetil Sundell Lenke til kommentar
tore- Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 skal du mounte en win pc sin shared mappe? mount -t smb //tore/upload /home/upload/ -o username=bsd,password=bsd Lenke til kommentar
cheier Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 I Mandrake 9 har du jo faktisk et gui-verktøy som gjør det, men jeg husker dessverre ikke i farten hva det heter.... Lenke til kommentar
Snask Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 legg det inn i /etc/fstab Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Ja, skal mounte delte mapper fra maskiner med XP. Dette fungerer allerede men jeg må logge inn som root for å mounte de etter å ha starta pc'n. Håpet på å få dette til å skje automatisk under oppstarten av Mandrake. Takk for svar. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-15 08:55, skrev Snask:legg det inn i /etc/fstab -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå