Gå til innhold

hjelp til kjøp av nytt HK og prossesor

Anbefalte innlegg

Hei

Som beskrevet i en annen post her på forumet, har jeg litt problemer med å få maskinen til å starte. Har nå testa å starte bare hk og skjermkort og harddisk utenfor kabinettet uten at det har hjulpet noe.

Tror derfor det er HK som det er noe galt med selv om dette også er byttet ut.

Tenkte da og kanskje kjøpe nytt/oppgradere i samme slengen. Det jeg da trenger er nytt hk, prosessor (har 754 socket nå), og nytt minne.

1. Er det noen vits å kjøpe hk med den nye am2 socketen?

2. Må vel da ha ddr2 ram? Hva er forskjellen?

3. Har hørt at amd skal senke prisene på Prosessorene sine. noen som vet når, og vits å vente?

Noen som har noen gode forslag på hk, minne og prosessor som passer sammen? har pci-ex skjermkort og HK bør helst være vifteløst. Skal også ha amd prosessor.

Noen som kan hjelpe? Alle tips motas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Du bør nok satse på AM2. Og siden AMD skal dumpe prisene på X2-cpuene med cirka 40% snart, så bør du vente nesten en måned. DDR2 er ikke noe serlig bedre i utgangspunktet.

Det går også rykter om "Reverse HyperThreading" i AM2-cpuene. Om dette stemmer så vil de ha en stor ytelsefordel.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke bare Am2 hovedkort med ddr2 minne? har 1 gb ddr minne nå som jeg fint kunne beholdt.

Det tar vel en stund til man vil se noen drastiske prisendringer hos de norske nettbutikkene, men kan vel klare meg uten den stasjonære gjennom sommeren.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke bare Am2 hovedkort med ddr2 minne? har 1 gb ddr minne nå som jeg fint kunne beholdt.

Det tar vel en stund til man vil se noen drastiske prisendringer hos de norske nettbutikkene, men kan vel klare meg uten den stasjonære gjennom sommeren.

6420264[/snapback]

Siden minnekontrolleren sitter i cpuene, så vil vi nok neppe se AM2-hovedkort med støtte for DDR(1). Det vil kanskje komme dyre overganger.

Prisendringene på enkeltkjernene fra AMD i forrige måned kom umiddelbart på noen butikker, mens andre hang noen dager etter. Jeg vil tro de fleste har gjort det innen en uke.

Jeg tar forbehold om eventuelle skrivefeil. (jeg er trøtt)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
så litt på am2 hovedkort. Har 7800gtx kort nå. noen vits å kjøpe sli hk for senere bruk, ettersom jeg ikke skal ha det nå? uten sli var jo hovedkortene jeg fant på komplett ganske billige.

6420633[/snapback]

Jeg tror SLI blir unødvendig. Om du skal ha et slikt skjermkort til, så blir det nok dyrt og vanskelig senere. Da tror jeg det er bedre å kjøpe et helt nytt senere.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
så litt på am2 hovedkort. Har 7800gtx kort nå. noen vits å kjøpe sli hk for senere bruk, ettersom jeg ikke skal ha det nå? uten sli var jo hovedkortene jeg fant på komplett ganske billige.

6420633[/snapback]

Jeg tror SLI blir unødvendig. Om du skal ha et slikt skjermkort til, så blir det nok dyrt og vanskelig senere. Da tror jeg det er bedre å kjøpe et helt nytt senere.

Hilsen,

efikkan.

6420649[/snapback]

ja, tenkte egentlig det samme selv. noen som kan sette opp ett bra oppsett med hovedkort (am2), prosessor og minne? hk bør være vifteløst. Har ikke så peil på hva slags minne som passer sammen med hva, og hva som er best. skal ha minst 2 gb minne.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Du bør nok satse på AM2. Og siden AMD skal dumpe prisene på X2-cpuene med cirka 40% snart, så bør du vente nesten en måned. DDR2 er ikke noe serlig bedre i utgangspunktet.

Det går også rykter om "Reverse HyperThreading" i AM2-cpuene. Om dette stemmer så vil de ha en stor ytelsefordel.

Hilsen,

efikkan.

6420222[/snapback]

Hvordan vet du at de skal dumpes 40 %.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...