Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke nettverk mellom to PCer

Anbefalte innlegg

Min data og familiedataen er koblet sammen med en krysset TP. Familiedataen er koblet til modemet(ISDN) så jeg får(fikk) internett gjennom den. Dette funket helt fint før etter jeg kom tilbake fra et LAN til en kompis(han har ADSL).

Med automatisk ip så får jeg begrenset tilgang, har prøvd "reparere"-knappen og "ipconfig /renew" i cmd uten hell.

Med manuell ip så står det at jeg har nettverk, men jeg har liksom ikke det likevel. Dvs, den ene dataen finner ikke den andre dataen og jeg får ikke internett osv.

Har prøvd å reinstallere ethernet driverne, dette også uten hell.

Tror problemet ligger hos min data. For det funker fint når vi bytter slik at bruttern sin data og familiedataen får nettverk(grunnen til at vi gjør det slik er at switch'en vår er ødelagt). Var også på LAN til en annen med ISDN i går og koblet sammen med krysset TP, der fikk jeg akkurat samme problem. Funket før.

Edit:

Fant nå ut at i de siste dagene så har det ikke funket for bruttern heller.

Og nå står det at en nettverkskabel er koblet fra på familiedataen, selv om den står i. Det gjorde det ikke før i dag. Så nå funker nettverket hvertfall ikke! Kan være problemer med nettverkskortet på familiedataen.

Skal formatere min data i løpet av neste uke. Vurderer å gjøre det samme med familiedataen også.

Edit2:

Nå funker plutselig kabelen igjen. Men nettverket funker fortsatt ikke. Blir helt forvirret jeg.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk fikset nettverket i dag men har et sært problem. Jeg får internett, kan kontrollere tilkoblingen(koble til, koble fra osv). Men får opp "finner ikke siden" i IE, Opera, Firefox osv. før ikke det har gått et halvt sekund engang! Får opp feilmeldig da jeg prøver å logge meg på msn. Men programmer som ventrilo og steam(bortsett fra news, får opp "finner ikke siden" der også) funker som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...