uranus Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Jeg sykla hjem fra kjæresten istad og satt og tenkte på en liten spennende script jeg har lyst til å lage. Men problemet er at jeg vet ikke om det er mulig eller ikke. Scriptet vil hete "Hvor brun er du?", og det vil funke på den måten at du laster opp et bilde av huden din, så vil koden regne ut en generell vurdering av fargen og echoe noe utifra vurderingen den lager. Er dette en gang mulig? Takk! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det er nok mulig til en viss grad. GD-biblioteket har veldig mange nyttige funksjoner. imagecolorat() kan f.eks hente ut fargen på 100 forskjellige plasser på bildet (100px altså), og ta gjennomsnittet av dem (hvis jeg ikke er helt på jordet). Men du må nok sette deg skikkelig inn i bildefunksjonene først. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det vil nok avhenge veldig av lysforhold og avstand. Må passe på å ta helt likt bilde hver gang ;P Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Isåfall blir du nok å trenge et referansepunkt for eksponeringa i bildet. Mulig øyet kan funke, men det er jo ofte #ffffff på bilder. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 det går jo ann å gjøre det slik at du velger et område på huden med en runding eller firkant som amn kan endre høyde og bredde på, men dette går vel mer utover java Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå