Tony123 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei, Jeg har strøket på eksamen i norsk sidemål, og har derfor ikke fått godkjent vitnemål fra VK2 allmennfag. Har noen spørsmål angående dette: 1) Vil jeg kunne få skoleplass på høgskole- universitetsnivå (f.eks. m/ betingelse at jeg tar ny eksamen til høsten) ? 2) Dersom jeg får skoleplass i norge eller utlandet, får jeg støtte fra lånekassen? (jeg har aldri tatt opp lån eller stipend.) ? Pls hjelp Lenke til kommentar
nifty Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Gjorde akkurat det samme som deg for 19 år siden, 5 i standpunkt, stryk på eksamen , STOR blemme ikke sant, men drit i det. Jeg fikk ingen problemer med det, jeg begynte rett på ingeniørutdanningen, og fikk min femmer på kontinuasjonen på høsten Hva gjelder Stipend og Lån for neste trinn, tror jeg ikke du behøver bry deg om heller, har du skoleplass, er det det viktigste sett med lånekassens øyne ! _nifty_ Lenke til kommentar
swanky Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei, Jeg har strøket på eksamen i norsk sidemål, og har derfor ikke fått godkjent vitnemål fra VK2 allmennfag. Har noen spørsmål angående dette: 1) Vil jeg kunne få skoleplass på høgskole- universitetsnivå (f.eks. m/ betingelse at jeg tar ny eksamen til høsten) ? 2) Dersom jeg får skoleplass i norge eller utlandet, får jeg støtte fra lånekassen? (jeg har aldri tatt opp lån eller stipend.) ? Pls hjelp 6419573[/snapback] Nei. Du kan ikke få opptak før du oppfyller alle opptakskravene, for høyere utdanning i Norge vil dette si generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå