Gå til innhold

Ikke vitnemål - studielån? skoleplass?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har strøket på eksamen i norsk sidemål, og har derfor ikke fått godkjent vitnemål fra VK2 allmennfag. Har noen spørsmål angående dette:

1) Vil jeg kunne få skoleplass på høgskole- universitetsnivå (f.eks. m/ betingelse at jeg tar ny eksamen til høsten) ?

2) Dersom jeg får skoleplass i norge eller utlandet, får jeg støtte fra lånekassen? (jeg har aldri tatt opp lån eller stipend.) ?

Pls hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde akkurat det samme som deg for 19 år siden, :yes: 5 i standpunkt, stryk på eksamen , STOR blemme ikke sant, men drit i det.

Jeg fikk ingen problemer med det, jeg begynte rett på ingeniørutdanningen, og fikk min femmer på kontinuasjonen på høsten :)

Hva gjelder Stipend og Lån for neste trinn, tror jeg ikke du behøver bry deg om heller, har du skoleplass, er det det viktigste sett med lånekassens øyne !

_nifty_

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har strøket på eksamen i norsk sidemål, og har derfor ikke fått godkjent vitnemål fra VK2 allmennfag. Har noen spørsmål angående dette:

1) Vil jeg kunne få skoleplass på høgskole- universitetsnivå (f.eks. m/ betingelse at jeg tar ny eksamen til høsten) ?

2) Dersom jeg får skoleplass i norge eller utlandet, får jeg støtte fra lånekassen? (jeg har aldri tatt opp lån eller stipend.) ?

Pls hjelp  :(

6419573[/snapback]

Nei. Du kan ikke få opptak før du oppfyller alle opptakskravene, for høyere utdanning i Norge vil dette si generell studiekompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...