Gå til innhold

Program som overvåker temperatur

Anbefalte innlegg

Sitter nå med en Zalman reserator 1 plus. Den funker helt fint og alt er fryd og gammen...men min store redsel og frykt er at en eller annen skal starte pc`en uten å slå på vannkjølingen...liker ikke tenke på konsekvensene. Jeg har fått med meg at det finnes en dings som slår vanntanken av og på sammen med PC`en. Men finnes det et overvåkningsprogram som slår av pc`en når komponoentene overskrider en temperaturgrense?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo f.eks bruke en 2-polet bryter til formålet. Denne er det i allefall to tilkoblinger til. Den ene kan du bruke til å bryte vannkjølinga direkte med, mens du bruker den andre polen til å sette i serie med "på"-knappen til PC-en. Dvs at den bryteren MÅ være på for at PC-en i det hele skal starte.

Se vedlegg for å kanskje forstå mer :)

post-19043-1151868616_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmmm, ja ikke dumt tenkt, det gjør jeg nok for å være sikker på at folk slår på pumpen sammen med PC`en. Men skulle fremdeles hatt et sånt lurt program som slo av PC`en i tilelle pumpen slutter å virke ved bruk. Det hender ofte PC`en står på over natten for å laste ned fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...