Gå til innhold

Ny HTPC, siste sjekk

Anbefalte innlegg

God kveld kjære forumsurfere!

nå har jeg vurdert frem og tilbake på diverse komponenter i snart en uke for å finne min nye HTPC. I dagens HAV av datadeler er det ikke lett å finne frem!

men nå har jeg funnet et s939 system som jeg tror vil fylle mine behov uten å tømme lommeboka.

Handleliste på Komplett.no

Jeg har 2stk PSU. en InWin 300W og en Tagan 480W.

Jeg bruker Tagan 480W nå med min xp3200+, men jeg antar jeg bør bytte!

Også kabinettet fra microplex.no: Lian Li Desktop, Aluminium, Sort :cool:

også lurer jeg på om jeg trenger et skikkelig lydkort.. :hmm: har jo et (bra) 5.1 surround-annlegg med fiberoptisk inngang.

og nå vil jeg ha deres meninger! :yes:

edit:

jeg har byttet ram til: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Endret av granhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo bra ut det... men ville hatt mer Ram og kansje en 3700+ istedet... har omtrent samme oppsett som det der og angerer ikke på at jeg gikk for 3700+ og 2 Gib ram.

dessuten ville jeg kjøpt en stille kjøler til cpu dersom dette skal være en HTPC... boxed kjøleren støyer som et lite fly, mulig jeg er støyallergiker, men det syns i alle fall jeg!

Lenke til kommentar
Ser jo bra ut det... men ville hatt mer Ram og kansje en 3700+ istedet... har omtrent samme oppsett som det der og angerer ikke på at jeg gikk for 3700+ og 2 Gib ram.

dessuten ville jeg kjøpt en stille kjøler til cpu dersom dette skal være en HTPC... boxed kjøleren støyer som et lite fly, mulig jeg er støyallergiker, men det syns i alle fall jeg!

6420375[/snapback]

hovedkortet støtter jo bare opp til pc3200. selv om både ram og hk er OC-vennlige.

og ram kan kjøpes når lommeboka tilsier det.

ny kjøler er kanskje smart. hva vil du anbefale? jeg lever med en støvsuger nå.. :confused:

Lenke til kommentar
Du bør vurde et AM2 system. CPU'ene bruker gen. mindre strøm (kjøligere) samt at det kommer 35W utgaver (EE) om litt. Ville uansett aldri kjøpt s939 nå....

6436561[/snapback]

jeg var inne på AM2 lenge..

men jeg syns utvalget av hovedkort til AM2 er litt vel magert enda.

i tillegg føler jeg meg mye tryggere etter hovedkortene har blitt testet skikkelig. ikke bare av hw-sider men av markedet.. derfor er 939 et tryggere valg (for meg).

jeg trur AM2 kommer til å ta helt av.. om 6 til 12 mnd når alle produsentene er kommet med skikkelig.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...