Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilvask @ statoil

Anbefalte innlegg

Hei, er kanskje litt grønn her, men det haster fælt! Var her om dagen å fikk vasket bilen (som forøvrig er lånt) Rav-4 02 modell hos Statoils stasjon ved Breivika i Tromsø. Jeg ante fred og ingen fare da jeg valgte det "beste" alternativet - Gold vask. Det skulle vise seg at det ikke var så lurt... Så det først dagen etterpå at etter jeg hadde vært i vaskemaskinen med bilen hadde den forårsaket et saftig og dypt spor i høyre bakdør, sånn i den "plastskien" og det er veldig sjenerende når man legger merke til den, særlig når bilen er totalt ripefri fra før! (ser ut som noe mekanisk forvridning i lakken som som når en skraper fingern i en klepp margarin) og kan ikke se annen årsak enn at det er maskinen på statoil som er den skyldige! Ripen er vel 3-4 cm brei og kanskje en halv cm dyp.

Problemet mitt er jo å bevise at det faktisk er tilfelle... Har hørt litt rundt med kjente og det har visst vært erfaring med like tilfeller tidligere, der slik bilvask har forårsaket riper o.l. De har fått erstatning da de oppdaget skaden(e) øyeblikkelig. Det triste er jo at jeg med god tro bilen ville komme ren og pen ut og ikke skadet! Forresten så vugget bilen kraftig ett hakk etter at den dingsen hadde passert bilen flere ganger, noe jeg trodde var normalt. Antageligvis var det da den støtet borti og lavet ripen.

Noen som har gode forslag? Jævlig surt nå som bilen er lånt og alt... Evt. hvor mye det kan koste å reparere skaden... Det er jo tross alt snakk i, slik jeg så det, er ripen mitt på bakdøren i plastskiven (lurer på om det er nok å få den fikset). Sitter dog med kvitteringen for vasken i hånden. Takk for all hjelp.

Mvh,

Alexander.

Endret av alexander1212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hvorvidt du har krav på noen erstatning. Det pleier å stå en slik greie ved de automatene, som setter begrensninger for hva du har rett på. Du må nok ta det via forsikringsselskapet!

_nifty_

Lenke til kommentar

Er det en slags plastbeskyttelse over døren på en måte?

Mulighet for å legge ut bilde av dette?

Det er mulig det er bare å bytte ut denne på en måte hvis det er laget slik, men slik jeg ser det så er dette absolutt noe som Statoil bør betale for å beholde et godt rykte.

En slik sak kan de fort tape mange kunder på.

Lenke til kommentar
Er det en slags plastbeskyttelse over døren på en måte?

Mulighet for å legge ut bilde av dette?

Det er mulig det er bare å bytte ut denne på en måte hvis det er laget slik, men slik jeg ser det så er dette absolutt noe som Statoil bør betale for å beholde et godt rykte.

En slik sak kan de fort tape mange kunder på.

6421482[/snapback]

post-103351-1151832165_thumb.jpgpost-103351-1151832181_thumb.jpgpost-103351-1151832194_thumb.jpg

Jeg vil tro at siden selve skaden er i den plast(?)-skiven så ser det ut som at det bare er å skifte den... Men jeg er helt enig, Statoil burde ta ansvar!

Endret av alexander1212
Lenke til kommentar
Siden dette er en såpass ny bil regner jeg med at dette vil kunne byttes ut lett, om det er en separat del.

Har du hørt med en forhandler som selger den type bil, hvor mye det vil koste ?

og har du snakket med statoil/forsikringsselskap?

6421715[/snapback]

Oppdaget skaden først i går kveld og har ikke rukket å sjekke ut forhandleren eller forsikringsselskap. På Statoil fikk jeg beskjed om å komme i morgen siden butikken kun er ekspedert av helgevakter (som antageligvis ikke har noe peiling). Nå er det heller ikke min bil da, men jeg får ta min runde i morgen tidlig når de har åpent!

Lenke til kommentar
Må vel enten lakkere opp igjen den listen eller kjøpe ny list, lakkere den og så bytte den ut med den som står der nå.

Men, ikke gjør NOE før du har snakket med både Statoil og forsikringsselskapet! :)

6421741[/snapback]

Ja. Hva tror du det kan komme til å koste meg? Er noe usikker på det med egenandel og slikt... Om det er like greit å fikse det selv liksom. Fikk nettopp høre av en jeg ringte og han mente at hvis det kun var snakk om den listen så ville kostnaden kun komme på rundt 1500,- (for listen). Dette kunne da skiftes hos forhandler.

Lenke til kommentar

Lakkering er dyrt, og en sånn skade varierer fra lakkerer til lakkerer. Det som imidlertid er litt hell i uhell er at det var kun lista og ikke døra. Lista kan du nemlig demontere og få lakkert i bilens farge separat. Dette vil koste betydelig mindre enn om den skal stå på, det skal maskeres (og seff taes betalt for dette, det er jo grunnarbeidet), grunnes, lakkes og whatnot.

En annen fordel ved å komme med lista løs er at du slipper å risikere å få lakkstøv og utflekking over hele bilen.

Hvordan det økomiske skal løses for bli en sak mellom deg, Statoil og event. et forsikringsselskap, men jeg ville tippe at å ta det på forsikringa er bortkasta. Egenandelen er sikkert like mye som skaden koster, pluss at du får et gedigent bonustap.

Mitt råd er: Snakk med Statoil om det, og om dem skulle sette seg på bakbeina så får du bare krype til korset, nappe av lista og slepe den med til en lakkerer.

Du trenger ikke kjøpe ny list foressten, det der kan lett sparkles ut.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...