lordcool Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg kjøpte ett abit vp6 hovedkort og fikk høre det tar alle p3 cpuer, så jeg kjøpte 2 stk 1200 mhz tualatin 133 mhz fsb/256k cache brikker. Jeg har også en via c3 cpu for å teste og stille inn hovedkortet da det ikke starter på tualatin brikkene Har noen fått dette til å fungere med p3 over 1000 mhz ? Det rare er at instillingene på kortet går til 1200 og mine cpuer er dermed ikke for raske og vcore kan stilles så lavt som 1.3 da jeg har lest de skal ha 1.25 ganske nøyaktig. Men dette er vist ikke nok. Har noen tips ? må en senke vcore til 1.25 ? i tilfelle hvordan kan dette moddes ? Default er 1.35 volt og dette er også bare 0.1v over det tual. skal ha. Dersom ikke tual kan ha annen vcore enn 1.25 hvor mye kan de da klokkes ? høpet å nå ca 1500 mhz med dem. Håper noen har tips/erfaringer om å kjøre tualating på dette hovedkortet for det virker som ett bra hovedkort og støtter dual mode. tual skal vel også støtte dual ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Har ingen erfaring med vp6 ( socket 370 ) - blir synsing: om kortet støtter dine P3 pr. frekvens, må du bruke adaptere alà: http://www.upgradeware.com/english/product...370gu/370gu.htm > 370GU will allow you to install "Tualatin-core" CPUs into a socket 370 computer designed for Intel Pentium III/Celeron "Coppermine" CPUs. < ...men legg merke til det som står: http://www.upgradeware.com/english/product...mpatibility.htm : VP6 (Single mode) - om det kan tyde på problemer med adaptere og Dual mode ? tipper du får svar: [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-10-15 03:03 ] Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 kortet kan ikke kjøre dual taul. med converter... eller uten. ikke Celeron heller. Er ganske sikker på at kortet heller ikke støtter via c3. Lenke til kommentar
lordcool Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Takker begge for svar her. Adapteren tyder på at pinouts er forskjellig på tual. selv om jeg ikke kan finne noe info på nettet om dette. har noen guides på hvilke pinner som er forskjellig fra coppermine til tua ? Hvorfor virker ikke dual mode på tual med adapter? kan en gjøre noe med dette med en mod ? Både kortet og cpuer skal støtte dual mener jeg å ha lest. Lenke til kommentar
lordcool Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Har nå faktisk funnet guides for å modde tualatin men får dem ikke til å funke helt. Får riktignok betydelig mer varme i chippen hehe men fortsatt sort skjerm og lite liv ellers. http://www.froggy.com.au/frogge/pepper/tua...tuareport1.html har fjernet pinner og lagt over broene som vises men ikke lagt inn vcore instilleren enda. må kanskje låse vcore også til en verdi ? virker som vp6 kortet er litt sært og ikke gir den vcore som står i bios ved post men default istedet. leste også at vcore kan være 1.45-1.5 og ikke 1.25 som jeg har lest annet sted. Men det er kanskje fordi de cpu som beskrives i den artikkel er tregere typer under 1 ghz. Er det noen som vet hva toleransen er på en 1.25 v tua brikke ? .05 ? .1 v ? hvis den er 0.1 burde den bootet med default spenning. Lenke til kommentar
!Tor! Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 det står en del inne på http://www.vp6-board.com Lenke til kommentar
lordcool Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Har fått tualatinen til å virke nå etter å ha trikset litt med vcore settings og slette cmos. satte i en c3 cpu og satte vcore til det laveste (1.3) og byttet så over til tual cpu, da startet den. Den grønne ledningen som endrer vcore til 1.45 er ikke lur å ha på da den er mer stabil uten. 1.45 og 1.5 v funker tålig men tillater ikke mye klokking. Fant ut optimal vcore er 1.3 eller 1.35 ved 1.35 klokket jeg opp fra 1200 til 1333 og windows 98 og windows 2000 virket fint. testet alle settings fra 1.3 til 1.65, mulig at settings over 1.65 muligjør høyere klokking. ved 1.35 ligger idle temp på ca 31 grader med en taisol aluminiumsribbe og vifte på halv fart. 1.2-1.25 v kan også være intressant å teste. Mangler nå bare å teste dual mode og muligens teste flere vcore settings (det krever da litt mer modding) Den andre cpuen jeg har er noe skadet så jeg håper jeg kan få lappet den sammen og testet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå