Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling WRT 54L og telenor PPOE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Modem i bridged, kobles til WAN på WRT54.  DHCP aktivert i router og PC får ipadresse automatisk så skal den ikke 'være mulig å gjøre feil'...

Store/Små bokstaver bruker/passord...

6421382[/snapback]

Får ikke satt modem i bridged (kan godt hende det står i det, jeg er ikke sikker.) telenor er ikke så flinke til å la folk fikle med modemene, så jeg har ikke l/p så jeg får sjekka dette da (jeg har av de gamle nokia modemene som telenor leverte ut)

Har koblet rett bak router. Er nok ikke der problemet ligger.

Det går kjempefint når jeg skal koble meg opp med pc'n (vel og merke når jeg bruker telenor sitt påloggingsprogram) Men, det går ikke å bruke routeren som mellomstasjon. PC'n står på motta DHCP, routeren er konfigurert til å dele ut DHCP

Lenke til kommentar
Du finner altså routeren? Men at den ikke vil koble til er jo merkelig. Sikker på at du har konfigurert routeren riktig, så du får koblet til den?

6421813[/snapback]

Jeg er bra sikker på dette, jeg skal forsøke å låne meg en annen router i dag for å teste om det funker da, får bare krysse fingrene.. . :(

Lenke til kommentar

Hvis du får det til å funke med telenors påloggingsprogram så er hvertfall modemet av gammeltypen og det fungerer.

Spørsmålet er da om du har dette påloggingsprogrammet aktivert når du prøver å koble deg til med routeren. Router skal jo overta påloggingsfunksjonen og emulere det samme som denne softwaren gjør.

Hvis du nå greier å logge deg på routeren skal det være klart til å tas ibruk... I såfall ville jeg tatt en hard-reset av routeren og lagt inn parametre i routeren på nytt.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Dette er kanskje et skudd i blinde, men jeg hadde samme problem for en stund til bake hos foreldrene mine. De har også et slikt gammelt modem fra Telenor. Det viste seg at wan porten på den trådløse enheten var deffekt. Pc`en var tilkoblet den trådløse routeren og modemet hadde kontakt med telenor...men det var null kontakt mellom modemet og routern. Dette var riktig nok med en 3com trådløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...