torstein_a Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 hei..kjøpte meg et kjøleskap til å ha på rommet...tenkte kanskje at jeg skulle bygget en pc inni det... Noen som tror dette går...Kjøleskapet kan kjøpes på torshov bilrekvisita.. Må tenke ut en plan for evnt statiske ting og slikt...pluss kondensen...kjøleskapet kan nemlig ha 4 grader inne i seg og det bråker ikke mye... Tenk på alle vifter man sparer med støy!! LINK (woot!! torshovbil.no har blitt hacket av islam!) Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 hei..kjøpte meg et kjøleskap til å ha på rommet...tenkte kanskje at jeg skulle bygget en pc inni det... Noen som tror dette går...Kjøleskapet kan kjøpes på torshov bilrekvisita.. Må tenke ut en plan for evnt statiske ting og slikt...pluss kondensen...kjøleskapet kan nemlig ha 4 grader inne i seg og det bråker ikke mye... Tenk på alle vifter man sparer med støy!! LINK (woot!! torshovbil.no har blitt hacket av islam!) 6420871[/snapback] Har du tenkt å putte pc`en i ett kjøleskap? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Den tanken har jeg tenkt ettpar ganger. (er det du som styrer siden?) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Den tanken har jeg også gjort det var like før jeg kjøpte et brukt kjøleskap på qxl til 100lappen, men så fant jeg ut at det ikke hadde vært så vellyket av andre som hadde prøvd og at kjøleskapet ikke klarte det og de blei for varm .. Ja du hørte rett for varm Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Kan vel også risikere dogg. Kanskje satt kjøleskapet inn i maskinen helelr Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Lurer på hvor mange ganger denne ideen er tatt opp Stort sett har man vel kommet frem til at kjøleskapet blir ødelagt. Et kjøleskap er ikke konstruert for å gå hele tiden, slik det må hvis det er varme komponenter inni. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Lurer på hvor mange ganger denne ideen er tatt opp Stort sett har man vel kommet frem til at kjøleskapet blir ødelagt. Et kjøleskap er ikke konstruert for å gå hele tiden, slik det må hvis det er varme komponenter inni. 6420975[/snapback] Ikke bare det.. Kaldt kjøleskap + varme komponenter = kondens.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Kommer aldri til å gå - PC'en genererer 100x mer varme enn det et kjøleskap klarer å ta unna, så det vil bli svinvarmt inne i kjøleskapet i løpet av kort tid. Og det vil sannsynligvis gå i stykker rimelig raskt, og selv om det ikke går istykker så vil kjøleeffekten blir så liten at det ikke er noe poeng. Endret 2. juli 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hva for kjøleskap er det snakk om? Er det et termoelektriskkjøleskap: glem det. Hvis det er et kjøleskap med kompressor og hele pakka så kan det funke (med endel modifikasjoner). Se denne tråden til mindnumb1 på XS (han er norsk btw). Han bruker kjøleanlegget fra et kjøleskap til å bygge en såkalt "air-chiller". Han bygger riktignok ikke maskina inni kjøleskapet, men det er ikke langt ifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Bygg en PC inn i en fasekjøler eller motsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå