Laffers Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei Jeg har kjøpt en sff med støtte for dual core og ddr2. sff*en støtter 1066mhz fsb. cpu*en støtter 800mhz fsb Jeg har puttet inn en corsair xms2 6400 1024mb brikke. Hvordan kan jeg overklokke systemet for maks ytelese uten å ødelegge noe? Kan jeg klokke bare fsb*en på cpu opp til 1066mhz? Tåler en p4d 930 mye oc? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Prøv å øk fsb med noen Mhz i slengen, helt til den blir ustabil, da prøver du å øke spenningen ett hakk (volt) og ser om den blir stabil, og forsetter på samme måte. Men pass på varmen siden det er en sff og det er varmt om dagene. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Prøv å øk fsb med noen Mhz i slengen, helt til den blir ustabil, da prøver du å øke spenningen ett hakk (volt) og ser om den blir stabil, og forsetter på samme måte. Men pass på varmen siden det er en sff og det er varmt om dagene. 6419651[/snapback] Ok Tror du det er mulig å bare øke fsb på cpu? Sånn at den bli omtrent slik. 3ghz 1066mhz fsb dual channel ram 1333mhz Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Slet litt med å forstå helt hva du ville fram til Men Her kan du lese litt om overklokking. OG Her er en guide til overklokking. Les litt der så forstår du nok, og det finnes ingen fasit svar på hvor langt man kan klokke, det er det bare en måte å finne ut på; nemlig å prøve selv. Lykke til! Endret 2. juli 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå