bureaucrator Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Kjære nettverkseksperter, Jeg har to stasjonære datamaskiner og én bærbar. Den bærbare og den gamle maskinen bruker jeg i jobben, som består i å oversette filmer. Jeg skulle gjerne ha brukt den nye maskinen min også, men har problemer med å få installert programvaren. Jeg må gå inn på en passordbeskyttet side i Internet Explorer. Siden sjekker automatisk at jeg ikke har programvaren jeg trenger, og setter i gang nedlasting av programvaren, som skal installeres automatisk etter nedlasting. Men jeg får følgende feilmelding idet nedlastingen begynner: "Error opening Ftp session." Deretter lukkes IE enten automatisk, eller det fryser og jeg må trykke "avslutt program", hvorpå jeg får feilsignaturen: "szAppName : IEXPLORE.EXE szAppVer : 6.0.2900.2180 szModName : hungapp szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000" Jeg er ingen ekspert på nettverk, og har ikke den ringeste idé om hva problemet dreier seg om. Det eneste jeg vet er at det har med den nye maskinen å gjøre, og muligens innstillingene for nettverket. Maskinen er beskrevet i profil. Jeg har for øvrig deaktivert Nvidias brannmur, bruker brikkesettdriver 6.70, og har byttet ut det integrerte nettverkskortet med et Billion USB-nettverkskort. (Det integrerte kortet fungerer naturligvis heller ikke til dette.) Endret 1. juli 2006 av bureaucrator Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det du først kan prøve er en annen nettleser (Firefox, opera eller IE 6). Dersom du finner URL-en til det programmet du er ute etter kan du muligens bruke en annen FTP-klient enn nettleseren. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Det du først kan prøve er en annen nettleser (Firefox, opera eller IE 6).Dersom du finner URL-en til det programmet du er ute etter kan du muligens bruke en annen FTP-klient enn nettleseren. 6420035[/snapback] Hei Patz, 1. Jeg tror den automatiske nedlastingen og installasjonen bare fungerer med IE. Det er iallfall det de sier, og jeg vet at det ikke funker med Firefox, som jeg bruker til vanlig. 2. Det er IE 6 jeg bruker. Har ikke prøvd andre utgaver. 3. Hvordan bruker jeg "en annen FTP-klient enn nettleseren"? Er det mulig å forklare eller sende link til en forklarende side? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ikke akkurat svar på det du spør om, men har du ikke mulighet for en manuel nedlastning av programvaren, så installere den fra lokal maskin. Over til problemet, kan det hende at du kjører en firewall, enten software eller i oppkoplingen din? Frankie Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Ikke akkurat svar på det du spør om, men har du ikke mulighet for en manuel nedlastning av programvaren, så installere den fra lokal maskin. Over til problemet, kan det hende at du kjører en firewall, enten software eller i oppkoplingen din? Frankie 6420227[/snapback] Hei Frankie, 1. Jeg tviler på at jeg får lastet ned installasjonsfilene uavhengig, først og fremst av sikkerhetsmessige grunner, med også fordi oppdateringene av programvaren skjer automatisk, altså på samme måte som nedlastingen av programmet for installasjon. (Jeg kan selvfølgelig allikevel holde denne muligheten åpen, men som en slags siste mulige utvei...) 2. Jeg bruker Windows' firewall. Er det noen spesielle porter som bør være åpne? Jeg minner om at alt dette fungerer feilfritt under ellers like forhold på de to andre maskinene (med Windows firewall, Norton antivirus, etc.) Kan dette løses ved innstillingene i Nvidias ForceWare Network Access Manager (Ethernet-innstillinger), hvis jeg altså går over til å bruke det integrerte nettverkskortet? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Du kan prøve å åpne port 20 og 21. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Du kan prøve å åpne port 20 og 21. 6420390[/snapback] Hei igjen, Patz, Nei, det forandret dessverre ingenting. Samme feilmelding. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Noen andre forslag? Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 For meg virker dette som du skal via VPN-oppkobling til jobben. Det kan være du må varsle IT-avdelingen på jobben om at din pc nr. 2 skal ha rettigheter til å komme inn på nettet via VPN. Eller kan du prøve å slette alle midlertidige internett filer. Slett også alt som ligger temp mappene. Her: C:\Documents and Settings\------\Lokale innstillinger\Temp (------ ditt brukernavn) Og her: C:\windows\temp Lykke til! jstrandl Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 For meg virker dette som du skal via VPN-oppkobling til jobben. Det kan være du må varsle IT-avdelingen på jobben om at din pc nr. 2 skal ha rettigheter til å komme inn på nettet via VPN. Eller kan du prøve å slette alle midlertidige internett filer. Slett også alt som ligger temp mappene. Her: C:\Documents and Settings\------\Lokale innstillinger\Temp (------ ditt brukernavn) Og her: C:\windows\temp Lykke til! jstrandl 6447724[/snapback] Hei jstrandl! 1. Jeg vet ikke hva VPN-oppkobling betyr, men det dreier seg i mitt tilfelle ikke om å gå via en maskin jeg bruker mens jeg fysisk er på jobben, siden jeg jobber hjemmefra uansett. Internettsiden som er "mitt domene" hos min arbeidsgiver, der jeg laster ned filmer ifra og oppdaterer oversettelsesprogrammet etc., kobler jeg meg i så måte direkte til. 2. Jeg har slettet filene i C:\Documents and Settings\------\Lokale innstillinger\Temp (------ ditt brukernavn), men er det riktig at man bør slette filene i C:\windows\temp? Kan noen bekrefte dette? Uansett, mange takk for svaret jstrandl. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Er det virkelig ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå